Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 103

Emner: Tour de France 2022

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Valgren fik også bækkenbrud.
    Det var tæt på, han var faldet meget længere ned.
    Så held i uheld, selvom han kom slemt til skade.

    Mit strikketøj og jeg har fulgt med hele dagen…og i morgen er det meste af turen områder jeg kender mere end godt.
    Så placerer mig ved tv igen.
    Dejligt du også er med på Tour de France holdet Bedstemor

    Det lyder bestemt ikke rart for Valgren - det havde jeg ikke hørt før du skrev det...
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, helt enig!

    Det er flot kørt af dem. Jeg har heller ikke hørt om nogen, der er taget ud af løbet. Men man kan godt forestille sig det, hvis de kommer slemt til skade under et styrt. Blå mærker og huller på albuer og knæ er de lige glade med. Men de kan vel ikke cykle med f.eks. en brækket arm. Men det ser alligevel drabeligt ud, når de kommer cyklende med blodet løbende ud af et sår. Det er også utroligt at en læge/førstehjælper kan sidde i en bil og lappe dem sammen mens bilen kører.

    Jeg gad vide, om Phillipsen og Jakobsen er af dansk/norsk afstamning siden de har skandinaviske efternavne. De kan godt have en skandinavisk bedstefar.

    Den del af Jylland har jeg ikke været så meget i. Men jeg kender Vejle og især hovedvejen mellem Vejle og Jelling. Vi kørte tit den vej, når vi skulle til eller hjem fra Thy. Der kan man tale om "bjerge" i Danmark. Og hårnålesving. Min far havde engang en Hanomag (lille lastbil) og når min far kom kørende på bakkerne ved Vejle, kunne han næsten ikke få bilen op ad bakkerne (så stejle er de). Mon de også kører forbi Lerbæk vandmølle? Den ligger så flot lige ud til hovedvejen. Og Jelling er også en hyggelig by.

    De kunne jo også have lagt ruten gennem Grejsdalen (der har vi også kørt) og der er flot. Men så får de jo ikke "bjergene" med. Meget større og stejlere end dem i Odsherred.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733

    3. Etape Vejle - Sønderborg

    Tour de France 3. Etape Vejle - Sønderborg

    Top 10 af dagens etape

    1. Dylan Groenewegen
    2. Wout van Aert
    3. Jasper Philipsen
    4. Peter Sagan
    5. Fabio Jakobsen
    6. Christophe Laporte
    7. Alberto Dainese
    8. Hugo Hofstetter
    9. Caleb Ewan
    10. Danny van Poppel

    Top 10 klassement

    1. Wout van Aert
    2. Yves Lampaert
    3. Tadej podacar
    4. Mads Pedersen
    5. Mathieu van der Poel
    6. Jonas Vingegaard
    7. Primoz Roglic
    8. Adam Yates
    9. Stefan Küng
    10. Tom Pidcock

    Danskernes placering:

    4. Mads Pedersen Danmark
    6. Jonas Vingegaard Danmark
    37. Jakob Fuglsang Danmark
    41. Michael Mørkøv Danmark
    53. Mikkel Bjerg Danmark
    79. Kasper Asgreen Danmark
    90. Andreas Kron Danmark
    100. Mikkel Honore Danmark
    171. Magnus Cort Danmark
    174. Christopher Juul-Jensen Danmark

    Trøjerne:
    Gul Wout van Aert
    Hvid Tadej Pogacar
    Prikket Magnus Cort
    Grøn Wout van Aert

    Jeg er meget overvældet over dagens løb. Synes bare det er så flot at så mange mennesker er mødt op og står klar ved landevejen med flag og trøjer på og hepper på de friske cykelryttere i Tour de France - Virkelig skønt at se
    Sidst redigeret af LIAC : 03-07-2022 kl. 17:09
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Ja, helt enig!

    Det er flot kørt af dem. Jeg har heller ikke hørt om nogen, der er taget ud af løbet. Men man kan godt forestille sig det, hvis de kommer slemt til skade under et styrt. Blå mærker og huller på albuer og knæ er de lige glade med. Men de kan vel ikke cykle med f.eks. en brækket arm. Men det ser alligevel drabeligt ud, når de kommer cyklende med blodet løbende ud af et sår. Det er også utroligt at en læge/førstehjælper kan sidde i en bil og lappe dem sammen mens bilen kører.

    Jeg gad vide, om Phillipsen og Jakobsen er af dansk/norsk afstamning siden de har skandinaviske efternavne. De kan godt have en skandinavisk bedstefar.

    Den del af Jylland har jeg ikke været så meget i. Men jeg kender Vejle og især hovedvejen mellem Vejle og Jelling. Vi kørte tit den vej, når vi skulle til eller hjem fra Thy. Der kan man tale om "bjerge" i Danmark. Og hårnålesving. Min far havde engang en Hanomag (lille lastbil) og når min far kom kørende på bakkerne ved Vejle, kunne han næsten ikke få bilen op ad bakkerne (så stejle er de). Mon de også kører forbi Lerbæk vandmølle? Den ligger så flot lige ud til hovedvejen. Og Jelling er også en hyggelig by.

    De kunne jo også have lagt ruten gennem Grejsdalen (der har vi også kørt) og der er flot. Men så får de jo ikke "bjergene" med. Meget større og stejlere end dem i Odsherred.
    Jeg kunne ikke finde så meget på Jasper Philipsen, men jeg fandt dette om Fabio Jakobsen: " ‘Are you Danish?’ I asked him. ‘I mean, are your family Danish?’

    ‘Oh, because Jakobsen sounds Danish? No. It’s a really common name in the north of the Netherlands.’" Oversat Er du dansk?, spurgte jeg ham. Jeg mener er din familie dansk?
    Fordi Jakobsen lyder dansk? Nej det er faktisk et meget almindeligt navn i det nordlige Holland"
    Læs mere her...: https://www.theroadbook.co.uk/2020/0...-ned-boulting/
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det vidste jeg ikke, at Jakobsen også er hollandsk. Men der er jo også mange efternavne her i landet, der kommer udefra. Bare se Honoré!! Det er fransk/belgisk.

    Wow! At Magnus Cort gjorde det igen. Han var jo ene mand foran alle de andre i lang tid.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det vidste jeg ikke, at Jakobsen også er Hollandsk. Men der er jo også mange efternavne her i landet, der kommer udefra. Bare se Honoré!! Det er fransk/belgisk.

    Wow! At Magnus Cort gjorde det igen. Han var jo ene mand foran alle de andre i lang tid.
    Ja det glemte jeg helt at få skrevet - sikken en super flot præstation af Magnus Cort - jeg tror at han blev flyvende af alle de danske flag og prikkede trøjer som han kunne se ude i vejkanten på hele ruten
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, der var jo mange til at heppe på dem.

    Jeg så også mange udenlandske flag. Norsk, skotsk, engelsk, tysk og måske også hollandsk og belgisk. Der kan også have været nogle svenskere. De må være valfartet til Danmark for at se det her.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Jada jeg har været på cykelholdet i rigtig mange år….fik startet på det, fordi jeg fandt ud af de var de flotteste natursteder der blev vist…så fandt jeg ud af…det var ski da spændende.
    De seneste år, har jeg været medadmin i en bette gruppe, vi kalder Tour de strik.
    Vi er ikke så mange, men der er da hyggeligt, når der falder et par bemærkninger af engang imellem.
    Det var mest på grund af stædighed og lidt for sjovt Anne og jeg startede den.

    Der er en del ryttere der er taget ud på grund af Corona…selvom de passer virkelig godt på.
    Det er noget skrammel at tallet stiger igen.

    Har her i aften siddet og set det skyderi i Fields….sikke en måde at få afsluttet en rigtig dejlig cykelweekend.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Her har det være TV tid de sidste 3dage, men i går kl 17.30 gik alt i stå med den frygtelig besked der var blevet skudt ude Amager, det var ikke lige den afslutning man kunne ønske sig efter de 3 gode dage.
    Ønsker alt det bedste for efterladte .
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Pyha! Ja, sikke dog en syg idiot, der går rundt og skyder i Fields på Amager (København). Jeg så (og hørte) ekstra tv-avis på DR! hele aftenen i går. Lige til efter det andet pressemøde ved 1 tiden i nat. Så slukkede jeg og gik i seng.

    Det er forfærdeligt. Lige som i Oslo og i Stockholm. Uha! Hold jer væk fra store centre i den nærmeste fremtid.

    Håber ikke nogen af jeres familier, venner, kolleger osv. har været indblandet i det.

    Bare det ikke har spoleret Tour de France helt.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 11 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •