|
|
|
|
||||||||
| Blomsterdekoration Blomster kan bruges til meget, vis os det. |
![]() |
|
|
Emneværktøjer | Visningsmetode |
|
|
||||
|
||||
|
Dagens buket i juni
Resten af juni har jeg lovet mig selv at øve mig i at lave buketter og måske en dekoration i ny og næ...
Det betyder, at jeg er begyndt at stå ret tidligt op, så jeg kan plukke blomsterne ind, inden solen kommer og varmer. De står så i vand 1 døgn, inden jeg bruger dem. Skulle en enkelt morgen smutte, så bliver det om aftenen, når duggen er faldet, jeg går ud og plukker. Med den forbehandling holder buketterne længere. Holdbarheden forlænges også ved, at de får skiftet vand hver dag. Og er det en buket, man vil have et par dage ekstra, så stil den køligt om natten. Men udover min egen træning, så kan det også være sjovt at se tilbage på, hvad der var af blomster i haven i juni. Så derfor denne tråd - og laver andre buketter eller dekorationer i denne måned, så læg dem endelig her i tråden
|
||||
|
||||
|
Hold da op hvor er den flot.
Hvem der da bare kunne det. |
|
|
||||
|
||||
|
jamen de planter har vi også i haven kooooone hvor er du...
|
||||
|
||||
|
Dagens buket på Grundlovsdag. Og så er det week-end..
|
||||
|
||||
|
Egentlig holder jeg week-end fri fra blomsterne. Men pigerne og jeg har været igang med at øve os i at lave åkander af servietter. Og så fik jeg idéen til grundmodellen til blomster til kobberbryllupsmorgenkaffen i oktober. Den her kan laves nærmest året rundt med det forhåndenværende - her en stofserviet, et gemt glas fra smøreost, hvori der er stukket skærme fra Vild Kørvel og et hoved af en Iris i midten.
|
||||
|
||||
|
Du godeste hvor elegant og enkel , kan lige se det bord....
|
||||
|
||||
|
Ja nu har jeg "ro i sjælen" resten af sommeren, for nu er det kun detaljer, jeg skal koncentrere mig om vedr. borddækningen
Dekorationsformen er det allervæsentligste af få på plads for mig, for så giver en helt masse ting sig selv...
|
||||
|
||||
|
Bøjer mig endnu en gang i støvet...Zep du ka bare det der! Super super flot!
|
||||
|
||||
|
Vi skal have gæster, så jeg syndes der manglede noget på bordet, pistacia og chrysanthemum er købt, det andet er fra vores have.
|
||||
|
||||
|
Den er godt nok flot! God fornøjelse med gæsterne.
| Emneværktøjer | |
| Visningsmetode | |
|
|