Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 27 af 27

Emner: Opbevaring af hæklenåle

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    ja det siger du så godt nok jeg har godt nok en symaskine men har ikke syet på den i de sidste mange år
    Lev livet vi har det kun til låns.

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Det ville være fedt at have sådan noget med rokke logoet på, men vi må vente til der kommer en rig onkel forbi vi kan arve, så skal der nok blive lavet sådan noget.

    det kan vil laves på en broderi maskine eller hvad den nu heder og så bare målene. "sider jeg og gør mig klog på efter som jeg ikke har haft en symaskine i hænderne utrolig længe"
    Lev livet vi har det kun til låns.

  3. #23
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Nattrolden Se meddelelser
    ja det siger du så godt nok jeg har godt nok en symaskine men har ikke syet på den i de sidste mange år
    Ok, jeg skal forsøge:-):

    Forbrug:
    Yderstof: 70 x 40 cm og 80 x 30 cm
    Inderstof: 70 x 40 cm
    pladevat: 70 x 40 cm
    Kantbånd: 200 cm
    Tråd

    Det lille stykke inderstof er til lommerne. Dise klippes i ønskede højder, påsyes kantbånd og syes sammen, så de bliver i alt 70 cm. i bredden.
    Mit stykke til de lange pinde er 30 cm højt. Det til hæklenåle og strømpepinde er 17 cm og lommen ude til højre til rundpinde er 25 cm høj.
    Dette stykke på nu i alt 70 cm. sættes op på inderstoffet ( det på 70 x 40), og der kan nu syes løbegange ned, så der bliver plads til de enkelte pinde.
    Er der en rest stof, kan der måske blive til endnu en lomme som min over de midterste lommer.

    Til sidst lægges hele dette stykke på pladevat og yderstof, og det hele syes sammen hele vejen rundt i kanten, og det resterende kantbånd bruges som bindere ude på den ene side.

    Jeg har ikke zigzagget noget som helst, jeg går ikke ud fra, at jeg skal vaske denne mappe.

    Håber dette var nok, ellers må du sige til. :-)

    Nette

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    supert jeg siger pænt mange tak og vil finde stof til at prøve mig frem med.
    Sidst redigeret af hundeuld : 24-07-2010 kl. 11:16
    Lev livet vi har det kun til låns.

  5. #25
    hækletøs Gæst

    Man kan også gøre som jeg har gjort

    Jeg har syet mit eget etui. Det er bare så hyggeligt hver gang man finder det frem, og eftersom jeg selv har lavet det, har jeg også selv bestemt hvad der skal være plads til. Og det var rigtig hyggeligt at sy, da jeg ikke havde noget mønster. Jeg skulle virkelig se frem ad, for at undgå at jeg skulle tag det hele op igen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Til mindre strikkepinde (strømpepinde) hæklenåle, nåle og andre håndarbejdsting har jeg et penalhus (eller kosmetikpung) med lynlås og det fungerer fint.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #27
    Annette LC Gæst
    Rigtigt flot etui til hæklenålene - kan jo også bruges ti lstrømpepindene....

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •