Så er "batterierne" ladet op til at begynde beretningen.
Min anmodning til "overgartneren" om godt spindevejr var blevet imødekommet godt og vel. I det endnu dugvåde græs, hvor ikke en vind rørte sig, listede jeg rundt kl. 6 og plukkede blomster, mens fuglene sang morgensang og bier og andre insekter mødte på arbejde. En god start på de sidste forberedelser, inden vi spindere skulle samles kl. 10.
Lidt over halv ti bimlede mobilen og jeg svarede med, "Ja det er Dorte" - nummeret kendte jeg ikke. Der opstod en pause, så jeg nær troede, det var telefonfis *120* Så kom det tøvende, "Hej Zep, det er Annette. Så holder jeg oppe ved skolen". Sådan er det jo, når man hedder et på nettet og noget andet i mobilen *120**120*
Spelsauen endte dog alligevel, hvor hun skulle. Jeg gik hende i møde på den allerede sollune vej og vi hyggesnakkede faktisk temmeligt ude ved vejen og ind ad indkørslen. Jeg er overbevist om, at Spelsauen vil kunne fortælle en masse om sine skønne oplevelser herovre de seneste dage. Jeg kan dog afsløre, at hun har besøgt Madsebakke. Og når jeg fortæller det, så er det, fordi Spelsauen havde en helt utrolig flot værtindegave med til mig, som hendes kreative fingre har frembragt. Jeg er benovet og især meget, meget lykkelig for, at jeg kan hænge den på min væg! Det er en helleristning gengivet i uld - en helleristning, som ses på Madsabakke...
Vedhæftet fil 67536Vedhæftet fil 67537
Nu har jeg jo "fat i" Spelsauen alligevel, så lad os bare fortsætte med hendes frembringelser... "Temaet" for vores hyggelige spindekomsammen var at prøve andre fibre end vanligt. Spelsauen blev "udfordret" i mit Tencel (fra En Ulden Affære). Og jeg må tage hatten af, for hun spandt det rigtig godt i mine øjne (39)
Vedhæftet fil 67538
Spelsauen havde så til gengæld kameluld med - og ikke mindst "kasseapparatet" *120*, altså kartemaskinen på det tidligere foto. Jeg havde aldrig prøvet at svinge sådan en fætter. Men det gik nu rigtig godt, tror jeg nok, da den altså endelig var sat fast på noget. Det med at få den fastspændt var lidt af en opgave, som tilmed fik sat gemalen i sving. Man må sige, at kartemaskiner og lette sommermøbler ikke er skabt for hinanden *120*
Sørme om ikke Spelsauen så har efterladt kameluld til mig (z) Jeg fik ikke spundet ret meget igår (til gengæld er munden overanstrengt), så nu vil jeg sætte mig ud og starte dagen i det herlige vejr med at prøve den der kameluld, eller "pukkeluld", som mine piger har døbt den *120* Jeg kan slet ikke lade være! Men når jeg så igen kan lade være, så kommer jeg og fortsætter beretningen. Ses! Og jeg glæder mig til at se billeder fra jer andre også!