Nu har jeg lige præcis taget 200 masker ud, siden jeg begyndte med at slå 9 masker op = 209 og om lidt er der 213 på
Printable View
Nu har jeg lige præcis taget 200 masker ud, siden jeg begyndte med at slå 9 masker op = 209 og om lidt er der 213 på
Jeg kan næsten ikke forstå, at jeg har 237 masker på nu!!!
Jeg tror det er fordi du bliver ved med at tage ud (31)
Ja, selvfølgelig, Rysse! Eller bliver det jo aldrig et rigtigt sjal. Lige nu har det stadig kun børnestørrelse. Jeg vil skyde på, at en 3 - 5 årig ville kunne bruge det nu.
Jeg var en klovn i nat (inden jeg gik i seng). Jeg skulle lige strække mit sjal, så jeg kunne måle det over den brede kant (den der vender opad - modsat spidsen). Men så kom jeg til at trække den ene rundpind ud af ca. 20 masker mod venstre fra midtermasken. Så jeg måtte lige pille lidt op, for at redde maskerne, inden jeg kunne sove. Så det blev lidt senere end jeg havde tænkt mig at gå i seng.
Nu har jeg 281 masker på. Mon jeg skal op på 300 før det er stort nok????
Jeg har lige strikket det over på min nye lange, Knit pick rundpind nr. 5 (120 cm) fra pind 4.
(qweJeg tror din mor vil føle sig som den heldigste kvinde i verden når hun får overrakt dit store arbejde. Jeg nyder at læse om dine strabadser...((O))
Ja, Inka! Det skal bare blive færdig inden den 21/9!!
289 masker!! Det er nærmest bare for at huske mig selv på, hvor langt jeg er nået med antallet af masker.
Nu har jeg jo lavet andre ting i flere dage. Men så mindede jeg mig selv om, at min mors sjal også skal være færdigt snart.
Nu holder jeg for i aften! Lige nu er der 293 masker på. Det er snart ved at være for mange for mig! Inden jeg når midtermasken tænker jeg: "Nu må jeg da snart være færdig med denne pind". Det er godt, at det ikke er et af de der indviklede opskrifter, som I andre bruger, når I strikker jeres sjaler. Det vil nok tage mig endnu flere måneder, at strikke et indviklet mønster i et sjal.
Det var så 297 masker!!
Hurra!! Næste gang er jeg over 300 masker!!
Senere! Så nåede jeg det magiske maskeantal 301 !!!!!
Jeg er kommet i tvivl nu!
I, der strikker sjaler!! Hvor bredt var jeres sjal over skuldrene (den brede side), da I lukkede maskerne af? Mit er ca. 110 cm og jeg har de 301 masker på nu. Jeg tænker jo på, at det skal spændes ud senere. Hvor meget større mon det skal være???? Det er jo mit første forsøg på at strikke et sjal (Hundeulds opskrift).
Det kommer an på hvor stort et sjal du ønsker.
Skal du kunne putte dig i det, eller skal det pynte over en vinterjakke?
Og hvor høj er du?
Dit vingefang (målet fra fingerspids til fingerspids) er ca. det samme som din højde.
Jeg har et sjal der er 140 cm i bredden og det er meget stort og puttekrammelig til en som mig, der en høj flot kvinde på 162 cm *120*
Det skal være et putte sjal til min mor. Hun er ca. 165 cm høj. Jeg er 161 cm høj.
Ja, det kan godt være, at det skal være lidt større endnu. Når jeg holder det om mine skuldre, så når spidsen kun ca. halvvejs ned ad min ryg. Det må gerne nå ned til hoften. Men det bliver vel meget større af at blive spændt ud bagefter. Det er det, jeg ikke er helt sikker på.
Jeg var nødt til at pille noget op, da midter masken havde forskudt sig. Men nu er den på rette plads og jeg har nu 313 masker på. Så nu fortsætter jeg herfra.
Og nu kl. 16:00 er jeg igen oppe på 321 masker! Nu må det ikke drille mere!
Min mor har set det til sin fødselsdag og jeg lovede, at hun vil få det, så snart det er færdigt!
Det er helt utroligt! Jeg har 345 masker på nu! Jeg fordeler lige maskerne på 3 lange rundpinde, så jeg kan se, hvor stort det er nu. Gad vide, hvor mange flere masker, jeg skal have på endnu?
ØV!! Jeg har lige fundet en fejl! Så jeg må lige 4 - 5 pinde tilbage. Jeg kan desværre ikke redde den med en hæklenål. Det har jeg prøvet. Det gik bare helt i kludder for mig.
Nu kan jeg lave noget på det igen. Nu er jeg foreløbig færdig med varmestuestrik. Så nu går der nok et par dage, før jeg begynder igen. Jeg har også lige et par julegaver, jeg skal have lavet (et par huer). Og min mors sjal vil jeg bare være færdig med snart. Jeg kan jo ikke strikke det så hurtigt, som Strikke Marie kan.
Ja! I er nok ved at være trætte af at læse om sjalet til min mor. (31)
Det er ikke til at forstå, at jeg startede med 9 masker og nu har jeg 353 masker på!! Det vokser stille og roligt. Og jeg laver striberne i forskellige bredder. Det er dejligt blødt og elastisk, da jeg bruger 2 tråde tyndt uldgarn (kamgarn til vævning) og rundpind nr. 5. Normalt er jeg slem til at strikke stramt. Men det gør jeg ikke nu!
her fortsætter tråden om en nem sjalsopskrift
Det er da mega dejligt at du får lavet det sjal, glæder mig til at se billeder af det .*141*
Når jeg kommer til min mor, så vil jeg bede hende om at holde i den ene side af det og så kan min søster holde den anden side af det. Så er det nemmest at tage et billed af det. Der skal nok komme et billed!
Hvor mange masker plejer I andre at have på sjalet til sidst - inden I afslutter det? Skal jeg op på omkring 400 masker, før jeg lukker af?
Øv, bøv!! Nu troede jeg lige, at jeg var klar til at lukke maskerne af og ville for sjov tælle, hvor mange masker der er på. 380!! Der skulle helst være et ulige antal masker på. Så jeg må finde ud af, hvor jeg har glemt at tage en maske ud. Så nu er jeg nødt til at pille op, indtil jeg finder ud af, hvor den manglende masker mangler.
Hvis jeg var dig Lene, så ville jeg lukke af nu.
Der er ikke en sjæl der kan se at der mangler en enkelt maske.
Ja skøn dig at få det lukket, der er ingen der kan se der mangler en maske (50)
Nu skal I bare se!!!
Hvad siger I så????
Jeg lukkede det af for et par dage siden og har nu fået lokket min mor og søster til at holde i hver sit hjørne. Jeg bandt en stor tung hulsten i spidsen med hjælp fra en sikkerhedsnål i midtermasken. Det er ikke spændt ud endnu.
Så prøver jeg igen!! Her er det!!
træ og sjal 003.JPG
*213**213**213**213* hvor er det smukt
Fantastisk smukt((O))
SUPER FLOT!!! .... det bliver din mor helt sikkert glad for, og så vil hun tænke på dit store arbejde hver gang hun putter sig i det (39)
Det er blevet rigtig fint Strikkelene(qwe
Tak venner!
Det er det første sjal, jeg nogensinde har strikket.
Hvor er det blevet flot. Din mor må bare være stolt af dig (det er jeg i hvert fald) især når man læser om alle dine kvaler. Men meget flot er det osse blevet - dejlige farver. Du må bare i gang igen. (39)
WAUW sikke et skønt sjal - og skønne FARVER
*213*Hvor er det flot og nogle skønne farver man bliver rigtig glad af.
Tak! Det er resten af garnet, jeg brugte til at væve min plaid af. Og det, der nu er blevet tilovers er jeg begyndt at strikke varmestue strik af.
Flot sjal Lene (6)
Pas på med sjals strikkeriet, man bliver meget nemt bidt af det og vil strikke flere og flere og ..... *204*
Kjempeflott, og så flotte farger! (39)
*213*Ih hvor er det blevet flot.
Det slap du godt fra, hvor er det blevet pænt...(bdk
Det er den her, LIAC.
Jeg synes bare, jeg startede med 9 masker. Ja, det var 9 masker.