-
nicoline
Jeg har lige været inde hos Mohamed for at kikke på "din" dug med servietter. Den er virkelig rigtig sød. Jeg har prøvet at forstørre billederne men kan ikke se, hvad det er for noget stof, der er brugt.
Prøv at spørge i en stofforretning f.eks. Stof og Stil og sig du skal brodere derpå. De kan måske hjælpe. Jeg ville måske vælge noget hørlærred i en ikke alt for fin vævning. Men...du... sådan en dug skal jo stryges.. Måske gør det ikke noget til den generation, din mormor tilhører )))) Jeg må indrømme at jeg stryger. Har lige ordnet en kæmpebunke vasketøj og der hænger mere ude på snoren, der skal en tur under strygejernet , men de unge.... (undskyld til jer) ikke alle gider det.
Jeg havde i starten problemer med de store mønstre til halsudskæringer fra Egypten. De skal deles op i flere - og så kommer spørgsmålet om, hvordan man får de forskellige dele placeret nøjagtigt hvor de skal på stoffet, når det har været taget ud af broderirammen....
Der findes på den egyptiske hjemmeside en video med en masse tekst til, hvordan man gør det, ligesom der er anden hjælp til de, der har købt Embird....
God fornøjelse med dugen...
Håber vi får den at se, når engang du er færdig.....
-
evo7
Sådan en har jeg lige købt, har dog lidt begynder problemer, men dem får jeg vel løst med tiden.
-
nicoline
Kære Helle.
Hjertelig til lykke med din nye symaskine.
Jeg er sikker på, at du bliver glad for den.
Da jeg købte min mødte jeg en dame i forretningen, der også havde en. Hun sagde, at hun ikke sov det første par nætter efter at hun havde købt.
Selvfølgelig skal man lære den at kende... Den kan SÅ meget... og når der er problemer plejer det største at sidde 50 cm foran maskinen
-
Elsebet
He he
Ved i hvad en 40/60 fejl er?
= 40 cm ud og 60 cm op, foran skærmen
Helle
Du skal også have et tíllykke fra mig.
Jeg har også haft mine spekulationer inden købet af maskinen, så jeg glæder mig til på tirsdag. Da bliver min maskine leveret.
-
evo7
Takker for velkomsten.
Jeg har syet en del på maskinen, men vil inst. Autopunch og det kan jeg ikke og det er helt sikkert en fejl 40.
Jeg kan heller ikke åbne harddisken på maskinen.
-
Misja
Hej evo7. Er det en Singer futura du har fået? For så kan du nemlig ikke få autopunch instaleret pg. af de seneste opdateringer fra Microsoft. Singer arbejder på en opdatering der virker sammen med autopunch.
-
evo7
Jeg har efter langtids banden og svovlen fået autopunch inst.
Men jeg har stadig ikke fundet ud af at ruge harddisken på maskinen.
-
hej helle
hej helle
må jeg godt være nysgerrig og spørge hvilken maskine du har købt?
jeg har en pfaff 2140.. og der er mange herinde med forskellige maskiner.
-
evo7
Jeg har købt en Singer Quantum Futura.
-
Misja
Jeg har en Singer Quantum Futura. Jeg har for et par uger siden været på kursus hos Singer.
Jeg kan hjælpe dig.