Jeg gør som the_dane. Det er rigtig nogle møstre er ikke så gode.
Prøv at se denne side:
http://www.emblibrary.com/el/elprojects/holder.aspx?page=videos
Klik på billederne så får du en video om hvordan du kan gøre.
Printable View
Jeg gør som the_dane. Det er rigtig nogle møstre er ikke så gode.
Prøv at se denne side:
http://www.emblibrary.com/el/elprojects/holder.aspx?page=videos
Klik på billederne så får du en video om hvordan du kan gøre.
Jeg kender slet ikke det lim I limer stoffet fast med.Nyt at lære ?
Hvor køber I det ?
Hej Gitte
Det er noget lim du sprayer på og så vaskes det let af.
Jeg har købt det der hvor jeg har købt min maskine, da det også er en stofforretning. mange steder med stof har de ellers i patchwork forretninger.
tak Pernille. Jeg sidder her med en sprayflaske, jeg lige har købt Sulky kk2000. Jeg forstod at det bruges istedet for vieseline og sulky - det kan da ikke være det lim vel ??(kan ikke læse brugsanvisningen på sprayen )
Såvidt jeg kan se er klebig som lim - fandt det på en tysk side.
God for nøjelse. JEg har idag købt en ny spraydåse hos en stofforhandler
Jeg er hel ny på rokken. Jeg bor i Belgien og synes det lyder alletiders, at udveksle ideer og inspireres over nettet. Jeg har en pfaff creative 2134, men har ikke fået noget ordentligt kursus. Hvem ved, hvor i DK, man kan få det ??
Velkommen til Rokken.
Vi er flere lykkelige ejere af broderimaskiner i dette forum og vi elsker at se billeder af, hvad de andre laver.
Jeg har en Brother Innov-is 4000. Der hører en fin manual med til min maskine, men herudover tilbyder forhandleren gratis kursus til folk, der har den maskine. Jeg har været til et kursus en hel eftermiddag og vil selvfølgelig med, hvis der kommer flere, men man lærer bedst ved at klø på selv. Jeg har fået at vide, at jeg ikke kan ødelægge maskinen.
Håber for dig, det er det samme med din Pfaff.
Det er i hvert fald sjovt at brodere på maskine.Du kan se nogle af de ting jeg har lavet i mit galleri.
Det ser flot ud, det du har lavet. Jeg kan såmænd godt få det til at virke med instruktionsbogen. Men jeg vil mere... f.eks. selv lave motiver, broderier osv. Det kræver at jeg kobler maskinen til computeren, og det har jeg ikke kunnet få til at virke. Men du har ret, medmindre man øver vold mod maskinen, er der vel ingen risiko.
Hvis du skal koble maskinen til computeren skal du selvfølgelig bruge de kabler, der hører til - og så har du nok allerede fundet ud af en masse steder på nettet, hvor du kan hente gratis broderimønstre. Du skal også vide, hvilken slags filer, din maskine kan læse. Mine hedder altid noget med .pes til slut. På siderne skal du oplyse, hvilken slags filer, din maskine vil arbejde sammen med.
Jeg kan anbefale dig at hente et program på embird.com.
Det kan du prøve gratis i en måned. Her kan du starte med at lege med mønstre, du har downloaded. Du kan gøre dem større eller mindre, du kan sætte flere mønstre sammen eller tage noget af et mønster væk og meget, meget mere...
Hvis du selv vil digitalisere.. så kommer du videre i teksten,,, men
kære... et skridt ad gangen
Velkommen fra det nordjyske.
Jeg har lige købt en broderimaskine, og har ikke nået
at prøve så meget endnu.
Hvis du ikke kan få symaskine og pc til at køre sammen,
kan se på hvilken kabel type det er = USB eller Seriel,
og prøve at følge nedenstående.
USB =
installer medfølgende driver og tilslut USB medens
pc'en er tændt - ofte beder pc'en om det undervejs.
Seriel =
tilsluttes INDEN pc tændes og efterfølgende installeres
drivere.
Se i manualen om det skal være i omvendt rækkefølge.
Ellers vil jeg ønske dig tillykke med at du er kommet i dette forum.
Det er bare super fantastisk.