Ja hvad har I gang i af håndarbejde?
Jeg har strikke- og hæklestop pga en dårlig albue/underarm. Men så er jeg gået igang med at lave roser, så jeg har dem klar, når jeg skal dekorere kort.
Printable View
Ja hvad har I gang i af håndarbejde?
Jeg har strikke- og hæklestop pga en dårlig albue/underarm. Men så er jeg gået igang med at lave roser, så jeg har dem klar, når jeg skal dekorere kort.
Jeg strikker et par huer til mine store unger inden de tager til London igen og så er der sokkerne til Torben og ja så er der jo tøj til diverse dukker og banser her i huset.
*242* (æåø
meeeeeeeeeeen vis jeg visker det meget stille her inde sladdre i ikke vel????
jeg skal skrive på mit eksamens arbejde i kirkehistorie..... det skal väre färdig den 7 januar og forsvares den 13 januar....
men men men ak og ve jeg skal jo väre Gudmor snart til den södeste prinsesse og hun må da ha sig egen dåbskjole........så jeg kommer hele tiden til at tage nogle lange pauser fra skriveriet.....for at strikke og hygge...den er lidt af den model som ligger på drops....*230*
såååå er din rose virkelig smuk!!!!!
Jeg kan godt forstå dig og dengang jeg læste tog jeg også lange pauser fra mine specialer og især min hovedopgave. Men gør man det med god samvittighed tror jeg gentlig det er sundt - jeg klarede mig da meget bedre end dem der knoklede løs og ikke rigtig nåede noget alligevel :-)
Pøjpøj med både opgave et og to *141*
Jeg er lige begyndt på et varmestuehalstørklæde i grå nuancer. I skal nok få det at se, når det er færdigt. Og så har jeg nogle andre håndarbejder, jeg også laver lidt på.
Jeg er spændt på at se den dåbskjole, Dorit!
Din blomst er meget sød, Zep!
Jeg laver støvlesokker til børnebørnene, de mangler igen de fleste.
Et lidt kedeligt arb. Nu får de så tre par alle, så må de klare sig et stykke tid :-)
*237*
Kan du virkelig godt sidde og nørkle med SÅ små blomster når du har ondt?? Flot gået Zep (æåø
Jeg er igang med at kniple lilla bånd til næste års adventskrans
Støvlesokker har de altid heddet hos os.
Det er bare kraftige sokker til at bruge i vinterstøvlerne.
Alle køber de støvler der skal bruges til ski, kælketure osv. så store, så der er plads til "støvlesokkerne"
De bliver også brugt som indesutter af de store knægte.
Min datter og alle børnebørnene uanset alder er nogle meget legende unger. Min søn havde det ligeså.
Zep hvor er din blomst flot. Du er nok også en af dem der ikke bare kan sidde uden at have noget i hænderne. Kan man for en tid ikke det ene, så finder man jo bare andre gøremål, flot gået.
Jeg strikker elefanthuer og skriver opskrift på dem, kommer senere når jeg har alle str.
Og ind imellem sild,syte og grønkål og hvad der ellers skal på bordet i julen, så øver jeg på den nye lille strømperundpind, det er godt nok besværligt, om der er en speciel teknik med den ved jeg ikke, men jeg kan ikke rigtig med den lille 25 cm rundpind, endnu ........... griiiiiii
Jeg er igang med cardiganen der er på forsiden af Drops nr. 117.
Har også pandebånd på pindene, har lavet 2 her mellem jul og nytår og er igang med nr 3.
Ind imellem bliver det også til lidt teposefoldninger.
Jeg har fået en del bestillinger på nogle tørklæder/små sjaler,efter jeg forærede en af mine kollegaer et,så det går lidt af tiden med og så kigger jeg på kurven med ufo'er. Jeg har ikke så mange ufo'er tilbage og jeg vil rigtig ger´ne ha tømt den så der er plads til nogle nye ufo'er(Å)*120*(31)
Jeg er i gang med en hue til mig selv. Nu får vi se hvor længe det holder. De sidste 2 jeg har strikket til mig selv blev solgt før de var færdige.
Jeg er gået fuldstændig Barbie tøj amok, da jeg lige før jul fik noget lækkert garn til mit dukketøj så det har skulle prøves samt finde på lidt nye ideer for at få brugt gamle garnrester, for jeg får en masse af mine dejlige venner der lige har en rest hist og her men så skal det jo også bruges og ikke bare gemmes. Jeg har også fået en masse perler, palietter og knapper fordi mine venner ofte tænker på mig og dukketøj og heldigvis skal der ikke meget til barbie, men ser de lige et lækkert nøgle gaarn i genbrugen så er den også forvanlet om til barbietøj, så nu må jeg altså bare igang med at bruge af alt guldet som jeg kalder det.
Men jeg har også planer om at få syet sengetøj til barnebarnet med hæklet motiver på som min søn og ikke mindst svigerdatter ønsker sig. (godt jeg har ferie en hel uge for mig selv så kan jeg gøre lige hvad jeg vil hihi)
Jeg er i gang med et par varmestuesokker, og så har jeg ellers en del UFO'er, men de ligger jo godt indtil videre.
Fandt et billede igår, som jeg så tegnede op som korsstingsbroderi. Og det er jeg så igang med at lave nu. Med det blev lige afbrudt af en oversættelse af et hæklemønster.
jeg har forsøgt mig med sutsko det eneste min kære svigerfar og hans kone ønskede sig i julegave og indtil videre er det gået mig godt...
så nu har ungerne da også lige bestilt nogle så der må der købes garn til imorgen har også fundet nogle opskrifter til farmors lille prinsesse som jo lige har været her et par dage op til jul skøøøøøønt men hun er jo lidt stor af sin alder så måtte lige måle lidt så vi kunne finde den rette størrelse :-) hun er jo 6 måneder nu :-)
skæver lidt til min kiste med ufoer.. som jeg havde besluttet skulle være færdige inden det nye år... men men men der er så mange spændende ting jeg vil igang med lige nu og her og der jo en grund til at de ting er blevet til ufoer (de er enten ret svære så jeg skal koncentrere mig eller også er de blevet for kedelige undervejs... har åbenbart en tålmodighed og koncentrationsevne som et barn på 8 år)
god jul i øvrigt...
Jeg har lavet flagguirlande til juletræet og dem, vi har besøgt i juledagene.
Normalt ville jeg jo lave en pokkers masse varmestuestrik, men det er lagt til side i øjeblikket..
Da jeg endelig har fundet en masse ting jeg gerne vil lave, og faktisk også gerne vil ha' selv.
Jeg er gået i gang med at lave hårbånd med blomster, sløjfer osv, til mit nye korte hår, også vil jeg strikke/hækle nogle små veste til mig selv også, og har også fået lavet lidt flere smykker i fimo til mig selv ..
Dejligt endelig at ha' fundet på nogle ting, som jeg selv gider gå med *120*
Jeg er ved at strikke et par vanter til min datter + lidt varmestuestrik, som der jo altid er gang i.
Nå jeg er ikke den eneste natteravn, kan jeg se *smiler
Jeg er ved at strikke nr. 2 sok færdig til ældste-datteren, og derefter vil jeg igang med vanter til den anden datter. Men SÅ skal der også gang i varmestuestrikkeriet igen, efter ca. en måneds pause pga. julegavenørklerierne.
Indimellem strikningen fletter jeg på en taske til datteren.
I dag har jeg fri, skal ud og se på lejlighed med yngstesønnen, der skal afjules, gøres godt rent, og i eftermiddag skal vores 3 katte til det årlige tjek hos dyrlægen. Vi bliver 12 nytårsaften, så der skal lidt forberedelser til, og så er der også det der arbejde, der tager alt for meget af ens fritid(R)
Håndarbejdsmæssigt har jeg gang i et varmestuehalstørklæde, og efter det skal jeg igang med en ny broderet julegavesæk til vores kommende barnebarn. Den sidste jeg syede, syede jeg på 6-8 timer om dagen, og det tog en måned, men jeg arbejder lidt længere om dagen nu end dengang, så det tager nok et par måneder at få den broderet. Den er sådan ca. 60x80 cm. hvis jeg ikke husker helt galt. Og så skal jeg faktisk også have lavet en til bonusbarnebarnet, men den skal laves så både han og kommende søskende kan bruge den.
Jeg har gang i et par sokker med lang skaft til min svoger, som fik nye gummistøvler i julegave,men han havde ingen sokker. Det må vi så gøre noget ved.
Jeg har også et sjal i domiostrik igang,hvor der faktisk kun mangler kanten.
Derefter skal der gang i varmestuestrik igen.
Godt Nytår rundt omkring.
Hilsen hotcat55*198**215**301*
Her er der en del varmestuestrik vanter på de 5 strømpepinde og på rundpind 2½ og 3 sidder der barbie dukketøj , rigtig dejligt engang imellem, men det bliver kun de sæt jeg har færdig og mangler pynten til jeg laver, derefter kører vi på fuld fart med vanter igen...*120*
Jeg skal i gang med varmestuesokker, skal lige have lave et halsrør færdig til en af mine piger, men de ved ikke om de kan lide det, men så ved jeg at min svigerdatter gerne vil have det, der mangles også pusser hos pigerne, men varmestuesokkerne står i første række.((O))
hilsen Anni
Jeg havde ønske denne heks af mine sønner og det fik jeg.
Har strikket kroppen, men nu mangler jeg lige strømpepinde nr. 5½. Har ellers alle andre pinde, men ik lige 5½. Min garnforretning har først åben i morgen ÆV.
Inger
Jeg var midt i en omgang dukketøj til en storsøsterpakke der skal bruges en af de første dage i det nye år..
Så røg jeg på sygehuset med en blodprop..
Kom hjem igen, men kunne ikke strikke med de tynde pinde...nu er jeg blevet så ferm at der kan holde på p nr 4 også ((O))
Så jeg strikker dukketøj.. og venter på at blive bedstemor igen *306
Jeg er i gang med nogle Amigurumi dyr, da lageret blev godt formindsket i julen.
Derudover et par vanter til varmestuestrik.
Så ligger der nogle umonterede lomme bamser (til varme......) og venter.
Afsluttede et stjernesjal lillejuleaften, strikket i Evilla garn. Der skal nok komme billede senere. Og hvem der skal have det ved jeg ikke lige. Og så er der kastet masker op på strømpepindene, til et par strømper.
Jeg er ved at strikke en tevarmer med kabler....dvs jeg skal først til at igang med kablerne og det er første gang så det bliver spændende....og så har jeg lavet en bolero færdig lige før jul...jeg skal have strikket et par huer og en bolero til min niece, men noget af det bliver nok først til januar :P
Jeg er lige blevet færdig med endnu en sjal, begynder på det næste i eftermiddag, så må vi se hvornår jeg når omkring Holstebro med dem.