Alaskan malamutter
Her er dens uld blevet spundet sammen med en mørk grå fåre tråd
1. Sådan ser hunden ud
2.Så meget garn bliver der ud af 1kg hundeuld
Vedhæftet fil 2957
Printable View
Alaskan malamutter
Her er dens uld blevet spundet sammen med en mørk grå fåre tråd
1. Sådan ser hunden ud
2.Så meget garn bliver der ud af 1kg hundeuld
Vedhæftet fil 2957
Collie.
Her er brugt uld fra blue merle ( lysegrå uld - øverste billede).
Tricolour ( grå-brun uld - midterste billede )
Zobel ( lys, rødlig uld - nederste billede )
Disse tre hunde er ikke tilfældige - det er dem ulden kommer fra + deres afkom.
Her er Jason - mørk bearded collie. De findes også i sort og sandfarvet.
hans uld er samme farve som pelsen.
Her garn + et pandebånd, lavet af hans uld + lysegrå fåreuld.
Her er der igen en hunderace Siberian husky .
Også her er der blandet en lys fåreuld i
Også her er der en fåretråd ved Leonberger uld
Her har man som hund kunne bestemme over sit eget uld, og lagt det lige hvor det passer en, nu samler de det sammen, og sender det over til hende der Bente, AK JA AK JA verden er ikke mere som den var i går.
Hilsen Gilja
1.Sådan ser jeg ud hvad var det nu min race hed?
Japansk spids
Ulden kommer fra 2 af de hunde, som er med på billedet.
580 gram garn med 1 fåretråd og 1 tråd af japansk spids
Kleinspitz hundeuld er her blevet til garn,
det er 1 tråd hund og 1 tråd får
det her er lavet til pind 3 1/2 til 4
Berner sennen
Her kommer uld fra Møffe - en stor kastreret berner sennen - sat sammen med brunt fåreuld.
Både hundens og fårets uld changerer meget, så jeg tror det bliver hamrende flot, når det bliver strikket.
Nr 1
Fra Evas dejlige Eurasier hunde, hun har lige fået en ny hvalp
har jeg spundet garn af hundenes uld,
se hvad der er i de forskellige bundet i teksten på billedet
1. Jeg er da bare dejlig, og giver meget uld
2. Den lille hvalp
3.Effektgarn dvs. ren hundeuld , når man bruger det åbner det sig mere end det der er blandet får i , så man får en pelset kant
I kan se mere her
http://www.hundeuld.dk/Eva%20corb.html
nr 2.
Her har vi det sammen uld, men der er lagt forskellige fåreuld farver ind
1. Eva havde selv soteret noget uld fra, så det kun var lyst, her er det lagt sammen med en lys fåreuldstråd
2.Grå hund med lidt lysere grå underuld
3."rødt" uld med lys fåre tråd
1. blandet hund med lys får
2.lys med alpaka uld
3. blandet hund med lys får
Pekingeser
Så er jeg lige blevet færdig med noget pekingeser uld,der er blandet fåreuld i , hvis man ikke gør det, så bliver det en ren pelshue
det ser sådan ud
De hunde den her uld kommer fra, er utrolig velplejet, så det er en drøm at spinde det... og deres uld kan stå alene
Ajj hvor spændende.. Vores hund smider en masse uld.. for det er vel kun underulden man skal bruge..Hun er godt nok ved at være over denne fældnings periode... Ville heller ikke vide hvordan jeg skulle forarbejde det.. Nogen der kender en der kan gøre det for mig... Så kunne jeg jo kontakte hende .. næste gang hun smider en masse... Hvor meget skal man bruge for at der er nok til fx et halstørklæde.. er det blødt eller "kradser" det... Hun er en blandings hun fra Border collie.. hvor hun har arvet det meste af hendes sind og udseende.. bare knap så langhåret..
Glæder mig til at høre fra Jer, for har tit tænkt over at det kunne være sjovt at bruge hendes uld... Indtil vidre er det fuglene der har haft glæde af at bruge hende til rede matriale..
Er spændt på at komme igang (nvb
Luna bo et par huse herfra , og hun ligner en old englisc ship dog, men hun er ikke ret høj..
Her er ulden fra hende (H)
3 Bearded collie lever uld til deres mors jakke..
men her er det Jacob der er fotograferet sammen med sin "mor"
Jeg har spundet garnet, men det er strikket af Jacobs mor.
De var her for at aflever mere uld der skulle spindes til garn..
Smuk, smuk frakke, dame og hund(bdk
Hold da helt (t) - bortset fra at det er afsindig flot spundet (bdk! Hvor stærkt er ren hundeuld? Eller spinder du bare en ren hundeuld tråd for at få det pelsede frem og så styrker tråden med fåreulden?
Som du har set, har jeg selv en fin lille leverandør i hundeuld - og han er akkurat gået ind i fældning. Tænker det ikke er helt let og spinde med ren hundeuld. Karter du det på almindelig vis?
Mon ikke Vejle-rokken kan finde ud af det? (R)
(H) Spelsauen
Jeg vil anbefale 1 tråd hund og 1 tråd får.
2 tråde hund bliver meget pelset, det kan gå som denne frakke.
Men skal det være slidstærk og praktisk 1 tråd af hver.
Selvfølig kan rokken da det, bare kom igang....((O))
Jeg har faktisk en lille historie fra min tid i Norge. Her stod jeg ironisk nok for en rokkeklub på plejehjemmet. Men jeg lærte aldrig at spinde, for som flokken af gamle kjerringer (søde med glimt i øjet) altid sagde: "Bliv ved karta din, jenta min". eller som de nu udtrykte det.
(ghf - men nu kan de ikke hindre mig...! Og når jeg så ser hvad Hundeuld kan lave (R), ja så har jeg vist fået noget at strække mig efter!
(bdk Spelsauen
1000% enig
Hver eneste person der spinder, spinder lige netop DERES garn.
Og vi skal ikke efterligne maskiner eller hinanden, bare spinde og ha det godt imens rokken køre derud af....og ikke mindst nyde det.
Så er der spundet garn af hendes uld
Vedhæftet fil 16894 Vedhæftet fil 16895
Tryk på billederne
I kan se mere om den hund her http://www.hundeuld.dk/eluga.html
Så er Togo d.2 garn færdigt, han er også en Alaskan Malamute
Hvordan søren bærer du dig ad med at få tørret garnet for tiden - har I overdækket tørresnoren? Lææækkert garn (39)
Husk lige jeg bor i dit gamle Odsherred Zep, her skinner solen, og en frisk brise, så 6 timer udenfor, så er det tørt..(31)
Ja ok jeg brugte dagens solskin på 10 km. cykeltur og travetur langs kysten - det er måske dér, fejlen ligger... Må se at montere tørresnor på min cykel (31)Nå det ser meget godt ud i udsigten for næste uge, så måske skulle jeg bare komme videre ved rokken, inden jeg gaber kæberne af led af al den friske luft...
Her har vi en grønlandsk hund der har afleveret uld .
I 1980'erne havde vi 2 Berner Sennen hunde (ikke samtidig) og når vi børstede dem kunne vi også samle en stor håndfuld uld sammen bagefter. Min mor samlede det i plastikposer og tænkte på at bruge det. Men det blev aldrig brugt og jeg er ikke sikker på, at det eksisterer i dag.
Den race har jo en tyk og meget blød pels.
Så fik jeg 2 store budter Finsk laphund uld garn færdigt i går.
Vedhæftet fil 22441
1 tråd hund og 1 tråd får
Vedhæftet fil 22442 Vedhæftet fil 22443
Her har jeg spundet nova scotia duck tollin med 1 tråd får
Vedhæftet fil 23213 Vedhæftet fil 23214
Sådan ser sådan en hund ud, det er Brandy på billedet.
Vedhæftet fil 23490
Det er den retrieverrace, der har gule øjne. Jeg er ikke så meget for hunde med gule øjne (eller dyr med røde øjne).
Men garnet ser dejligt og blødt ud!
Wav det ser spændende ud.
Sig mig lige uld spundet af hund, vil det ikke altid lugte lidt?
Ej hvor ser de dejlige ud...
Nej hundeuld lugter ikke 99% af gangene, jeg har lige oplevet noget der lugtede, men det er første gang siden 1986 da jeg begyndte at spinde. ((O))
De ser søde ud, Galleri! Og jeg kan bedre lide grønne øjne end gule.
Her er så Brandy, som er en 7 år gammel Nova Scotia Duck Tolling retriever.
Sikke en sød hund, Galleri!
Åh hvor er den lille Benji dog skøn (z)
Det er din collie nu altså også, men jeg har et meget blødt punkt med hensyn til Duck Tollere *131*.
Hvor har du købt ham henne? Jeg spørger kun fordi jeg kender nogle, der avler Tollere
Ja, jeg spinde hundeuld fra folk egne hunde og sælger også når jeg selv har noget...
TAK for billedet galleri ((O))
Vedhæftet fil 25006
Så blev jeg færdig med denne hunds uld Landseer
Vedhæftet fil 25003 Ulden kom i meget flot form, nemlig i et net, så det kunne få luft.
Vedhæftet fil 25004 Jeg havde valget imellem sort - hvid eller gråt fåreuld, jeg valgte sort, men denne hunds uld kan fint stå alene altså uden fåruld.
Vedhæftet fil 25005 Færdigt , jeg strikker snart af det, så kan i se hvordan det spiller i alle 3 farver
Hvis i vil vide mere omkring denne spinding smut hen på http://www.hundeuld.dk/landseer.html