Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emner: Nyt 31/10: Zeps håndarbejde 2012

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Nyt 31/10: Zeps håndarbejde 2012

    Det første kvartal af 2011 gik med at lave kort. Dem kan du se/gense her http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=24704

    Der kommer snart foto af, hvad jeg er startet dette år med...
    Sidst redigeret af Zep : 31-10-2012 kl. 06:44
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Og det er så nu...

    Mit første par sokker i over 1 år - et par grå herresokker, som indløser et "gavekort", jeg lavede til jul.

    Så er der et par drengesokker til min nevø, som fylder 4 år - vi skal til fødselsdag imorgen.

    Og til sidst et fødselsdagskort lavet i mit collageprogram, til en fødselar på søndag.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker

    Jeg havde egentlig regnet med, at jeg idag ville blive færdig med min patchwork-pude og kunne vise den her. Men meget tyder på, at Kong Frost nu har travlt med at komme til Danmark, så jeg kastede, hvad jeg havde i hænderne

    Jeg har løbende i januar strikket sokker imellem alt muligt andet - stadig uden at få problemer med albuen Og nu er det så tid til, at flere af dem skal hjemmefra, så de kan gøre gavn...

    Men der skulle også hilsener med nogle af dem. Jeg skulle have skrevet billeder ud af en buket og migselv sagde hun og sendt til 3 sammen med julekortene sidste år. Men farvepatronen samarbejde ikke Så de blev nu puttet i nogle collagekort, jeg lavede i formiddags. Også en hilsen med lidt hyggebeskæftigelse fik jeg lavet et lille grønt kort (Efeufoto) med dekoration, tekst og ramme. Og til sidst en overraskelsespakke med en tidlig valentinshilsen til min bedste veninde.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Julepuden (årets mandelgave) blev færdig...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så kom der nye gardiner for de to vinduer og døren i køkkenet. Kapper er måske et mere rigtigt ord end gardiner. Køkkenets vinduer vender mod nord og døren mod øst, så jeg synes at "rigtige" gardiner er for meget. Ikke at det gør arbejdet mindre... Kappen ved døren har ganske almindelig lige kant med stikninger. Men dem for vinduerne er klippet i buer med en masser små buer forneden. Jeg kan hilse og sige, at det tager pænt meget tid at "overlocke" alle de små byer (jeg gør det aldrig igen )

    Og så trængte der til en sammenplantning hængende fra loftet, syntes jeg! Den blev der købt ind til de foregående par dage og sat sammen idag. I sammenplantningen er et "drageæg" lavet i ler med den lækreste glasur på - kreation af en god haveveninde i Jylland. Og der er også en "vintergæk", et af de blomsterhoveder, som en anden haveveninde kreerer, når hun ikke roder i jorden

    Slutteligt blev der vasket ruder udvendigt idag! Der måtte lige lidt sprit til - vandet altså så jeg ikke frøs fast mit i arbejdet. Men det pyntede! Indvendigt var jeg knap så grundig - træthed indhentede mig, så det blev bare til vinduespuds på sprayflaske og en klud.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Siden onsdag morgen har jeg været nærmest besat af at få lavet en vinterheldragt om. Jeg har lige lagt lidt beskrivelse af slagets gang ind i "årstidens dyst", som handler om genbrug: http://rokken3.dk/forum/showpost.php...0&postcount=72

    Jeg tør godt sige, at det ikke har været lutter fornøjelse Det er det til gengæld at se datterens begejstring over resultatet, som er så "sejt", fordi der er pony og rideskind på
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Mange tak skal I have Jo jeg er bestemt glad for resultatet, selvom jeg ikke har lyst til at gentage successen Jow hun tog den af, inden hun gik i seng
    og Julemor

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Mandag den 13. er ikke helt min lykkedag, må jeg konstatere Men jeg skal ikke plage jer med de kedelige detaljer. Sidder blot her og hviler kadaveret og også lidt hovedet ovenpå en begivenhedsrig dag

    Da den yngste datter fik dragten syet, syntes jeg også, at den ældste skulle have noget. Hun har længe ønsket sig en rød hættetrøje, en "hoody" og jeg er endnu ikke faldet over en i forretningerne. Så istedet gav jeg mig til at gennemsøge mine gamle håndarbejdsblade... I Ingelise nr.1 Januar 2001 fandt jeg en sweatshirt med hætte som jeg så startede på at tegne mønster til og klippe igår - og trods alt muligt fik syet idag

    Jeg er egentlig ret godt tilfreds med resultatet og det samme er datteren. Men jeg synes den sidder "for tæt" over brystet på hende (den falder ikke naturligt). Så jeg bestiller nok mere fleece og syer en i nummeret større til hende - jeg selv kan så overtage denne. Mor her er nemlig efterhånden ved at blive den lille, man kan klappe på hovedet, i familien Indtil da må jeg nok låne hende min, som hun jo trods alt er helt vild med.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal du have

    Nu er der to af slagsen... Nummeret større blev syet og færdig i forgårs. Og den lille fik jeg ikke lov at beholde Den yngste datter kaprede den

    Og så er der blevet 3 par sokker færdig til en ung dame i familien, som i denne uge flytter til Norge.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så gik en time derude. Først for at tømme køkkenaffald til kompostormene og fotografere strikkekurven... Dernæst med at fodre hestene og overtale en vandslange til at tø op, hvilket ikke lykkedes, så spande med vand istedet blev slæbt til deres store balje i folden. Så skulle der strå ud i 3 bunker, en til hver, for der er ikke noget at gnave af nu. Snart begyndte de at udsende utålmodige vink med en vognstang om, at foderet var spist og de gerne ville ud til de bunker, som de kunne snuse igennem porten, at jeg havde lagt.

    Jeg har den største respekt og den fjerneste interesse for heste. Det ligger mig ligesom ikke i blodet at beherske sådan et væsen. Men vi er dog efterhånden nået til en vis forståelse - og de trods alt en respekt for lille mig. De er kloge dyr, som godt ved, at hånden der fodrer, bør man stå på nogenlunde god fod med. Også selvom de kan være frække og kontrære indimellem. Og så bliver den bestemte tone fundet frem, som de trods alt følger. Et par dage om ugen har jeg således ansvaret, når gemalen er bortrejst. Datteren, som er den aktive rytter, ligger idag i sengen med hovedpine, som angreb hende allerede i aftes. Derfor ordnede jeg også bokse, så de er klar, når hestene skal ind igen, da hun næppe overkommer det.

    Og så var der altså gået 1 time derude, sådan bare lige. Inden jeg gik ind, kunne jeg jo selvfølgelig ikke nære mig for lige at kigge hist og pist i haven. Solen er delvist fremme idag - dog ikke, da jeg havde gang i cameraet, og det er lige før, man kan høre græsset gro for tiden! Ihvertfald forårsblomster og stauder - græsset vil godt have lidt mere varme. Og det må det så gøre uden min indblanding en uges tid eller så endnu. Jeg har nævnt, at der vendes op og ned indenfor. En større opgave, når man "lider" af uhelbredelig, konstant udfordret kreativitet ;) Alt, hvad der hedder hobbyting, som i 15 år er vokset i mængde i stue (og andre steder i huset), samles nu på loftet, som nok ender med at blive døbt; "Hobbystuen". Stuen skal til gengæld ende med at have så enkle og rengøringsvenlige flader som muligt og ønskeligt, når en brændeovn flytter ind. Dét optager mig meget for tiden! Og det er med den slags, som når man maler loftet; Så trænger tapetet og meget mere pludselig også ;)

    Fra kroge, kasser, kurve, poser, hylder osv. er dukket ufuldstændige håndarbejder op. De færdiggøres efterhånden, som noget nyt er færdigt fremover - her er et par herresokker netop færdigsstrikket og hæftet. Og så blev der hæftet ende på en strikket karklud fra sommeren 2011 og et boldnet til min nevø Christian på 4 år, som jeg hæklede torsdag aftener for 1 års tid siden, hvor jeg var ledsager til ungdomsskoleundervisning.

    Strikkekurven.jpg

    Nu sidder jeg så og varmer fusserne, som ærlig talt blev lidt nedkølede i gummistøvlerne, den time derude, inden jeg skal videre med heksedansen herinde... kigger man lidt efter i bunden af billedet med strikkekurven, som Lurendrejeren har selskab af, så ser man mine "forårsåkander". I lørdags var jeg jo helt euforisk over forårsvejret og knipsede løs liggende på maven flere steder. Og når man gør det, kan man ikke undgå at blive henrykt over duften af Eranthis i flok. Jeg kan ihvertfald ikke! Og jeg blev såmænd så rørstrømsk, at jeg snuppede nogle stykker og lod dem drive på vandet i baljen, hvilket var meget yndigt. Nu har de, som de ses, fået lidt slagside og er lidt forfrosne. Men sådan så de ud i lørdags...

    Eranthis.jpg
    og Julemor

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •