tak Karin. Det var sødt af dig. Det er dejligt med nye muligheder.
Printable View
tak Karin. Det var sødt af dig. Det er dejligt med nye muligheder.
Er der nogen af jer der har opgraderet Embird fra 2004 til 2006 ?
Hvad er der sket af ændringer ...
Er den nye version bedre end den gamle...
Hej Nicoline
Jeg har opdateret
Til nu har jeg fundet ud af:
- Man kan tilføje/ ændre på trådkortet i Embird, sulky, Robins-Anton tråden opdateret
- Så er der kommet nogle nye genvejsknapper
- Du kan se historic
- Du kan maile billede direkte fra Embird
- Lave baggrund
- Den kan vise dig Filliste over hvad er i Right Panel
- Den kan finde materiale (som baggrund) og vise broderi på det
- Print Template i Right Panel så du kan printe udvalgte templates
- Der er en kommando så du kan flytte template på udskrift, så der kan være flere på samme papir eller hvis du printer farveskala /tråd ud så samme side.
- Så er der noget med animated GIF, men det har jeg ikke haft tid til at lege med endnu.
- Du kan test om de nødvendige filer er til stede i Embird
- Flere free designs
Håber du kan bruge det til noget.
kan man med dette program også tage et billed af f.eks peter plys og få det lavet så den kan sy den model man har billedet af på sin bluse???
Og hvad er det lige embird koster???
Anja; det kræver at du har basis embird og så køber digitizer oveni for så selv at digitizere det.
Embird koster US$ 130 og 150 for digitzer så 90 for et program der kan lave foto om til broderier.
Mange har blot Basis Embird til 130US$. her i DK er der dog mange der har det program der passer til deres maskine og så ikke Embird.
Håber det giver mening for dig Anja:
ja jeg er da godt nok i tvivl hvad jeg skal, har jo en husqvana designer 1 stående som jeg endnu ikke har nået at prøve, den er spritny men jeg vil jo også gerne have progam til så man kan lave forskellige ting så jeg må jo bare suge til mig når nogen kommer med råd
Tak for svar
Det var så lidt. Du spørger bare.
Der er ikke så mange her i DK, - hvad jeg ved af - der er brugere af Embird i forhold til brugen af maskinernes egne programmer.
SÅ det gælder om at du finder det program der passer dig bedst.
Til din info findes der også flere gratis programer til at konvertere f.eks. en pes fil til Hus, for hvis det "kun" er det man bruger embird til er den lidt dyr for det.
Så spørg bare
Kære Pernille.
Tak for alle dine venlige svar.
Jeg har som sagt kun købt Basisudgaven af Embird.
Efter at jeg havde købt min Brother-maskine overvejede jeg at købe PE-design, der så vidt jeg kan forstå kan DET HELE:.. men det koster jo en herregård, så derfor købte jeg Embird som en begyndelse.
Jeg ville måske også gerne kunne konvertere en tegning fra f.eks. Corel draw eller et billede på en -jpg-fil til en broderifil. Min maskine bruger .pes-filer. men som du skriver kræver det et digitaliseringsprogram. Embird kan kun konvertere fra en slags broderifil til en anden.
Indtil nu har jeg klaret mig fint med alle de mange broderifiler man kan købe eller hente gratis på nettet. Den laver jeg om, som jeg har fortalt før. Indtil videre tror jeg jeg klarer mig med det og prøver at lære mere om, hvad programmet egentlig kan, som jeg endnu ikke har opdaget.
Måske kommer en dag, hvorjeg vil mere.
Hvad mener du iøvr. med at programmet kan mere...end jeg har fortalt...
Fortæl - fortæl... Jeg suger til mig, når du har tid..
Der er noget du har misforstået. Embird basis kan meget mere end konvertere filer fra f.eks. hus til Pes Du kan digitizere lidt på basis og så kan du også lidt med BMP filer.
Du ændre antal sting/tætheden, str på broderi, sammensætte flere etc.
Ja der er faktisk meget du kan med Embird basis.
Så det er bare med at komme igang med at lege med den, du vil blive dejlig overrasket.
En del af det du skriver har jeg allerede brugt...
Gjort et mønstre større eller mindre (stingtætheden følger automatisk med så det får den tæthed, jeg tror det skal have)
Jeg har fjernet dele af et mønster, ladet det gentage sig og flyttet rundt på dele deraf, brugt små afsnit af et mønster sat sammen med andre o.s.v. For eksempel er det nødvendigt, hvis man har et alfabet liggende og vil brodere en tekst at bruge "merge" for at sætte bogstaver sammen.
På nettet har jeg købt nogle filer med borter på. Dem har jeg splittet op så jeg kan bruge dele derfra.
Jeg har været inde for at kikke på mønstertæthed og valg af forskellige udfyldningsmønstre, men aldrig prøvet det på maskinen.
Du skriver, man kan digitalisere lidt i basis... ??
Hvad ? og hvad er egentlig en BMP-fil ? Er det et billede, en tegning ?
Jeg mente, det var nødvendigt med et plug-in for at kunne konvertere andet end broderifiler. Jeg mener f.eks. en jpgl, en gif. eller en kopi af en tegning på nettet.