Så har jeg også fået lavet lidt til min nye tråd ((O))
Det var dog lidt svært at vælge, hvor jeg skulle oprette tråden, da jeg jo laver så meget forskelligt, men det blev strik :D
Men det første jeg vil vise er nogle øreringe jeg har lavet i fimo ..
Printable View
Så har jeg også fået lavet lidt til min nye tråd ((O))
Det var dog lidt svært at vælge, hvor jeg skulle oprette tråden, da jeg jo laver så meget forskelligt, men det blev strik :D
Men det første jeg vil vise er nogle øreringe jeg har lavet i fimo ..
Så blev jeg endelig færdig med min pink vest .. Planen var egentlig at der skulle ha' været nogle korte ærmer derpå, men da jeg prøvede den, var der nogle korte ærmer, så det må være fordi jeg ikke har taget indtil arme i den ..
Egentlig har jeg lavet den , til min sorte buksedragt jeg fik igår, men da den var for lille, måtte jeg sende den tilbage, så jeg fandt lige en anden sort trøje , så i kunne se den ..
Selv er jeg ret godt tilfreds med resultatet, men blev da en smule skuffet da jeg var inde og kigge tøj i mandags, for gik jo igang med at lave disse veste, fordi jeg troede at jeg så var lidt anderledes, men jeg opdagede jo så, at de hænger over alt inde i butikkerne, og til 100 kr. Så kan det jo næsten ikke betale sig at lave dem selv. Øv øv ..
Men der er jo så ikke nogen som har en magen til min, det kan jeg da glæde mig over..
Jeg har taget et billede af knapperne også, fordi jeg synes de er lidt retro , og de minder mig om min mormor, derfor valgte jeg også disse knapper .
Selvom jeg har fået mere mod på tanden, og nu tør lave lidt større projekter, er jeg nu sprunget tilbage til de lidt mindre projekter igen, for en stund..
Herhjemme er Barbies garderobe ved at blive sommer og fest klar !
Selvom min kammerats datter, som jeg strikker barbie tøj til, helst ikke må få mere før de er flyttet igen, så kan jeg jo godt begynde at lave et lager, så hun kan få en ligeså stor pose med barbietøj , som sidst (R)
Det blir hendes far sikkert glad for *120*
Så er Jacob begyndt på uddannelse, og jeg skal så vænne mig til at være alene hjemme om dagen igen..
Idag brugte jeg dagen på at lege med fimo, og dette blev resultatet ..
Faktisk er der allerede mere fimo på bagepladen, og barbie tøj på strikke pindene (R)
Åh, hvor er i søde allesammen *307* Det er altid dejligt at få ros for det man laver..
Da jeg havde lagt og vendt og drejet mig i et par timer og ikke kunne sove, blev jeg enig med mig selv om, at så kunne jeg da lave noget mere fimo ..
Og dette her kom der ud af det..
Jeg er selv helt vild med pac man øreringende, men da disse her er sat til salg, har jeg besluttet at lave nogle til mig selv også *120*
Så har jeg holdt kreativitets marathon med mig selv i nat, og har både lavet fimo, og hæklet lidt .. Hæklerierne kommer i næste indlæg..
Men disse fimo ting, er blot forsøg ligesom hæklerierne er ..
Pacman sættet hvor der er 2 spøgelser, er dem jeg har lavet til mig selv.. Så kan jeg selv vælge hvilket spøgelse jeg vil ha' i hver dag, det synes jeg var ret smart ..
Resten tror jeg bliver sat til salg.. Lidt træls jeg er blevet så vild med sådan en hobby her, når det er sjælden jeg selv går med smykker *120*
Og her er hæklerierne så ..
Et forsøg på at lave nogle små pacman lommevenner, men er ikke blevet helt tilfreds med dem, så må lige prøve at lave dem om, på et tidspunkt..
Og et pacman mobil etui. Faktisk var det meningen jeg gerne selv ville ha' beholdt det, og hæklede det derfor efter mål fra min mobil, men fik ny mobil et par timer efter jeg havde lavet selve etuiet, så nu ryger det videre til min lillebror .. (jeg lavede det sorte etui igår)
Så kom der også lidt hæklede kager fra min hånd ..
Billede nr. 1 : 2 donut og en træstamme.. Her har jeg lånt en tupperware kageopsats afmin svigermor, indtil jeg får fat i en til mig selv.
Planen er at få lavet flere kager, som skal pynte et sted i mit hjem..
billede nr. 2 : er et forsøg på en kage, som endnu ikke er færdig.. De skal jeg lige greje, hvordan jeg får hæklet noget som ligner flædeskum, også skal der nogle små stykker frugt derpå ..
Og nu sidder jeg bare og glæder mig, skal muligvis ud og hente en ny kat imorgen ... Så får Elvis en legekammerat (:
her i weekenden gik jacob og jeg igang med et fælles projekt.. et maleri ..
lærredet er 60x80 cm..
jeg er blevet ret godt tilfreds med resultatet
Så fik jeg strikket Trolde - Sofie.
Der går lige noget tid, før jeg får strikket noget tøj til hende, da min arm ikke er så glad for strikkepinde (efter jeg var lam i den i sommers) mere.
Jeg overvejer dog at Sofie får en kønskift operation, og bliver til Sofus *120*
Da jeg ikke er blevet helt tilfreds med håret, synes det er lidt kort til en pige (R)
Og når jeg så har kræfter i armen til strikkepindende igen, så kan han få en søster . Men nu må jeg se, om det bliver sådan, eller om Sofie bare skal beholde sit korte hår ((O))
Det er ikke meget jeg har fået lavet på det sidste, men nu er jeg igang igen .. Jeg har indtil videre fået lavet disse 3 æggevarmere, som min venindes papfar skal ha' i fødselsdagsgave, er dog ikke færdig endnu, han skal ha' 6, 8 eller 12 i et sæt, synes jeg, så der er lidt vej endnu, men de er heldigvis nemme at lave
Så fik jeg lavet en lille fjolle gave til min veninde..
Jeg blev inspireret herfra http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=39&lang=dk
Hvis hun kan lide at bruge disse i stedet for vat rondeller, har jeg tænkt mig at lave nogle flere til hende.. De er jo hurtige og lave, og kan laves ud af små rester..
så har jeg fået strikket 3 par sko, ud fra en opskrift jeg selv lavede :D
Og jeg har hæklet 2 bøllehatte til dukken også ..
Tusind tak, for alt rosen , det varmer så dejligt *131*
Så har jeg fået lavet to sæt til baby dukken også , som også bare er lavet ud fra fantasien :D
Så blev jeg færdig med mit tøse toilet sæt ..
Først et net, hvor jeg kan have parfumer, deodoranter , creme osv i. Så en lille make up pung, som man nemt kan ha i en taske. Også skulle jeg også lige prøve at hækle nogle vat rondel erstatninger, i stedet for de strikkede ..
Og lige for en gangs skyld, så er det hele faktisk til mig selv.. Så det er jeg lidt stolt over ((O))
Så har jeg fået lavet noget mere fjolleri :D
2 af mine kammerater siger det fryser når de køre på scooter / cykler , så nu har jeg hæklet 2 Lille Leif / Penis / Tissemands varmere , en til dem hver ..
Nu kan det da umuligt være min skyld hvis de fryser (R)
Så fik jeg også prøvet at lave mine egne maske markører i fimo, og kunne slet ikke stoppe igen, så mon ikke min mor skal ha et par stykker også *120*
Her er en af mine andre store hobbyer , lidt anderledes end det jeg plejer at vise ..
Det er en tegning, med en masse små forskellige ting, som min veninde vil ind og ha' tattoveret , når hun bliver 18
Kunne helt bestemt godt bruge en del ekstra timer mere i døgnet *120*
Så er jeg kommet igang med mit nye projekt til mit hjem : hæklede kager.
disse kager her, har jeg selv lavet opskriften på.
Jeg er sikker på, at jeg nok skal få lavet endnu flere opskrifter, da jeg ikke synes jeg kan finde opskrifter på dansk, på lige de kager jeg har fået ideer til (H)
så fik jeg lavet lidt nyt igen ((O))
en taske/pung lavet ud af dippedutter fra dåserne. (dem man bruger til f.eks. at åbne en dåse cola med)
Og små hæklede studenterhuer..
Herhjemme i øjeblikket flyder det med håndarbejdsting overalt (R) vi er nemlig ved at gøre klar til vi skal til et lille "marked" i den by mine forældre bor i, på lørdag .. Så det derfor i ikke høre så meget fra mig af i øjeblikket *120*
Så har jeg fundet mig endnu en hobby (R)
Jeg lavede 9 armbånd hjemme hos mine forældre her den anden dag, men glemte desværre at få billeder af dem (Å)
Men nu har jeg fået lavet 16 stk. som ligger herhjemme *120*
Billedet er ikke lige det bedste , men jeg må lige se om jeg ikke kan nå at få taget et billede af hver især, inden de bliver pakket ned, til vi skal ha dem med på lørdag .
så fik jeg hæklet 2 vaskeklude ..
De hæklede vaskeklude, synes jeg simpelthen er guld værd, og kan slet ikke undvære dem, så tror de næste par dage skal der hækles en del flere til min samling ((O))
Min lillebror er en af de knægte, som render med hue hele året rundt , og da han var til en børne fødselsdag for en uges tid siden, og hunden synes at hans hue, var sjov at lege med, kom der et hul i hans hue.. og da min mor nægter at lave huer til ham i øjeblikket, fordi vi jo har sommer, ja så måtte storesøster her igang med hans yndlings farver ((O)) og glad blev han da også da huen var færdig
Så fik jeg lavet to vaskeklude mere, er selv ved at blive ret tilfreds med dem efterhånden, men tror dog jeg vil holde en pause med dem, er kørt lidt træt i at hækle det samme hele tiden *120*
Så kom jeg til at gå lidt i barndom :) Jeg ligger ganskevist syg, men blev alt for rastløs af bare at ligge under dynen og intet lave, så jeg har fået lavet mig 3 lysestager, af perler. Synes selv de er blevet rigtig flotte, og er utrolig glad for dem ((O))
Åh, jeg bliver så rastløs af at ligge under dynen når jeg er syg, så gik igang med endnu et projekt igår (R)
Jeg har lavet en lampe ud af plastik krus, og jeg er bare super glad for den.. Og synes den giver et rigtig flot lys ..
(bdk takker for alt rosen (bdk
Jeg er rigtig glad for lampen, den giver et super godt lys, også er det da også hyggeligt med sådan en lidt anderledes lampe :D
Det tog faktisk ikke så lang tid, at lime krusene sammen, det der tog længst tid var at greje hvordan pokker jeg fik sat pæren + fatningen fast inde i lampen, uden det kom for tæt på krusene..
Jeg glæder mig rigtig meget til at få et spisebord under lampen, er sikker på det kommer til at se rigtig godt ud.. Også har jeg overvejet lidt at lave en mere, som skal hænge over sofabordet , eller måske bliver det kedeligt med to ens lamper, i samme rum? (x)
Den er faktisk ret nem at lave, og egentlig også meget sjov at lave, for man bliver da helt nysgerrig efter, hvor mange krus man ender med at bruge..
tror jeg har brugt ca. 200 :D
her http://inascarinas.blogspot.com/2011...nye-lampe.html er der et billede inde, jeg tog da jeg var ca. halvvejs..
Hvis du skulle ha' lyst til at prøve og lave lampen selv, så kan jeg også sagtens tage et billede af hvordan den ser ud indvendig nu , med fatningen, pæren osv..
Jeg havde godt nok Brians forældre til at komme og hjælpe mig med at sætte den op, for når det kommer til ledninger og el, er jeg altså ikke så kreativ *120*
så har jeg også fået lavet lidt plads til mine blyanter, tusser osv..
det er ganske almindelige tobaksdåser jeg har malet, og sat under en hylde, som nu er kommet op på væggen..
Det gør det en del nemmere at finde lige den blyant man skal bruge, og så sparer det jo plads på selve hylden ((O))
Synes selv ideen er ret god, da jeg jo gerne vil spare plads på mine hylder, i min meget lille lejlighed *120*
så fik jeg lavet et par små sko, og et par små strømper..
Det er jo ligefør man får skruk af at sidde og lave sådan noget bette noget *120*
så har jeg fået malet et billede igen.. Denne gang regner jeg med at beholde det selv, og det skal hænge over sofaen ..
på billedet står der : "If you're lucky enough to be different dont ever change"
jeg er gået igang med at hækle en masse hagesmække til min venindes tvillinger..
Disse her er utrolig nemme og hurtige at hækle, altså når man lige har grejet opskriften, den er meget mangelfuld nemlig *120*
så blev der lavet et lille sæt fra min hånd af igen.. Armbånd, øreringe og en fingerring :)
Sættet er lavet til en give away på min blog :)
Der bliver ikke lavet så meget hos mig i øjeblikket, da jeg jo begyndte på skole d. 8. august, men gik ned psykisk på det.. så lige i øjeblikket er jeg blevet sygemeldt frem til d. 7. også må vi se om jeg kan klare at begynde igen
så fik jeg lavet lidt mere forskelligt :)
En savlesmæk, et sæt grydelapper, en hagesmæk og nogle armbånd lavet af HAMA perler (H)
så kom der lige endnu en hobby til min samling : mini hama perler.
Jeg har her fået lavet 5 sæt øreringe ud af dem, og et enkelt vedhæng..
Det er super sjovt at trylle ting frem med de små perler, meeen også noget af et puller-arbejde :)
så har jeg fået hæklet lidt, og i øjeblikket ligger hverken strikkepindene eller hæklenålen stille herhjemme, så der bliver lavet noget, det ret dejligt at jeg endelig fik lysten og overskuddet tilbage :)
denne gang har jeg hæklet et håndklæde, og 12 dimser til at sætte glas på, for ikke at lave mærker i bordet, 6 i hver farve (H)
Tusind tak for alt rosen (bdk
Det er så dejligt at få at vide at nogle synes om det man har lavet, det giver jo bestemt mere lyst til at lave endnu mere (R)
Min nabo skal til sit barnebarns fødselsdag idag, og hun har købt en barbiedukke til hende i gave.. Men jeg synes også, at hun skulle have noget nyt tøj til dukken, så hun har fået disse to sæt, som hun også kan give den lille pige i gave *306
og selvom jeg ikke lige kender flere som skal til fødselsdage med piger i barbie alderen, kan jeg godt mærke jeg ikke stopper lige nu, med at lave barbietøj igen.. Det er jo simpelthen noget af det sjoveste at sidde og lave *120*
Min lillebror skrev denne besked til mig, på min væg på facebook : CARINA TRIK EN NY HUE TIL MIG TAK ♥
Jeg kan ikk finde den anden ;(♥♥♥♥♥♥
Så jeg måtte jo ha strikkepindene frem, så jeg kunne lave nogle nye huer til ham, nu min mor ikke vil strikke flere til ham *120*
så har jeg fået lavet to sæt øreringe mere og et lakrids konfekt armbånd :D
i Fredags sad jeg og så "vild med dans", da jeg blev dybt forelsket i Britt Bendiksens halskæde, og måtte da bare forsøge at lave min egen version at den :)
Også har jeg fået lavet en ny ring til mig selv, den er meget anderledes, men synes den er rigtig flot. Har faktisk haft den på siden jeg lavede den, den eneste ulempe der er med den er at man bliver grøn rundt om fingeren, så det skal jeg lige ha fundet en løsning på :)