Signe, tak for kikket på dine fine og lærerige hjemmeside.
*107*
Printable View
Signe, tak for kikket på dine fine og lærerige hjemmeside.
*107*
Tusind tak for jeres svar! Tror jeg vil kaste mig ud i det med en billig skjorte til at starte med - men lii et spørgsmål til de "læg" man kan lave i skjorteærmet Signe: Bliver det ikke synligt? Og laver man det på langs eller tværs? Er ikke helt med der (R)
Hej
De omtalte læg skal laves på tværs, da de ellers kun vil gøre ærmet smallere, men ikke kortere.
Jeg personligt ville vælge at tage manchetten af, klippe x antal cm af ( til længden passer) og så sy manchetten på igen. Hvis man vælger at lave læg, vil syningerne blive synlige..
strikkehilsner
Rødhætte
Undskyld jeg ikke har fået svaret - har nydt lidt sommerferie :)
Men som Rødhætte skriver, så skal læggene laves på tværs, og syningerne bliver synlige. Du skal vende vrangen ud på ærmet, og folde lægget så du kommer til at sy på vrangen. Faktisk folder du bare ærmet, og syr ½-1cm fra foldekanten - så har du et læg indvendigt i ærmet.
Hvis han skal bruge skjorten uden jakke på vil jeg nok også foretrække at tage manchetten af og klippe længden af istedet for læg.
<--- sidder ligeså stille og takker gemalen for at han alligevel aldrig kunne drømme om at gå med skjorte uden at bukke ærmerne op til midt på underarmen.... det mindre arbejde til mig.... jeg gider ikke engang stryge det nederste stykke af ærmet mere....
Det med at tage mangsjetten af og gøre den korter der kan også give problemer da der er en slisse som nu kan blive for kort, så det er ikke altid nemt med os der har for korte arme