Det var det hele! (z)
Printable View
Jeg har lige et spørgsmål, måske jeg er dum ((O)), Klasus skriver der er et nyt revideret mønster på vej, for dernæst har strikketøsen et emne hvor der bliver citeret rettelserne, betyder det at vi stadig skal være opmærksomme på disse fejl, det er helt iorden hvis det er sådan, det er bare for at være helt sikker inden vi går igang(z)
hvad går det her ud på ? og hvad betyder KAL ?
broderisten
(H)
Der findes INGEN dumme spørgsmål!
Og i mit citat havde jeg rettet begyndelsen til ...."I skal stadig være opmærksomme på ..."
Og ja - jeg har i hvert fald også modtaget den reviderede oversættelse sammen med Klasus egen fortolkning med diagrammer.
Der er stadig den nævnte fejl under 6. pind i min opskrift, så det var derfor, jeg hev rettelsen frem igen! ((O))
Tak for oplysningen Striktøsen(z)
*130**130**130**130*(x)(x)(x)*130**130**130**130*
UNDSKYLD
Det er mig der har sovet i timen, Strikketøsen har helt ret, mht. den p.6 i "original-oversættelsen"
Det viser sig, at jeg har mere end én version af den oversættelse, og har selvfølgelig rettet de to forskellige fejl i hver sin
Jeg håber, at I kan tilgive mig, og rette den linie.
Jeg føler mig godt nok lidt (meget) (t)(t)(t)(t), men jeg håber trods alt, at jeg ikke har gjort jer andre mere forvirrrede end godt er, for det var faktisk det omvendte der var meningen med mit arbejde.
Hej og godt nytår til jer allesammen.
Jeg mangler stadigvæk at få en dansk opskrift, for ellers kan jeg ikke være med, men håber den snart kommer. Hilsen Kolfifi
Jeg så lige at Kolfifi efterlyste opskrift, lige som jeg skulle til at lukke ned og *1235* i *104* - vækkeren er jo begyndt at ringe kl 4:30 her i huset - hvilket absolut ikke huer et B-menneske som mig (x)
Meeen jeg har da lige nået og sende Kolfifi en pb
Det ville være (qwe, hvis Hostrik ville overveje at føre dette arangarn i sin skønne butik![/quote]
Efter stor "gruppepres" har jeg nu lagt garnet ind.
Så må I jo vise, jeg har valgt rigtigt!!!*306
Håber ikke det er over stregen.
mange tak for et klart svar
Efter stor "gruppepres" har jeg nu lagt garnet ind.
Så må I jo vise, jeg har valgt rigtigt!!!*306
Håber ikke det er over stregen.[/quote]
Det er da bare (qwe*153*t - jeg kunne nemlig godt finde på, at bestille mere. Det ser nemlig ud til, at min søster også godt kunne tænke sig et sjal ..... (z)
*172* Jubiii (2) har været her idag med garn fra Hostrik, som skal bruges til vores Kal Sjal
Rigtig lækkert garn.
Har dog et lille problem, da jeg altid strikker med Addi pinde, og de kan ikke fås i str. 7½
Jeg tænkte på om jeg så ikke bare kan strikke to nøgler med pind 7, og så pind 8 til at lukke af i ???
Jeg må melde fra, krafterne er der ikke, og vil nok prøve på dette sjal i eget tempo Candle flame sjal
held og lykke
Rie
Ja - du skal nok blive glad for garnet - det er bare (qweblødt og lækkert.
Da jeg jo har lidt svage håndled og da mine håndled reagerer lige slemt, om jeg strikker med meget tynde pinde - f.eks. 2½ - eller ret tykke pinde - f.eks. 8 -, så regner jeg med, at man (jeg gør i hvert fald) bare kan starte med pinde 4 og slutte med pinde 7.
Det er rigtig, som Luffedreng skriver, at vi ikke skal bruge pinde 7½.
Hvis man følger opskriften bruges:
pinde 7 til nøgle 6 og
pinde 8 til nøgle 7 og
pinde 8 til nøgle 8, som udelukkende bruges til aflukning. (k)
Til Ries: Det er bare helt i orden. Der skal jo helst være overskud til projektet. Jeg sletter dig fra medlemslisten i første indlæg i denne tråd.
Men jeg vil bare lige understrege igen for en sikkerheds skyld, at dette ikke bliver nogen konkurrence om at blive først færdig. (z)
Jeg starter også med p 4. Jeg slutter dog med p 8, men det er fordi, jeg ikke ejer en rundpind 6½, at jeg gør på den måde.
Og nej, det skal ikke være nogen konkurrence. Jeg har tænkt mig at strikke på sjalet hver 2. eller 3. dag. Jeg har nemlig givet gavekort i julegave på hjemmestrik, som også skal strikkes og afleveres - helst inden det bliver for meget sommer (31). Og så skal der også være tid til varmestuestrik.
På den måde kører jeg forhåbentlig ikke sur i noget af det, jeg har gang i.
*168*
(R) fniiiis, ja regning har aldrig været min stærke side *120*
Tak for hjælpen, så er der jo ingen ko på isen.
Jeg regner bestemt heller ikke med at det er nogen konkurrence, jeg har nemlig bestilling på to børnetrøjer også, samt gang i 2 soltoppe til varmestuestrik, så er der lidt at vælge imellem, alt efter humør og energi
(k)
Jamen hvordan gør vi egentlig ?
Strikker vi bare derudaf og spørger om
Hjælp hvis vi render ind i problemer,eller siger vi,
At vi strikker x antal pinde om ugen ????
Jeg synes, det må være op til den enkelte. Der er nogen, der gerne vil være hurtigt færdige og andre, der ikke strikker så hurtigt eller er så rutinerede i at strikke efter diagrammer.
Vi spænder jo vidt og fordelen ved at strikke sådan et sjal sammen, er at dem der bare er så spændt på at se sjalet færdig kan hjælpe med råd og fif til dem, der tager den mere med ro.
Og heldigvis giver vi plads til begge yderligheder.
God strikkelyst til alle, når vi nu starter fra i morgen.
*306
jeg håber sandelig ikke at vi skal have travlt for opskriften ser lidt svær ud og jeg er ikke den hurtiste på pindene ej eller til at læse diragrammet men det er vel noget vær bare at tage kampen op og prøve for jeg er vild med sjalet og vil bare så gerne eje det. jeg glæder mig til at må gå igang imorgen
Jeg glæder mig til at følge jeres fælles projekt, håber at I løbende vil vise os nogle billeder*147*
Er også meget spændt på at følge med i jeres strikning *306
Jeg synes helt klart, at vi hver især bare skal strikke sjalet i vores eget tempo.
Der er helt sikkert nogle hurtigstrikkere, som gerne vil se sjalet færdigt ....... i går! *147*
Og der er nogle, som skal give sig selv tid til
at sætte sig ind i hhv. diagrammet og mønsterrapport
stille og roligt. *141* + (wqæ
Der skal helst være plads til at
*204* som man har tid og lyst til.
Denne sjals-KAL skal simpelthen bare være
udfordrende (asf),
afslappende*170* og
meget gerne både sjov *152*
og en stor glæde*124*!
Jeg glæder mig også til at se/læse om jeres sjals projekt.
Det bliver spændende!
Jeg er for en gangs skyld tidligt oppe (altså for ca. 1½ times tid siden ...*120*), men jeg føler mig sløj - dvs. som om jeg har feber.
Så nu vil jeg drikke en kop varm te *101* og så kravler jeg til køjs igen *1235* ....
Nu håber jeg så, at det bare er noget "forbipasserende".*141*
Så I skal ikke holde Jer tilbage med strikkeriet, hvis I gerne vil igang nu. Og jeg skal nok tjekke senere i dag, om der er nogen spørgsmål (og dem skal I heller ikke holde Jer tilbage med !). *131*
Blot vil jeg lige skrive, at jeg lavede en "test-strik" af de første par mønstre i sjalet. Jeg begyndte forfra flere gange.*204*
Og af forskellige grunde valgte jeg, at jeg var nødt til at have ventemasker i siderne på det første mønster, selvom Klasus' "hvide strik" er mere elegant.
Da der er nødt til at være ventemasker på de sidste 2 mønstre, synes jeg, at det må være op til hver enkelt af Jer, at strikke det 1. mønster, som I har lyst til.
Men hvis nogle af Jer vælger at have ventemasker, er I så nødt til at strikke efter English Mesh Lace under "originaloversættelsen" - HUSK AT RETTE FEJLEN UNDER 6. PIND (Fejlen er beskrevet i denne tråd - for ikke så mange indlæg siden samt i starten). ((O))
*130*jeg synes, jeg fryser, så nu vil jeg lukke min "puter" ned.
Held og lykke med strikningen ....
Hvis tingene går helt i hårdknude, så må I gerne bede Galleri om mit telefonnummer (hvis I har skrevet herinde og jeg ikke har svaret i længere tid), men brug helst kun denne mulighed, hvis I virkelig er "strandet". (H)
Strikketøsen, jeg håber, at når du læser dette så har du fået det meget bedre.(z)
Jeg arbejder hjemmefra i dag, og følger med, så jeg skal nok hjælpe. Jeg har overvejt om der er interesse i, at jeg laver et "hurtigt-diagram" til english mesh i original-udgaven?? Er der nogen der gerne vil have denne??
Hmmm, nu er jeg forvirret igen, jeg troede ellers lige jeg havde forstået det.
Jeg er startet med de 3 sider der går til pind ca 32, og hvor man så skal fortsætte fra p 17 ( jeg er gået hjemmefra og har det ikke foran mig, derfor ca. tal) og der har man da ventemasker hele tiden.
Jeg stoppede da jeg skulle til at starte med p 17, for der passede mit ikke, men det passede med p 15, så et eller andet forkert har jeg jo gjort.
Men er det så ikke rigtigt jeg skal fortsætte med det næste mønster, der er beskrevet linie for linie, når jeg har fået det andet til at passe og skal skifte garnnøgle, eller skal jeg da der forholde mig til noget andet ?
Du skal strikke, som du har gjort (mit stemte ved p. 17!) og blive ved på sammen pind med samme nøgle i dette mønster (dvs. starte fra p. 17 igen, når du har strikke p. 32, og "blot" gentage mønstret/ventemasker) indtil du har opbrugt første nøgle - hos mig passede det med en gang fra opslag til p. 32 + en gang fra p. 17 til 32 - Derefter skrifter du pind, og nøgle og starter på Horseshoe lace.
Men Agro, da jeg ved, at du strikke stramt, skal du lige overveje, om du skal blive på sammen pindestørrelse eller gå et halvt nr. op ved horseshoe, for den er pænest når den er "tæt", hvor imod det ikke gør så meget ved de to andre mønstre.
Håber, at denne forklaring var til at forstå!
Jeg har samme problem.kan heller få det til at passe efter pind 32.er spændt på om andre har samme problem.
*141*Hvad er det der ikke passer??
Jeg spørger, for jeg har strikket de 32 pinde + 16 mere og har umiddelbart ikke haft problemer (33) men det er ikke ensbetydende med, at der ikke er fejl, for jeg har så meget af den opskrift i hovedet, så det kan være at jeg ikke kan læse indenad (x)
(H),
Jeg sidder lige her indhyllet i et tæppe. Min hjerne fungerer ikke så godt i dag.
Tusind tak Klasus - jeg håber selv på bedring! *131*
Til både Klasus og jer, som måtte have problemer med English Mesh Lace, kan jeg fortælle, at jeg på et tidspunkt måtte tage 1½ pind tilbage - blot fordi jeg af en eller mystisk grund, havde lavet et "ekstra" omslag et sted (R), hvor det ikke skulle være. Det gør jo, at man har en maske for meget på næste pind - og så passer mønsteret ikke.
Det kan hjælpe, hvis man gennemgår pinden "maske for maske", indtil man finder fejlen .... (forhåbentlig).
Nu tror jeg lige, at jeg lægger mig lidt på sofaen.
Mit håb er, at Klasus kan besvare evt. spørgsmål! (z)
Forhåbentlig har jeg det snart bedre - om ikke andet i morgen.
God bedring i Sorø! Drik et krus god, varm te (du skal nærmest brænde dig indvendig)! Så kan det være, at det hjælper.
(H)igen,
Så har jeg fået sovet lidt - og nu vil jeg prøve at *175*(lidt) og så drikke noget meget varmt te ....*101*
*120*Hostrik! Jeg tror faktisk ikke, jeg har noget rom i huset, men det går nok alligevel.
Jeg har lige trævlet hele det første nøgle op igen! ØV.*151*
Det mønster giver altså ikke lige sige selv. Jeg synes ikke der er nogen logik i det - og jeg er altså vant til at strikke vanskelige mønstre og diagrammer.
Nu får det ligge til på søndag - har nemlig en aftale med mig selv om kun at strikke på sjalet hver 2. dag, så der også bliver lavet andet.
Næste gang tror jeg, at jeg vil strikke efter den skrevne opskrift - det kan være, den er mere logisk, hmm!
Du er ikke den eneste,jeg er startet for 3. Gang !!!
Kan ikke få det til at passe efter pind 32.
Så håber jeg 3. Gang er lykkens gang .....
Synes også det er svært at se noget logik i det mønster ...