Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 19

Emner: Nettestrik 2011. julekugler og Sweater ansigter færdig.

  1. #1
    nette strik Gæst

    Nettestrik 2011. julekugler og Sweater ansigter færdig.

    Det er ikke blevet så meget jeg har strikket endnu i det nye år, året starter jo med lidt ekstra arbejde, der skal laves status. regnskab med mere.

    Men mit skørre projekt med at renoverer mit ca. 45 år gl. dukkehus er jeg godt igang med, huset fik jeg af en nabo, så den er hjemme lavet,inc. møbler.Jeg var ca. 5 år. Jeg husker at jeg har leget meget med det, og min datter, nu 33 år har også leget meget med det. Så det er ikke noget at sige til det ser lidt slidt ud.
    I mange år har jeg brugt det som jule/nisse bolig, med vat og lys på taget.Hvert år er det så igen kommet i en pap kasse, og sat væk til næste jul, men i år fik jeg den tanke at det skulle renoveres, uden det orginale gik tabt, derfor et strikket tag der blot ligger over det andet. Det næste er så inventaren jeg skal finde en læsning til. Planen er at musene skal flytte ind, så børnebørnene kan lege med dem i husset.
    Strikkeprøver til tegl tag og dukkehus 002.jpg

    Strikkeprøver til tegl tag og dukkehus 005.jpg

    dukkehus tag 005.jpg
    Det orginale tag en papir, der er limet på, det er godt slidt.

    tag færdig.jpg

    tag færdig 2.jpg
    Jeg er selv ganske godt tilfreds med det strikkede tag.

  2. #2
    nette strik Gæst
    Det er ikke blevet så meget jeg har strikket endnu i det nye år, året starter jo med lidt ekstra arbejde, der skal laves status. regnskab med mere.

    Men mit skørre projekt med at renoverer mit ca. 45 år gl. dukkehus er jeg godt igang med, huset fik jeg af en nabo, så den er hjemme lavet,inc. møbler.Jeg var ca. 5 år. Jeg husker at jeg har leget meget med det, og min datter, nu 33 år har også leget meget med det. Så det er ikke noget at sige til det ser lidt slidt ud.
    I mange år har jeg brugt det som jule/nisse bolig, med vat og lys på taget.Hvert år er det så igen kommet i en pap kasse, og sat væk til næste jul, men i år fik jeg den tanke at det skulle renoveres, uden det orginale gik tabt, derfor et strikket tag der blot ligger over det andet. Det næste er så inventaren jeg skal finde en læsning til. Planen er at musene skal flytte ind, så børnebørnene kan lege med dem i husset.





    Det orginale tag en papir, der er limet på, det er godt slidt.




    Jeg er selv ganske godt tilfreds med det strikkede tag.

    MUSENE FLYTTER IND.

    Jeg har fået møblerne sat i stand. Fik den ide at slingerdug, måske kunne bruges, det kan jo klippes uden det trævler, og tapes sammen.Gulv tæppe i huset blev også lagt på, det er en udslidt dækserviet.også med gummi slingerdug under så den ikke skrider.
    Møbel polstring.jpg

    Møbler.jpg

    Skade på gavl.jpg

    Stærrekasse.jpg
    På gavlen var der også en lille skavank, så der har jeg strikket en fuglekasse, Lidt blomster i vindues bænken, og hvad er et moderne hjem uden parabol, og da der er en pejs i det ene hjørne, må vi da også have besøg af skorstensfejeren,
    Musene flytter ind i dukkehuset 001.jpg[ATTACH]Musene flytter ind i dukkehuset 016.jpg[/ATTACH]
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #3
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    det er ikke blevet så meget jeg har strikket endnu i det nye år, året starter jo med lidt ekstra arbejde, der skal laves status. Regnskab med mere.

    Men mit skørre projekt med at renoverer mit ca. 45 år gl. Dukkehus er jeg godt igang med, huset fik jeg af en nabo, så den er hjemme lavet,inc. Møbler.jeg var ca. 5 år. Jeg husker at jeg har leget meget med det, og min datter, nu 33 år har også leget meget med det. Så det er ikke noget at sige til det ser lidt slidt ud.
    I mange år har jeg brugt det som jule/nisse bolig, med vat og lys på taget.hvert år er det så igen kommet i en pap kasse, og sat væk til næste jul, men i år fik jeg den tanke at det skulle renoveres, uden det orginale gik tabt, derfor et strikket tag der blot ligger over det andet. Det næste er så inventaren jeg skal finde en læsning til. Planen er at musene skal flytte ind, så børnebørnene kan lege med dem i husset.





    det orginale tag en papir, der er limet på, det er godt slidt.




    jeg er selv ganske godt tilfreds med det strikkede tag.

    Musene flytter ind.

    Jeg har fået møblerne sat i stand. Fik den ide at slingerdug, måske kunne bruges, det kan jo klippes uden det trævler, og tapes sammen.gulv tæppe i huset blev også lagt på, det er en udslidt dækserviet.også med gummi slingerdug under så den ikke skrider.
    Møbel polstring.jpg

    Møbler.jpg

    Skade på gavl.jpg

    Stærrekasse.jpg
    på gavlen var der også en lille skavank, så der har jeg strikket en fuglekasse, lidt blomster i vindues bænken, og hvad er et moderne hjem uden parabol, og da der er en pejs i det ene hjørne, må vi da også have besøg af skorstensfejeren,den lille vase på bordet er min fingerbøl, med sytråds hæklet blomster i.
    Musene flytter ind i dukkehuset 001.jpg[attach]Musene flytter ind i dukkehuset 016.jpg[/attach]
    Musene flytter ind i dukkehuset 012.jpg
    Fingerbøl brugt som vase.

    Musene flytter ind i dukkehuset 013.jpg
    Hele musefamilien strikkede jeg sidste efterår,der blev vist strikket mange.

    Musene flytter ind i dukkehuset 018.jpg
    Mor mus strikker og far fejer.

  4. #4
    nette strik Gæst
    http://www.eunnyjang.com/knit/2006/0...k_part_ii.html

    Bayerische sok.

    Almindelig glatstrikket strømper kan godt være lidt kedelige at strikke, disse er straks sjovere at strikke, fordi de kræver tungen lige i munden og lidt tælleri, inden man endelig har mønstret kodet ind i hjernen. Måske ser mønstret vanskeligt ud, men det er det ikke. Det består også kun af en stak ret og vrang, enkelte drejede masker, få enkle snoninger.

    Det ser måske uoverskueligt ud til at begynde med, men mønsteret kommer hurtigt.

    Jeg kan kun anbefaale at prøve dem, jeg er vild med dem, og vil helt sikkert vende tilbage til det mønster.De har også en skøn hæl.
    Bayerische sok 012.jpg
    Er strikket på pind 2,5 74m.


    Bayerische sok 007.jpg
    Er strikket på pind 1,75
    de er absolut dem der passer mig best.
    har 8o m,

  5. #5
    nette strik Gæst

  6. #6
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Aj, gider du virkelig det???? Det må du meget gerne...du er da en skat!! Du får lige en pm.
    Tak for roserne til alle.

    Til Lene.
    Må jeg lave Rudolf tud lidt stører som på mine strømper.
    Har tænkt mig den som på foto af dine strømper, magler kun en 1/2 fod.

    Sidste 004.jpg

    Sidste 005.jpg

    Sidste 006.jpg
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #7
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af symadammen Se meddelelser
    Åh hvor er de Rudolf sokker fantastiske - er det muligt at låne mønsteret, mine børnebør vil elske sådan nogle sokker
    Ja børn og barnlige sjæle som os elsker den slags.

    Mønster har jeg ikke, blot som jeg sædvanligvis strikker strømper.
    har strikket så mange at jeg kan det uden ad.

    Ruldolf er fra denne http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...d_id=1&lang=dk

    den fandt Lene i efteråret, og MÅ HAVE kørte i lang tid i mit hoved.indtil jeg kom i tanke om at det måtte være sokker mønsteret skulle bruges til.

    husk at vende mønsteret på hoved, og der hvor der er indtagning, strikkes udtagning i stedet for.Hvor mange Ruldolfer der skal vær på sokker kommer an på maske antalet til sokken, jeg har 6 x = 72 masker, str. 38.
    maske antallet skal kunne deles med 12.

    Håber det hjælper dig, ellers skriv pb til mig.

    Hilsen og god søndag.
    Nette

  8. #8
    nette strik Gæst
    Strikket i februar.
    Cirkel trøje i Nepal fra Drops.
    Den er til bossen selv, for engangs skyld,
    Strikket i februar 012.jpgStrikket i februar 016.jpgStrikket i februar 017.jpg

    Jakke med hulmønster fra hendes verden, tak til D.Sand for mønsteret.
    Det var et nemt mønster lære uden ad, dog havde jeg lidt svært ved at huske de drejede vrang masker på vrangsiden.
    Den er til min datter.
    Strikket i Rasmila ynglingsgarn koksgrå, db. pind 4.et rigtig lækkert let og blødt garn.Strikket i februar 003.jpgStrikket i februar 005.jpgStrikket i februar 006.jpg

    Tak til Pamela for mønsteret, hjælper dig gerne hvis du igen engang vil strikke det,
    Færø Flicke sjal, et mønster der drillede lidt, mange spøjse sætninger i dette mønster.
    Feks. STRIK EN RUM TID, ja, så trækker man på smilebåndet, og tænker... en rum tid er det en time, en aften eller måske en uge. nej der burde nok have stået, strik til pind nr.----
    men færdig blev den.
    Strikket i februar 009.jpgStrikket i februar 010.jpg
    mønsteret er fra. http://www.idebazar.dk/faeroe-sjaler.html
    Det er strikket i Alpaca Jeansblå mix. Pind 3,5
    Sjalet mangler jeg at hæfte ender og vaske spænde ud, og så er det forresten solgt,

  9. #9
    nette strik Gæst
    Strikkelene fik mig til at fange interessen for neverkont, så det har jeg afprøvet på nogle små strikke.
    Strømper til mig selv, en grill hanske fisk,begge dele strikket efter et foto, fundet på nettet. det er dominostrik og neverkont i forening, karkluden er ikke rigtig neverkont men noget i den retning. og hvorfor kan en klud ikke også være rund.? Den er for øvrig super nemt at strikke, mønster lige free på nettet.Det bliver ikke den sidste jeg strikker af den. http://www.sew-funky.com/2008/05/the...ill-dishcloth/ jeg vil godt oversætte den.

    Første Neverkont strik 006.jpg

    Første Neverkont strik 010.jpg

    Første Neverkont strik 014.jpg

    Første Neverkont strik 017.jpg
    Jeg elsker de små fjollede ting, og især når de er brugbare i det daglige. Jeg ved godt jeg får mange skørre ideer i den retning, kulør på tilværelsen har vi vist nok alle brug for....... ik.

  10. #10
    nette strik Gæst
    Jeg har strikket et par KAR / VASKE / TØRE KLUDE. Kan bruges til hvad modtageren nu vil bruge dem til.

    Kar-vaske - tørre KLUDE 007.jpg
    Kramme vaskeklud/sutteklud, til en nybagt mor.


    Kar-vaske - tørre KLUDE 003.jpg


    Kar-vaske - tørre KLUDE 001.jpg

    Jeg fandt et neverkont sjal på Ravelry med hulmønster, det måtte jeg lige afprøve, så det blev til en karklude,30 x 25 cm. mønsteret ligger gratis. http://www.ravelry.com/patterns/library/dianna

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •