Det kan du sagtens. Det er også hvad jeg har gjort. (z)
Printable View
Det kan du sagtens. Det er også hvad jeg har gjort. (z)
lige det jeg ledte efter i denne tråd, men hvad dælen gør man når det er ungerne der ikke kan holde nallerne væk (x)
nå mangler lige en masse rækker inden sjalet er færdigt, men glæder mig til det er overstået, for så skal jeg igeng med et til min mor, da hun godt vil have et.
Knus
(6)Jeg synes simpelthen i er VILDT seje til det her sjal*103*
Jeg mener bare der var en tråd med de færdige ???For denne tråd er da godt nok lang*107*
(a)Hellet
De er bare SÅ flotte, de sjal I har fået strikket, så nu vil jeg også forsøge mig, men der går ged i det, hver gang jeg er nået til 18. række. Jeg har printet Strikke Maries maskeantal (indlæg 9) ud, så jeg har noget at holde mig til, men alligevel *151*
Nu forsøger jeg så for 4. gang - det må da kunne lykkes.
Bonderosen
Bonderosen...
Bare hæng i.... jeg er også først lige startet og har også trævlet op 3 gange... men nu er den der. ((O))
Jeg er ovre de første meget trælse og svære 24 p. Sikkent et tællearbejde, men det skal til.
Derefter går det væsentligt nemmere. *152*
Har også holdt mig til Strikke Maries maskeantal... det var en stor hjælp.
Bonderosen: hvis der går helt ged i den, så vil jeg gerne prøve at skrive de første 24 pinde ned af diagrammet. Det er altid dem, der er problemet - og som skrevet før. Gør det der står i opskriften - og lad være at tænke store kreative tanker her, for så går det galt.
Tjek efter hver retpind, at du har strikket det, du skal, så er det nemmere at forholde sig til.
Men tro mig, vi har alle trevlet et eller andet op i dette sjal. Det holder os vågne......men du vil elske det.*153*
Strikke Marie
Jeg er lidt forelsket i dette sjal - men det 3. diagram jeg har fundet er ikke særligt godt
Jeg har ikke prøvet at strikke diagram før - er det dødsdømt på forhånd?? Jeg tænker det men håber det giver sig selv når jeg (måske) kommer i gang
Susanne
Hej
Jeg kunne også tænke mig at lave det flotte sjal,,,,meeen er der ingen som har en dansk opskrift, som jeg kan strikke efter, for jeg kan ikke læse eller tale spor engelsk mere efter mine blodpropper, så derfor spørger jeg om dansk opskrift, og jeg synes det er meget flot. hilsen kolfifi.
Jeg er nået til pind 52, og har 129 masker, og pind 54 er jo magen til, men her passer det ikke, når jeg når slutningen.
Jeg har trevlet vrangpind 53 og retpind 54 op et par gange.
Er der nogen, der tilfældigvis har skrevet op, hvor mange masker, der er i hver "afsats".
På min hjælpelap har jeg noteret:
Pind 38 - 42 = 99 masker
Pind 44 - 48 = 115 masker
På pind 50 eller 51 har jeg så de 129 masker.
Nu prøver jeg så igen, eller holder jeg en pause på 3 min.
Er vist lidt stædig, og kan godt se, at hvis maskeantallet ikke passer, ja så forløber mønsteret jo ikke rigtigt.
Bonderosen