Tak for svaret.! ((O))
Må se, hvad jeg synes om helheden, når 8. trekant er strikket.. *120*
Jeg tror også det næste skal være lidt "længere" i trekanterne...
Printable View
Det håber jeg at mit garn også gør, men det må kommer an på en prøve.
øv øv ..jeg kan ikke finde ud af det ....jeg kan se på billederne ,at sjalet skal blive spids i den ene ende ...det gør det bare ikke hos mig ...hvad mon jeg gør forkert?
Det er nok heller ikke så tydeligt mens man strikker, men du skal huske at hver gang du slår 16 nye masker op for neden, og strikker tilbage over vendingerne, så skal du lade 16 masker stå,
dvs at når du starter på 4. trekant så er der 48 masker som ikke skal strikkes i den modsatte ende af opslagningskanten - ved 5. trekant 64, ved 6. trekant 80 masker osv.
Når man så til allersidst strikker kanten over alle de 16 masker, man har ladet stå hen ad vejen, så dannes en tydelig spids dér hvor man slog de 90 masker op.
enya ..du har ret jeg strikker hele vejen ...jeg må bare prøve igen ...har pillet det hele op ...
Skal man ikke strikke p 3 og 4 hele tiden eller har jeg misforstået det helt ...jeg er vist lidt tungnem ....
Hver gang man starter på en NY trekant, skal man strikke pind 1 og 2 med også - resten af vejen, på hver enkelt trekant, er det kun pind 3 og 4.
Når alle maskerne er "strikket op" i en trekant, så gentager man igen fra pind 1 (altså pind 1 i beskrivelsen af "trekant 2 og følgende trekanter").
(hmm - er der overhovedet andre end mig selv som forstod dette..?? (R))
det har jeg forstået ..men synes bare det ser mystisk ud ...har jeg ret i at man KUN har flytbar markører i første trekant ??