Hej Mafalda
Jeg har haft nogle øv-dage, og har derfor ikke sendt opskriften til dig.
Kan jo se, du har fået en opskrift, så jeg må godt slette PM fra dig, ikke?
God arbejdslyst *131*
Printable View
Hej Mafalda
Jeg har haft nogle øv-dage, og har derfor ikke sendt opskriften til dig.
Kan jo se, du har fået en opskrift, så jeg må godt slette PM fra dig, ikke?
God arbejdslyst *131*
Jo det gør du bare, undskyld jeg glemte at skrive!
Håber da ikke du har for mange af de øv-dage min ven!
Knus
Lisa
rosendal og nivea
tak skal i have, det kan være jeg så endelig kan hitte rundt i det garnhalløj. tror i bare garnet skal passe til en pind 2?
Jeg ville nok selv vælge en mercericeret bomuldsgarn, som der er angivet i opskriften -
mest fordi jeg har haft (en) dårlig erfaring med Regia Silk, som blev slasket efter vask.
"Pelicano" garnet, der er angivet, er fra Grønhøj Garn - der er flere forretninger rundt omkring, som forhandler garnet.
Du kunne jo evt. ringe og spørge, hvilket garn de har i stedet for.? Link til Grønhøj Garn: http://www.garnlager.dk/
Enya mange tak, jeg overvejer at gå i min lokale broderiforretning fordi hun plejer at have en del hæklegarn. At det er fra grønhøj er en rigtig god ting at vide!
Tina ja det skal nok blive spændende og jeg skal nok tage billeder, men de første bliver uden underkjole for den laver modtageren selv.
Jeg hæklede sidste år en dåbskjole for en jeg ikke kendte, men som henvente sig til mig via min hjemmeside. Hun havde et billed af en dåbskjole hun gerne ville have men det var en ældre sag så jeg søgte her på rokken og var så heldig der var en der havde præsis den kjole hun skulle bruge. Vi aftalte hvilket garn der skulle bruges som hun betalte og hvad jeg skulle have og jeg sagde at jeg skulle have 1000 kr for at hækle den, da hun gerne ville have den længere end det der stod i opskriften. Hun syntes det var billigt og betalte med glæde. (derudover kostede garnet 600.00 kr) som hun bare overførte til min konto så jeg kunne købe garnet uden at skulle ligge ud selv:-)
Rigtig god fornøjelse med dit pojekt, som jeg vil glæde mig stil at se den færdig.
Jeg brugte mellet 80 og 100 timer på at hækle dåbskjolen (det tog mig 4-5 timer at hækle 50g garn af 230 meter) jeg havde travlt for jeg havde kun 3 uger til det og jeg arbejde samtidig så det var lidt hårdt men sjovt samtidig for jeg havde jo et mål hverdag om at skulle hækle 50g garn*120* og jo jeg nåede det syede knapper i kjolen da de kom og hentede den*120*
Mange tak Lene! Selvom jeg skal strikke kjolen satser jeg på at det giver mig et lille prej. Tror denne her måske bliver lidt billigere i garn, men hvilken slags garn brugte du? Jeg skal bruge noget der så vidt jeg kan se er som almindelig hæklegarn (pind 2) og så skal jeg bruge 300 gr. men strik tager også mindre garn end hæklede ting...
Jeg købte mig en billig rundpind, for at få lavet en strikkeprøve, men på pind 2 bliver det til 14 cm hvor det skulle være 10 cm! Spørgsmålet er om jeg skal give mig til at regne mig frem til færre masker eller om jeg skal vælge pind 1,5?
Jeg skal nok lige sætte et billede ind af min lille strikkeprøve så I kan se det.....lige om lidt!
Ja så fik jeg lige fundet billeder frem *141*
Sikke et fint mønster.
Det må være et kæmpearbejde at strikke (eller hækle) en dåbskjole. Og så på sådan en tynd pind.