-
Mad på bål
Som et par stykker af jer ved, har jeg været med til at lave en "kogebog", hvor der blandt andet er opskifter på brunch lavet på bål.
I kan nu finde og printe "kogebogen" på www.drom09.dk
Har i kommentar eller spørgsmål til opskrifterne, er I meget velkommen til at sende en pb eller skrive her.
-
Det ser godt nok spændende ud. Tillykke med bogen. Der er flere opskrifter der skal prøves af.
-
Hvor er det en sej bog!! Nu kom jeg lige til at sidde og bruge 15 min. på bare at løbe lidt af det igennem, selvom jeg bare lige skulle kigge (R) Skal lige have en ny stak papir. Så skal der skrives ud (39)
-
Ja det ser spændende ud. Jeg har aldrig gået til spejder eller overhovedet lært det der med mad over bål, men vi har tit snakket om at prøve det herhjemme. Nu har vi jo muligheden for det med alle dine opskrifter som inspiration - og en vis garanti for det vil lykkedes *120*
-
super sej bog som er printet ud nu og skal nærlæses og bruges ved bålpladsen i sommerhuset
*107*
-
Det var da en ualmindelig flot kogebog. Sikke mange lækre opskrifter!
Ungerne hjemme hos mig vil blive ellevilde, hvis jeg inviterer til bålfest i sommerferien, så det tror jeg sørme jeg gør.
-
Fed bog....er printet ud og gemt:-))
-
Der er noget i vejen med min Adobe reader 7, så jeg kan ikke se opskrifterne.
Jeg kan huske for mange år siden til Skt. Hans, at min mor bagefter tog et stykke staniol (sølvpapir) og kom noget råt kød (skåret i tern), forskellige grøntsager, tomater, bananer på staniolen og pakkede det godt ind. Så lagde hun de ind i gløderne fra det nedbrændte Skt. Hansbål til næste aften, hvor vi spiste det til middagsmad. Det smagte herligt! Det var noget, hun havde lært på et kursus i Lejre Forsøgscenter om, hvordan man lavede ovne i jernalderen. Dér brugte de vist rabarberblade til at pakke maden ind i.
-
Hjertelig tillykke med den bogen, den blev vel nok god (39)
-
(15) Hos mig siger den: Filen er beskadiget og kan ikke repereres.. snøft, hvad skal jeg nu *133*?