Nu troede jeg ikke, jeg kunne srikke strømper, men det går alligevel ok, men jeg syntes ikke tåen er blevet så pæn. Hvordan laver I den?
Dytter*168*
Printable View
Nu troede jeg ikke, jeg kunne srikke strømper, men det går alligevel ok, men jeg syntes ikke tåen er blevet så pæn. Hvordan laver I den?
Dytter*168*
Jeg gør sådan:
I slutningen af hver pind strikkes de 2 sidste masker sammen på hver anden omgang 5 gange
Herefter strikkes de 2 sidste masker sammen på hver omgang indtil der er ialt 8 masker tilbage.
Bryd garnet og træk det igennem de sidste 8 masker
Når jeg strikker tå gør jeg sådan:
På 1. p tager jeg ind i slutningen
På 2. p tager jeg ind i begyndelsen
På 3. p tager jeg ind i slutningen
På 4. p tager jeg ind i begyndelsen
Det gør jeg på hver anden omgang 4-5 gange, derefter på hver omgang til der er 10-12 masker tilbage i alt. Derefter vender jeg vrangen ud og strikker tåen sammen.
Det er vel at mærke når jeg strikker på 4 pinde - hvad jeg ikke gør mere.
I stedet strikker jeg på rundpind med Magic Loop - magisk løkke.
Det betyder at jeg strikker halvdelen af maskerne ad gangen - og ikke kun en fjerdedel. Det betyder at jeg tager ind i både begyndelsen og slutningen af hver halvdel af maskerne.
For magic loop se her: www.paapinden.dk
Der tages ind i hver side af foden. Strik r til de sidste 3 m på 1. p, 2 r sm, 1 r. 2. p: 1 r, 1 r løs af, 1 r, træk den løse m over, strik resten af pinden r. Strik 3. p som 1. p og 4. p som 2. p. En omgang r og indtagninger igen. Indtagninger på hver 2. omgang til der er 4 m på hver p. Sæt 1. og 4. p´s m på en pind og 2. og 3. p´s m på en anden p. Sy m sammen med maskesting fra retten.
Håber det hælper. Skriv hvis det ikke er helt forståeligt((O)).
Vh. Jeanet
Hendes Verden har en håndarbejdskole med forskellige tåafslutninger
http://www.hendesverden.dk/handarbej...darbejdsskole/
Jeg har som regel 63 m på pindene. Når jeg skal lukke til tå gør jeg følgende:
2 r. sm. 5 r. gentager til slutningen af rækken. 5 p. u. indtagning. Dernæst 2 r. sm. 4 r gentager rækken ud og 4 rækker u. indtagninger. 2 r. sm 3 r rækken ud. 3 rk. u. indtagninger. Sådan fortsætter jeg til jeg har 9 m. tilbage. (tror jeg nok, kan ikke huske det) og så trækker jeg tråden igennem alle maskerne.
God fornøjelse med den afslutning du vælger. *131*
Jeg strikker bare de to sidste masker på hver pind sammen, til der ikke er flere. Ret enkelt, men resultatet er okay, synes jeg. ((O))
Min mand har bestilt 5 par, et til hver arbejdsdag, så jeg tror, jeg prøver de forskellige forslag, og ser hvilken jeg syntes bedst om.
Tak for hjælpen.
Dytter*168*
Jeg bruger altid en opskrift hvor man strikker fra tåen og op - på den måde får man en tå der er er stort set usynlig....alternativt kan du tage lidt ind i hver side og så sy maskerne sammen med maskesting
Jeg strikker tit tåen fodformet. Så er der ikke noget "overskud" der fylder i skoen.