Så startes den her op efter strikketøsen opfordring med de færdige tasker..((O))
I kom fra http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=10737
Printable View
Så startes den her op efter strikketøsen opfordring med de færdige tasker..((O))
I kom fra http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=10737
Så er min taske færdig.
Jeg har snydt en smule og lavet den væsentlig større end opskriften og har også lavet et skillerum i midten, så jeg har to rum.
Hankene er godt nok lavet efter opskriften, men jeg lukkede af og syede dem på tasken, så de kom til at sidde over hinanden.
Flotte tasker i har strikket ((O))
Ja - Galleri: Den er blevet rigtig flot i den grønne farve! Og jeg synes også den ser ret god ud med hankene på kryds. ((O)) (k)
Sikke da et flot resultat Galleri, ja jeg fik jo ingen vaskemaskine, så jeg strikkede en taske mere i stedet. Så nu har jeg en efter målene og en efter maskerne, spændende at se forskellen, når de bliver filtet.
Den er blevet flot, Galleri.
Hvad er det for noget garn?
Det er en god idé med skillerum, det har man ofte brug for. :-)
Nette
Flot resultat, Galleri!
Jeg er spændt på at se nogle flere spændende og flotte tasker.
Er der nogle af jer, der har brugt noget andet garn, end det er står i opskriften ?
Hvis ja - hvilket garn har i brugt ?
--------------------------------------------------------------
Ja god morgen - hvis jeg nu havde læst den 1. tråd til at starte med, havde jeg jo allerede vidst, hvilket garn i har strikke af !!!!!
Hej Tina, og velkommen hjem fra ferie....jeg har ikke opfattelsen af , at nogen har brugt garnet fra opskriften, jeg ved nogen har brugt Kauni, og jeg selv har brugt Alaska fra Drops, det passer ikke i strikkefastheden, men det gør jo bare tasken anderledes.
Der var lige tilbud på nogen udgåede farver, og da jeg før har strikket tasker i det, ved jeg at det filter godt, og det synes jeg er vigtigt.
(R)Hmmmmmm........denne har noget med tålmodighed at gøre
Her er så min taske den er i Natur uld fra G G
Jeg har brugt 1 nøgle til bunden og 3 til siderne og hanken Tasken var lidt svær at filte måtte have tre gange vask.
((O))
Hej Agro. Tak for dit svar. Jeg må se, om jeg kan finde noget garn, og så prøve at strikke sådan en taske *204*
Flot taske vandhunden - skøn lilla farve.......
Sikke en sød taske, du har lavet, Vandhunden!
(qwe flotte tasker i har lavet.
hvert med sit eget snit - smarte hver for sig.
både - todelt rum og krydsede hanke- fifi ide.((O))
samt - bunden i en anden farve, gi´r et flot finic((O))
ja.
min taske er færdig !!!
meeen nu er det jo jeg lige skal på kursus,
så der kan komme et foto ind her, så i kan se den "lille" franske.
har lavet den højere, og har kun lavet en hank,
så jeg ikke skal "slås" med to hanke.
(H)Vandhunden: Det er en sød og skøn pink og lilla taske, du har fået strikket!
(k)
Min taske er strikket af hundeuld af Hundeulds egen spinding
(6)Så er min taske hængt til tørre. Billeder håber jeg på i morgen. Den er strikket i en garn der hedder Envy, 70% New Zealandsk uld, 20% mohair og 10% cashmere. En skøn garn der desværre er udgået. Jeg håber der kommer en ligeså dejlig garn blandt de nye vintergarner fra YarnArt. Har valgt at strikke den i lilla og pink, bunden som opskriften og har lagt 10 cm til højden og 20 pinde til hankene. Hankene har jeg valgt at krydse ligesom Galleri. ((O))Både den yngste datter og min mand synes den er mega flot. Målene før og efter kommer sammen med billedet.
Sikke nogle flotte tasker i har lavet (qwe
Strikker stadig på min, laver den større og med flad bund. Har været gennem endnu en optrævling, fordi jeg ikke var tilfreds med udseendet *134*
En skønne dag, når jeg får bedre tid, så laver jeg nok også en taske.
Men nu skal jeg snart til at sende krisecenter strik til Galleri, så hun/du kan få det med på fredag, når det skal afleveres.
min blev færdig i aftes og blev vasket med det samme, men den skal vaskes en gang til syntes jeg.*169*
billeder følger senere.(qwe
knus Minniesmor*172*
Ja - jeg nørkler stadig stædigt på min taske, men er lige nødt til at tage en pause fra de tykke pinde. Min taske er med rund bund (jeg er nået lidt op ad siden) og på et tidspunkt vil jeg da også prøve at lave en taske med "almindelig" bund!
Jeg er blevet kontaktet - og der er nu kommet en ny deltager på listen.
Du ønskes hjertelig velkommen, Jane64 (k)! Så nu er vi:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri (færdig!)
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest
12. Canterbury
13. Mosterkoster (færdig!)
14. Anne-Marie
15. Futte
16. Vandhunden (færdig!)
17. Anna Østergaard
18. Jane64
Hvis der skulle være flere, der gerne vil "hoppe på i farten", så kan det sagtens nås endnu.
Det er ikke for sent - bare rigtig hyggeligt ...!
*204* *204* *204* *204*
Liste over færdig taske med billede:
1. Mosterkoster
2. Galleri
3. Vandhunden
((O))
PS: Det er ikke en konkurrence om at blive hurtigst færdig .....
ja jeg var lige i gemmerne og der fandt jeg en masse rester så min bliver en reste taske , som i ser er jeg ikke færdig, men kæmper , det er nu lidt hårdt at srikke synes jeg
Anna
Så er min taske smidt i vaskemaskinen - er meget spændt på om det er nok med en tur - billeder følger når den er tør og færdig*141*
Mangler bare at strikke 2 halve hanke og hæfte ender ( (33))...
... så er min taske også færdig, samt klar til 1 måske 2 ture i vaskemaskinen. *134**134**134*
Uhhh, hvor jeg glæder mig til at se det færdige resultat. *172*
Har beundret de færdige tasker og er vilde med dem. *198*
Knus Anne-Marie. (10)
Ja begge mine er færdige og vasket og fotograferet, nu venter jeg bare på at min" lave mindre billeder ven" kommer i morgen, så er der billeder
((O))Ihh altså sikken en ven at have, 1000 tak galleri
Jeg sender et billede af taskerne , før og efter filtning.
Tak til Lillebi for blomstermønstret.
Den grønne er strikket efter målene men lidt højere, og den orange er strikket efter maskerne og lidt højere, de er begge strikket i alaska fra Drops
Wouw hvor er det blevet flotte.
Jeg er især vild med den grønne - skæppe skøn farve.
*107*
Tak Tina, den grønne (min Kermit taske) var også den oprindelige, men så tænkte jeg det kunne være sjovt at se hvor stor den blev, hvis jeg strikkede med alle maskerne.
Hej
Jeg siger tak for at få lov til at være med herinde jeg glæder mig til at komme igang men skal lige se om jeg kan få fat i en gerise farve som den hedder .
Flotte tasker i har lavet jeg er ikke så hurtig for jeg har ikke prøvet at strikke tasker men glæder mig til at komme igang
*204* på livet løs med halstørklæder
Knus Jane64
Er din Kermit taske ikke strikket lige efter opskriften ?
Ja - jeg bliver nødt til at spørge, for når jeg skal strikke en er jeg nødt til at følge opskriften slavisk. Tør da slet ikke tænke på, hvad det ellers ville ende med (31)
Nej min strikkefasthed passede ikke, så da jeg havde 2x16 cm til bunden som der står til 2 pinde stoppede jeg, der havde jeg 160 masker. Nu filter det garn rimelig godt, så den grønne er lidt lille synes jeg, så det ærger mig jo at det ikke var den der blev stor. Så hvis din strikkefasthed passer nogenlunde, så følg endelig opskriften, men hvis du har garn nok, så strik den endelig lidt højere i det stykke efter bunden, inden hankene. Den tager ca. lige så lang tid at strikke som 2-3 af dine huer.
Agro.
Jeg må se at få købt noget garn, så jeg kan få strikket sådan en taske.
Og hvis jeg går i stå med den, så må jeg jo spørge om hjælp æøs
((O))Så nu tror jeg at jeg selv kan gøre billeder mindre - min datter brugte ca tre kvarter på at lære mig det i går + hun har lavet nogle hjælpe papirer som jeg kan læse på. Men nu er der billeder af min dejlige taske. Vil ha lavet nogle blomster og sætte på - men det må lige vente - har et sjal jeg skal ha færdig til levering på lørdag(H)Jeg har brugt 358 gram Envy fra Yarn Art, mål før og efter vask: Bund fra hjørne til hjørne: 50 cm - 33 cm
Højde uden hank: 30 cm - 20 cm
Hanke: 60 cm - 48 cm
Bredde foroven: 67 cm - 46 cm
Mine 2 yngste døtre er helt vilde med den - men det er MIN...gg
Hvor er den flot, Inka56.
Friske farver og en god facon
((O))
Flot taske, flotte farver du har valgt(6)(6)
Mine 2 yngste døtre er helt vilde med den - men det er MIN...gg[/quote]
Tror du (31) flot taske...
(qwe flot taske du har strikket Inka56 *107*