Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 70 af 73

Emner: Farvning af garn

  1. #61
    lul1971 Gæst
    Flotte flotte farver. Hvad bruger du til de blå-grønne farver?

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Og det er bare så skiiiiide flottte farver Renee laver... i skulle næsten se dem i virkeligheden...
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    Lillehammer
    Indlæg
    23
    Lekkert. Nydelig fargespill. Skal det spinnes - eller er det ferdige arbeider?

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Skal på udstilling i weekenden men skriver om regnbue farvning, blå-grøn, og brug af de forskellige uld typer på Mandag.Min computer wizard er til concertina træf så jeg har kun to hænder. God Pinse.
    Renee

  5. #65
    mbjelke Gæst
    Husk at vaske garnet, mit blev altid ujævnt i farven indtil jeg fik at vide at spundet gran indholder spindeolie som skal ud inden farvningen.

  6. #66
    lul1971 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af renee Se meddelelser
    Skal på udstilling i weekenden men skriver om regnbue farvning, blå-grøn, og brug af de forskellige uld typer på Mandag.Min computer wizard er til concertina træf så jeg har kun to hænder. God Pinse.
    Renee
    Glæder mig til at høre mere!

  7. #67
    lul1971 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af mbjelke Se meddelelser
    Husk at vaske garnet, mit blev altid ujævnt i farven indtil jeg fik at vide at spundet gran indholder spindeolie som skal ud inden farvningen.
    Ja, det har jeg også fået at vide. Men tak for tippet alligevel :-) Det er jo surt at farve 700-800 g uld hvsi det mislykkes!

  8. #68
    Hjørdis Jensen Gæst
    Jeg glæder mig også meget til at høre fortsættelsen, det ser rigtig spændende ud !
    ;-)

  9. #69
    lul1971 Gæst
    Nu har jeg bestilt nogle farver hjem fra UK. Omega farver. Jeg har fået dem anbefalet af een der selv bruger dem. Hun har sendt mig noget af det garn hun selv har farvet og det er rigtig flot (kan ses i min blog d. 19. maj).
    Fordelen ved disse farver er, at de ikke skal blandes med eddike og/eller andre stoffer -men det er stadig rigtige syrefarver og derfor meget farveægte (forsvinder ikke i vask og falmer ikke).
    Og så er de faktisk billigere end dem man kan købe her i Danmark!
    Lige nu er jeg ved at strikke firkanter som skal bruges til farveprøver, mens jeg spændt venter på posten!!

  10. #70
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    Jämtland Sverige
    Indlæg
    221
    Citat Oprindeligt indsendt af lul1971 Se meddelelser
    Flotte flotte farver. Hvad bruger du til de blå-grønne farver?
    Nu sidder jeg på min pind igen. Når jeg ikke strikker må jeg brug pindende til noget andet!
    Jeg regebue farver fordi jeg kan ikke farve ens. Hvis karteflor skal være ens kan jeg karte det bagefter men der er altid lidt nuancer og det kan de fleste lide. Personligt synes jeg ikke om MEGET spraglede farver så her er hvordan jeg farvede det blå mohair garn---

    1. Blødgjorte garnet i rigeligt håndvarmt sæbevand

    2. Blandet "royal blue" farver (Jeg køber 25 kilo ad gangen så jeg has farver nok til mange år)

    3. Hældt vandet fra garnet så at garnet "svømmede lige". Hvis garnet skulle har været mere spraglet ville jeg ha`vredeet let for at fjerne mere vand.

    4.Tilsat ½ liter eddike (½ liter garn) + 1 liter mellem styrke farver. Hæld over hele gryden- IKKE RØR- IKKE PIL. Vent måske 15 minutter.

    5. Jeg har også lavet blandet turkis farver. den suges op i en 50ml. sprøjte og sprøjtes punktvis inde i garnet .

    6. På koge pladen. langsomt op til kogepunkt. småkoge i 20 minutter, langsomt nede og skylle flere gang ved hånd temperatur. Husk, uldfilter ved chok-ingen hurtig temperatur skift .
    ****************************************
    De blå/grønne nuancer var råuld. Det skal centrifugeres efter sæbe vand, Tilføjes lidt vand så at det ikke brænder på, eddike, indsprøjte og oversprøjte med blå. turkis og gul farver, Velbekommen.
    ********************************************
    Jeg er igang med at spinde et tråd sort alpaca og tvind sammen med noget wensleydale uld jeg har farvet koks grå og blandet så lidt, så lidt af det blå/grønne. Hvis i ville ved kan jeg godt fortælle hvordan jeg skal ha`det strikket,men nu er hænderne træt og jeg skal også forklar hvordan jeg bruge mine krøller. Kan I hA´det godt og ikke så meget banderi på english det er et pænt forum !

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •