Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Bøgekrans

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Bøgekrans

    I disse dage hvirvler de smukkeste bøgeblade ned i flotte kulører. Det er startskuddet til efterårsdekorationer...

    Her har jeg taget et stykke hegnstråd (kan købes i ruller, så man får buen foræret til sådan en krans), en håndfuld hyben fra en vild rose og så har jeg sat mig på trappestenen og samlet bladene og efterhånden, som de bliver trukket på (glem det med at kigge efter form og farve - bar kør derudaf). Jeg har sat hyben for hver 10 blade.

    Da det blev regnvejr, blev kransen ikke helt fuld. Så jeg trak grøn Floratape på resten af hegnstråden, som blev bundet sammen foroven med noget gyldent blomstertråd. Jeg fastgører først tråden på det ene "ben" ved at vikle om et par gange og derefter låse trådene ved at vikle dem om hinanden. Derefter holder jeg det andet "ben" der, hvor jeg vil have dem til at mødes og gøre så ellers på samme måde med at vikle om benet og derefter trådene om hinanden.

    Trådenderne lader jeg sidde, for de skal bruges igen... Et par stykker bast vikles omkring hånden, så der dannes en stak buer, som forsigtigt tages af hånden og fastholdes på midten, mens jeg binder bundtet fast til kransen med trådenderne fra før. Nu klippes buerne op i enderne og klippes lidt til og trådenderne nippes af.

    Til sidst fusker jeg en slags buesløjfe sammen, som på midten låses med et stykke tråd. Jeg har her brugt så langt et stykke tråd, at det efter at have fastgjort sløjfen til kransen bliver brugt til ophæng. Og så retter jeg ellers til på sløjfe osv., hvis ikke det liiige sidder helt på sin plads.

    Kransen bliver smukt "krøllet" at se på efter nogle uger og kan til jul shines op med ex. guldglimmer og man kan binde ekstra ting på og voila er den forvandlet
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ej den vil være flot med kongevin.. det skal prøves..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Rysse Gæst
    Hold op, hvor er den flot Zep. En herlig efterårskrans, i smukke farver som oven i købet kan genbruges til Jul. Det er skrevet bag øret.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    197
    Hej.
    Den er mege meget smuk.
    Knus fra
    Lene.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    2400 København
    Indlæg
    102
    EJ, jeg må da se om ikke Frederik og jeg kan samle blade når vi går fra børnehaven i dag
    Hilsen StrikkeTrine

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så har bøgekransen undergået forvandlingen til juledekoration
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  7. #7
    Rysse Gæst
    Super flot Zep.

    Det er utroligt at så lidt, kan gøre så meget.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Sådan Zep, send lige noget af din energi herover, jeg griber den i luften..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    19 Feb 2007
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    92
    *Hvor blev den smuk Zep. Jeg har lavet et juletræ af hønsenet og stoppet masser af mine mange blade fra bøgetræerne i. Endnu er det ikke pyntet, men der skal små æbler og kogler på inden længe.
    Elindsa

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Av den er/blev flot - enhver der banker på din dør, må føle sig godt tilpas .

    Spelsauen

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •