Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Stunthoser

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001

    Stunthoser

    På Hjerl Hede (frilandsmuesum i mellem Struer og Skive) fandt jeg en strikkeopskrift på stunthoser.
    I gamle dage blev de brugt i træsko, hvor man skiftede halm i bunden og sammen med stunthoserne kunne holde varmen - i modsætning til at gå med snavsede sokker i træskoene.
    De er gode til nu, hvor det bliver for koldt til at have bare tæer - jeg har strikket dem i hjemmespundet garn og de varmer lige der, hvor de skal - desuden kan jeg jo også bruge dem sammen med mine elskede tåsplitsandaler
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Nej har du fået dem strikket,. jeg har også købt opskriften...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Nej har du fået dem strikket,. jeg har også købt opskriften...
    Det vil ikke tage lang tid for dig at få dem fra hånden - jeg strikker ikke så meget men fik dem alligevel lavet, der er ikke mange timers effektiv arbejde i dem.
    I opskriften skal remmen under forden være en skindrem, men jeg hæklede min over 5 masker og i alm. fastmaskehækling - det fungerer fint.

  4. #4
    freegi Gæst
    Hej inge K, Dine stunthoser er bare for dejlige. Jeg vil så gerne have et par selv, har nemlig gået i nogle som barn, og de er bare dejlige. Må jeg evt. få opskriften??

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Jun 2010
    Geografisk sted
    3000 Helsingør
    Indlæg
    675
    Hvor er de bare smarte Jeg får næsten helt lyst til at lære at strikke.... men på den anden side, så kan jeg jo ønske mig et par af min svigermor hun er nemlig en haj med strikkepindene

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af freegi Se meddelelser
    Hej inge K, Dine stunthoser er bare for dejlige. Jeg vil så gerne have et par selv, har nemlig gået i nogle som barn, og de er bare dejlige. Må jeg evt. få opskriften??
    Jeg skal lige finde opskriften - men jeg tror der er rettigheder på, for den bliver solgt fra frilandsmuseet Hjerl Hede og hvis det er tilfældet, må jeg ikke give den videre. Den koster så heller ikke en formue - 15 kr. tror jeg nok det var.
    Men finder den frem én af dagene..........

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •