-
the_dane
Jeg har en Janome og har som Nicoline lært en masse af den CD der fulgte med samt instruktionsbogen + kursus. Hertil har man i butikken hjulpet mig, hvis jeg har haft nogen spørgsmål.
Embird er et godt program der kan en masse. Mit råd er dog vent med at digitilisere til du kender og føler dig hjemme i maskinen.
Jeg kan med et program der følger med min maskine bla. også digitilisere lidt, hvilket jeg har gjort for at gøre mig familiær med det.
Lær at ændre mønster, fjerne noget, tilføje noget / sætte 2 sammen etc.
Der er også nogle gratis programer du kan hente på nettet som kan konvertere de forskellige filer til netop din maskine.
GOD fornøjelse og spørg endelig
-
snoopy
Jeg har set på en pfaff creative 2134, men har ikke købt endnu. Begynder du at kunne finde ud af din, så du evt. vil kunne anbefale mig at købe én? Jeg har hørt, at det på længere sigt, er en ulempe, at der ingen skærm er, som man kan følge med på, specielt hvis noget er gået galt. Har du nogen erfaring med det?
-
mekib
Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor over- og undertråden knækker på skift, når jeg broderer på min broderisymaskine.
Det kan være der findes et logisk svar, lige nu er det bare ikke logik for mig
-
gittehh
har du prøvet at skifte til en ny nål ?
-
mekib
Både ja og nej....
men jeg prøver igen.
-
karina
Har du trådet maskinen rigtigt ?
Har du ændret på trådspændingen ?
Du kan også bare være uheldig at det er en dårlig tråd, prøv evt en anden tråd.
-
mekib
pt bruger jeg gütermann sulky!
Kan det passe at man skal skifte nål ret ofte?
Og ja jeg har prøvet at ændre på trådspændingen, for at se om det blev pænere.
-
karina
Jeg skifter ikke nåle så tit ( faktisk kun når de knækker), men jeg ved at der er nogen der skifter ret tit.
-
nicoline
Hvad er det for en maskine du har ?
Kunne du ikke spørge forhandleren ?
Hos Guldager i Århus er der ddesuden en hjemmeside, hvor man debaterer problemer i forbindelse med maskinbroderi - og også et link til gode råd.
Jeg havde i starten et problem med at overtråden knækkede ved visse slags tråd. Det hjalp at løsne overtrådsspændingen.
Nu har jeg imidlertid fået at vide at der til min maskine (Brother innov-is 4000 hører et ekstra spolehus, som man bør skifte til ved broderi. Der har jeg aldrig gjort, men det skulle være endnu bedre end at løsne overtrådsspændingen.. ligesom et lille problem med at undertråden kan ses på retsiden. Dette skulle også bedres. Så jeg vil prøve at skifte spolehuset.
-
knhobby
jeg har skrevet op at du har en bernina artista 200 som min, er det ikke rigtigt.
Jeg havde problemer med at den slog lykker på bagsiden. i dag har jeg været i odense ved forhanleren, for at få at vide hvordan jeg løste problemet.
Du har garanteret noget løs tråd til at sidde i klemme i overspændingen.
prøv at skrue torksskruen af symaskinen i venstre side og tag side / enden af symaskinen og om ikke der sidder noget løs tråd ( jeg måtte have min af 2 gange) inden jeg havde det hele ude.
Prøv så at brodere font nr 4. et stort I - undertråden skal fylde en tredjedel i midten. overspændingen skal rettes i opsætningen til -1 det giver det flotteste resultat.
Jeg har syet en masse I er og nu ser det perfekt ud så i morgen vil jeg prøvet et rigtigt broderi igen
ps jeg forstørrede I et til 3 cm. i højden
Har lige syet den fineste Peter plys så jeg håber også vi får klaret dit problem