Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: jule leverposteg HJÆLP

  1. #1
    gittelyborg Gæst

    jule leverposteg HJÆLP

    Er der nogle der har en super opskrift på en jule leverposteg min kæreste har pralet med at han har hjemmelavet jule leverposteg med over til sin mor hvis jeg skaffer en god opskrift så tænkte jeg med alle de dejlige opskrifter der er kommet her kunne i måske hjælpe *223* knus Gitte

  2. #2
    OPR1 Gæst
    Arla har en opskrift på en god leverpostej
    http://www.arla.dk/opskrifter/leverpostej-1.html

  3. #3
    hobbyisten Gæst
    Juleleverpostej !

    Det er blot en normal leverpostej, tilsat allehånde og Stødt Nellike, samt Æbler.

    Hvis du tager udgangspunkt i ca. 1/2 kg. lever, som skal der 2 æbler og 1 1/2 - 2 tsk. Allehonne samt 1 tsk. Stødts Nelliker i.

    Æblerne renses og hakkes i sammen med lever, Spæk og Løg.

    Kryderierne kommes i sammen med mel, salt, peber og æg. Har ikke lige en opskrift ved hånden, men kan grave den frem hvis det bliver nødvendigt.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Du kan jo prøve at lave den leverpostej min mor altid laver (opskriften er over 100 år gammel). Jeg kan garantere for, at den altid smager godt og den kaldes også for en "mandeleverpostej", fordi den er meget krydret. Da jeg var barn, var den alt for stærk i min mund, men nu er det den bedste leverpostej, der findes.

    Når du bruger spæk, så brug kun halvdelen af den mængde lever, du har. F.eks. 250 g hakket lever og 125 g hakket spæk. Så tilsætter du 2 ansjoser, 1 løg, 60 g mel, 2 dl mælk, ½ spsk salt, ½ tsk peber, 1 æg, 1 knivspids allehånde, 1 strøget tsk fuld ingefær og 1 strøget tsk fuld nellikker (prøv dig hellere frem med de 3 krydderier). Du blander alle ingredienserne sammen og bager den i ovnen i 1 - 1½ time og start ved 250 grader. Skru gradvist ned for graderne i ovnen i løbet af stege/bagetiden og slut ved 150 grader.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Den opskrift kender jeg godt strikkelene, den har jeg lavet mange gange.

    Nogen gange så står der nogen der er meget sulten i vores dør, og vi har jo ikke lige købmand rundt hjørnet, så tager jeg en almindelig leverposteg, røre den op med med fløde og ½ glad champinoger skæret i små firkanter, og ind i ovnen med den og de resterende champinong overnpå, så er den klar på ½ time ved 170 grader.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  6. #6
    klasus Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Nogen gange så står der nogen der er meget sulten i vores dør, og vi har jo ikke lige købmand rundt hjørnet, så tager jeg en almindelig leverposteg, røre den op med med fløde og ½ glad champinoger skæret i små firkanter, og ind i ovnen med den og de resterende champinong overnpå, så er den klar på ½ time ved 170 grader.
    TiHi... for ca. 30 år siden lovede min daværende kæreste og nuværende mand nogenlunde det samme som gittelyborgs kæreste, og jeg gad ikke dengang at stå og fedte, så jeg gjorde stor set nøjagtigt, som du beskriver her - og efter afsløringen, var der ikke længere nogen der forlange 100% hjemmelavet

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Er der ikke noget der hedder nød lære nøgen kvinde ...

    Jeg har for nogle år siden lavet en frokost til 7 uventet personer af
    2 dåser makrel
    1 dåse toskerogn (rørte den op med krydderurter fra haven og mayonise )
    ½ leverposteg ( her kom champinongerne også i brug )
    2 frekadelller
    10 tomater fra haven
    2 agurker fra haven
    8 æg fra vores daværende høns
    Hjembagt rugbrød
    4 fladfisk ( naboen havde været ude og fiske )

    De påstod de blev mætte, da var da også mere på bordet efter de havde rejst sig.*229*
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    gittelyborg Gæst
    Thorben og jeg takker for alle de gode opskrifter så er det spændende hvad han vælger at lave jeg glæder mig til at smage leverpostegen skal bages i vores masseovn så der kommer et snært af smagen gratis varme i *223* knuser Gitte

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg vil lige tilføje, at de 2 ansjoser i min mors opskrift vist også skal hakkes.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Du kan jo prøve at lave den leverpostej min mor altid laver (opskriften er over 100 år gammel). Jeg kan garantere for, at den altid smager godt og den kaldes også for en "mandeleverpostej", fordi den er meget krydret. Da jeg var barn, var den alt for stærk i min mund, men nu er det den bedste leverpostej, der findes.

    Når du bruger spæk, så brug kun halvdelen af den mængde lever, du har. F.eks. 250 g hakket lever og 125 g hakket spæk. Så tilsætter du 2 ansjoser, 1 løg, 60 g mel, 2 dl mælk, ½ spsk salt, ½ tsk peber, 1 æg, 1 knivspids allehånde, 1 strøget tsk fuld ingefær og 1 strøget tsk fuld nellikker (prøv dig hellere frem med de 3 krydderier). Du blander alle ingredienserne sammen og bager den i ovnen i 1 - 1½ time og start ved 250 grader. Skru gradvist ned for graderne i ovnen i løbet af stege/bagetiden og slut ved 150 grader.
    Det kunne være jeg skulle prøve denne
    og Julemor

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •