Jeg kan ikke lige huske, om jeg har vist jer disse her kort tidligere - men her er de ihvertfald *134*
Printable View
Jeg kan ikke lige huske, om jeg har vist jer disse her kort tidligere - men her er de ihvertfald *134*
det ved jeg heller ikke om du har men da jeg ikke har set dem vil jeg sende dig en *111*for de smukke kort
Liljerne er vildt flotte. Hvordan får du "prikker" og toner på Gydda? Det er nogle smukke kort ((O))
Hvor er de bare skønne(39)
Nej - dem har vi ikke set før.
De er godt nok flotte (39)
De er bygget op i 3 etage ??? Hvor er de flotte.
Nøøøøøøøøøøøj nogen flotte kort (3)(6)
De er rigtig flotte. Er det blomster, du selv har lavet, eller er de købt sådan? Først troede jeg, de var købt, men så opdagede jeg, at det så ud som om, de er lavet af papir?
Det papir på kortene, er det noget, du har købt sådan?
Nette
Det er vel nok nogle flotte kort - du har virkelig lært kunsten med flower punch - jeg er næsten slet ikke misundelig (R).
De kort kræver virkelig *107*
Bliv endelig ved med at vise os dine kreationer!!!!
Supersmukke kreationer! :)
Prikkerne er lavet med en tusch af den slags, hvor der er en fin spids i den ene ende og en pensel i den anden. Jeg har så brugs pensel-enden for at få nogle let uregelmæssige prikker - de skulle jo gerne se naturlige ud *108*
Farvetonerne lægger jeg på med vandfarve - jeg bruger for det meste vandopløselige farvekridt, som jeg først tværer ud på en tallerken eller direkte på mit skæreunderlag og så maler jeg dem på med en våd pensel.
Det meste af male-delen foregår FØR jeg begynder at forme og samle blomsterne - det er det letteste...
Ja, jeg laver blomsterne selv af farvet kopipapir - dvs. at jeg stanser dem ud først med et stansejern / punch og så former jeg dem ved hjælp af forskellige værktøjer og limer dem sammen.
Det er den teknik, der hedder "floral punch craft" og man kan lave alt fra ganske simple blomster til avancerede orkidéer . . . . . Det er en teknik, som egentlig ikke er så svær at lære - man kan bare lettest lære det ved at se det i virkelighede - det er straks værre at prøve at beskrive teknikken i ord (33)
Baggrundspapiret er købt færdigt - jeg har bare klippet det ud og limet det på *134*
Jamen Gydda - det er jo helt utroligt hvad du fremtryller med papir.
De er virkelig elegante.
Hej.(50)
WAW de er godt nok smukke, har aldrig set sådan nogen kort før.
Knus fra
Lene.(a)
De blomster er bare rigtig flot lavet. ((O))
Hilsen Birgitma.
de er bare SÅ flotte Gydda.Hatten af for dig(39)
Ja du kan bare det der.(6) De er imponerende flotte. Jeg holder mig altså stadig til roserne og de små nemme blomster. Liljerne ser svære ud og så det du gør med farverne...ja wauw det ser super flot ud.(qwe
De er bare (qwesmukke dine kort.
Hej Gydda.
Tak for inspiration...og synet af de skønne kort. *107*
Jeg har af og til været på din side og kan se du arbejder en del i scrap, kort og stansejern, så jeg vil høre dig om du har en billedserie/ vejledning liggende på dine fine liljer og om du evt ved hvordan man samler orkidéen fra stansejern?
Jeg har forelsket mig ret meget i liljerne og mener også at orkidéen er ret skøn, men kan ikke huske hvor jeg har set den, så håber meget på din hjælp.
På forhånd mange tak.
Jeg har en plan om at lave en billed-instruktion engang . . . . . men det bliver nok først, når der engang bliver to torsdage i ugen . . . .
Og jeg skal også passe på med at lægge en alt for detaljeret beskrivelse ud på nettet, da Leone Em jo har copyright'en på modellerne…
Men her kommer en kort beskrivelse:
Jeg bruger altid papir i kopipapir-tykkelse til liljerne.
Du tager simpelthen den udstansede figur og limer den sammen - nærmest som et kræmmerhus - ved hjælp af de små lim-flapper, der sidder i hver side af figuren.
Bagefter svirper du bladene rundt, så de krummer sig - her kan du bruge en pincet, som du klemmer sammen og trækker i (ikke så hårdt at papiret knækker, men alligevel med en vis kraft).
Selve blomsterne maler jeg nogle gange indvendig (inden jeg samler dem) med vandopløselige farvekridt, som man først gnubber ud på en underkop eller f.eks. skæreunderlaget, hvorefter man opløser dem med pensel og vand. Man kan også sagtens bruge almindelige akvarel- eller vandfarver. Farvekridtene har bare den fordel, at de er nemme at have med sig.
Indeni blomsten limer jeg en stilk fast (en smal strimmel karton eller dobbelt papir med dobbeltklæbende folie imellem).
Støvdragerne – du kan enten bruge en punch, eller du kan simpelthen klippe dem i kopipapir, og så er spidserne enten farvet med en tus, eller de er dyppet i lim (almindelig skolelim / hobbylim af den hvide slags, som tørrer klart op) og bagefter dyppes de i flock (velourpulver). De skal så tørre inden du limer dem indeni blomsterne - ellers risikerer du bare, at det hele smasker ud.
Jeg vedhæfter lige et par billeder, som måske kan give dig en idé om hvordan.
Glemte lige at svare på det med orkidéen - jeg har selv kun lige prøvet at lave den en enkelt gang, og den blev ikke HELT som den skulle have været . . . . . :-D
Gydda *107* hvor er de flotte...
OIIII... hvor ér det flotte kort du laver - jeg er vildt imponeret!!!!!
Får selv lyst til at prøve - men det ser lidt svært ud. Ved du om der findes kurser på Sjælland?
Håber du får 2 torsdage, så du kan lave lidt beskrivelse!
Mange tusind tak, Gydda....så havde jeg fået rigtigt fat i det....havde en gammel vejledning, som iøvrigt og så er lavet af dig. (mere tak for den!)
Men jeg synes altså stadig at dine liljer bliver pænere,- måske mine prikker bliver for ensartede eller hvad ved jeg.
Det er da trist med den orkidé, jeg tror jeg har prøvet 4 gange nu, og får den stadig ikke helt rigtigt, men næsten....tog simpelthen en ægte orkidé og brugte som skabelon og det var nogenlunde, men ville jo gerne lære den ordentligt, plejer at være et ellet andet smart trick som gør at alt falder i hak...smiler
*153* Din kort er bare hel vildt flotte!!!
Hvis du vil undervise i det, hvor mange skal der så være på holdet?
Og hvor meget koster det? (H)
nå....det ville jeg også spørge om: hvad det koster og hvor mange der skal være på holdet....
Så venter spændt på svaret....smiler
(:) det gør jeg også (H)
Gyda , du skal ikke have en *111*for de kort men
10 *127**127**127*
Jeg kører hverken med fast antal deltagere, fast timeantal eller fast pris - men I kan nok være fra 4 til 8/10 personer (helst ikke flere - for så vil der være nogen der ikke kan se det hele og dermed følge med).
Jeg kan sagtens lave "simple" blomster-begynder-kurser på 2-3 timer, men hvis man rigtigt skal nå at lære f.eks. liljerne / roserne + lidt andre blomster og blade, så man kan lave nogle rigtig flotte arrangementer, så skal man nok bruge 5-6 timer.
Prismæssigt skal jeg have, så jeg kan få dækket mine udgifter til transport og til den tid jeg bruger på det..... *134*
Men I er meget velkomne til at sende mig en PB med hvad I kunne tænke jer - så skal jeg forsøge at sætte en pris på det, så I kan se om I kan få andre "lokket med på vognen" (qwe
(50) mange tak for dit svar.
Er der nogle fra Sjælland og omliggende øer, der er interesseret i et kursus? Vi kan evt. være hos mig i København.
Halløj skal vi ikke starte et nyt emne op omkring det evt. kursus.. så der ikke forsvinder i mængden*172*
Jo tak, Hundeuld - det vil være dejligt. Så bliver det nemmere at holde øje med.
(qwe jeg vil også gerne være med *152*