-
Bonzo
Tilllykke med din nye maskine..
jeg håber du får mange dejlige timer til at gå med den.. jeg har endelig fået taget mig sammmen og bestilt et par privat timer så jeg kan blive undervist i min pfaff 2140 jeg skulle allerede havde haft det gjort i januar.. men blev syg. men nu har jeg overskud igen og så er det med at være der.. jeg skal til ÅLBORG og have undervisning men hun havde desværre ikke tid før 9 november men så kan jeg selv nå at lege og snuse lidt først..
jeg kender ikke ret meget til singer broderimaskiner.. men jeg kan se at du er heldig at Misja har en magen til så hun kan hjælpe dig..
jeg glæder mig til at du lægger billeder ind af noget af det du får lavet.. vi er så glade for billeder herinde..
-
Kirsten J
Jeg har også for nylig fået en broderimaskine Bernina, artista 640.
Er første gang jeg prøver at brodere på maskine og i min søgen om emnet på nettet, fandt jeg denne hjemmeside og har med interesse læst efterhånden mange spændende indlæg.
Der er mange ting at sætte sig ind i og øve sig på, så jeg mangler en hel del at lære endnu. Er der andre end mig der har netop denne symaskine ?
Kirsten J
-
nicoline
Så har jeg Embird og en del af deres ekstra, som jeg er super glad for.
Jeg bruger også Embird 2004 og får nu en reminder op en opgradering til 2006. Ved du hvad mere man kan med den nye version ?
-
the_dane
jeg har også embird og har netop opgraderet den.
Nicoline: hvilken plugs har du? studio/iconizer/stufimo????
Jeg har også købt studio.
-
nicoline
Jeg har kun basisprogrammet 2004 + econizer (det sidste er vel kun det der gør at man kan se et lille ikon med mønstret i f.eks. windows commander ?
Jeg bruger programmet meget til at gøre mønstre større og mindre, omformattere til .-pes-filer. Endelig meget til at fjerne dele af et mønster og måske sætte noget andet sammen med.
Men jeg er sikker på at programmet allerede kan meget mere end jeg har fundet ud af... ??
Jeg har samlet en masse alfabeter og lavede i går denne her:
(nå det er en pes-fil, og den kan ikke sendes med) men det er bogstaver sat sammen, så der står
Fletværk
i
Smidie
Smidie.homepage.dk
Jeg har broderet det på endnu en af de stjernetegnstasker, du måske har set. Min datter vil gerne bruge den til ringbind og bøger, som hun har med når hun underviser i pileflet. Den er blevet rigtig fin.
Mine bogstaver var alt for store og måtte gøres mindre, før det hele kunne sættes sammen til et mønster, der kunne være i min store hub., der er 20 x 38 cm.
Hvad kan du fortælle om opgraderingen, hvis jeg vælger den og ikke flere plug-inn's. Eller måske skulle jeg investere deri i stedet ??
-
Gretchen
Jeg har en Wiking Husqarna 950E, og jeg er mægtig glad for den. Man lære kun af at prøve og prøve og prøve. Jeg har efterhånden lært en masse. Men kun en brøkdel af hvad den egentlig kan. Men det kommer bare vendt. Jeg købte den i februar i Næstved, og jeg fik en fin oplæring, og kan bare komme igen når jeg har problemer.
Hilsen Grethe
-
the_dane
Jeg er først ved at opdage hvad der er kommet til.
Men du kan mere end det du laver nu. Du kan digitizere lidt i basis.
jeg skal lade dig vide hvad der er om et stykke tid når jeg haft mere med den at gøre.
-
nicoline
Tak Pernille. Det glæder jeg mig til.
Bare engang du får tid.
Du går jo stadig på arbejde.
Jeg kan jo sagtens.... som pensionist )))
Jeg kan slet ikke undvære programmet og bruger det næsten hver gang jeg broderer noget.
Når jeg skal være helt ærlig bruger jeg nok mest tid på at kikke mig omkring på nettet efter gratis mønstre. Man kan jo hente uanede mængder. Alligevel har jeg i dag været på indkøb i USA.
Jeg er meget facineret af cutwork og har købt nogle sommerfugle, hvor der klippes huller i motivet. Da jeg lærte det med håndkraft kaldte min mor det vor venetiansk broderi.
Hun lærte mig noget sjovt...med at overføre et mønster til stof.
Hun viste mig hvordan hun lagde et stykke nyt stof ovenpå et pudebetræk broderet med venetiansk broderi. Derpå gned hun med bagsiden af en sølvske hen over stoffet, der hvor mønstrede bulede en lille smule op nedenunder. Herved blev der nogle fine sorte streger hvor man kunne se knaphulsstingene og de runde huller med kastesting omkring, hvor hun siden brugte en pren til at udvide hullet med før man syede i det nye stof.... så det..... Har nogle herinde hørt om dette ?
Jeg har prøvet det og mine egne broderede pudebetræk eksisterer endnu, hvis jeg går i mine gemmer
-
Susanne
Hej derinde!
Mon der er nogle brugere der har en Artista 200 med broderimodul?
Jeg selv bor i Køge og mangler nogle at "snakke" med om maskinen og dens egenskaber.
-
Kirsten J
Hej Susanne
Jeg har en Bernina artista 640 og synes selv det ville være rart at kunne udveksle gode/dårlige erfaringer.
Jeg bor i Vordingborg.
vh. Kirsten