Citat:
Oprindeligt indsendt af
strikketøsen
Tak Spelsauen.
....
Og de gamle sort-hvide billeder er blevet overført til HP Photosmart Essential, hvor man næsten har et billedlaboratorium i sin computer.
Derfor har jeg kunnet gennemgå hvert eneste sort-hvide billede og "behandle" det mht. genskabning af lys- og "farve"nuancer, give billeder et "varmt" lys samt udjævne pletter m.v.
Det ser simpelthen ud som om de gamle billeder får et nyt liv.
Som om alle personerne på billederne pludselig "er blevet vaskede" og har fået "nystrøget tøj".
Altså de træder frem, som de formentlig har været, dengang billedet blev taget.
(k)
Jeg véd ikke rigtig, om der stadig er nogen, som er interesseret i at se flere gamle billeder?
Nu lægger jeg 2 af de billedbehandlede billeder ind, for at vise ovenstående lidt bedre.
Billederne her var endnu mere gulnede end de er nu og havde også en del småpletter, som næsten ikke kan ses nu (det sidste var dog ret medtaget - især i den side, hvor farmor sidder):
Det første billede viser min farfar, der som 21-årig har været indkaldt.
Billedet er fra Krudttårnslejren på Amager anno 1916 ....
Det er min farfar (Valdemar Poulsen) der står op som nr. 2 fra højre
- det nytter ikke at skrive "med piben" for sådan en har
3 af dem jo i munden!
Vedhæftet fil 34576
Om det næste billede, (som jeg vil prøve at finde ud af, hvor stammer fra)
er af min farmor og der står bagpå:
"Yderst tv. Caroline Christiansen, 18 år på Husholdningsskole".
Så jeg gad vide, når jeg nu véd, at farmor er født og opvokset i Kværkeby,
om hun har gået på Husholdningsskole her i Sorø .... (x)
Eller om der har været en sådan tættere på Kværkeby - i Ringsted f.eks.
Det må jeg spørge om på Lokalhistorisk arkiv.
Vedhæftet fil 34578
Det er jo ikke nogen decideret uniform, de unge damer har på! (z)
Glæder mig til at høre, hvad I synes - og jeg vil da også meget gerne se nogle af jeres gamle billeder, hvis det kan lade sig gøre.
Faktisk synes jeg, at de gamle billeder er utroligt smukke. Det var noget, som folk tog sig tid om at lave. Man tog sit søndagstøj på osv. Prøv bare at se nogle gamle fotografier, jeg "faldt over" i al min søgen rundt på nettet - billederne hænger sammen historisk og er alle fra "En familie fra Stenhøjgaard i Svinninge":