Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Julehygge på Rokken 3. December 2021

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733

    Julehygge på Rokken 3. December 2021

    Fredag den 3. December 2021



    Jeg vil altså hellere have vi synger “Nu det jul igen”, sagde den lille nissedreng.
    Det er jo jul igen og den får jeg sådan et godt humør og god energi af, så jeg vil få pakket alle mine ting meget hurtigere ud hvis vi kunne høre den nu.
    Kan vi ikke bare sætte den musik på som vi plejer, så kommer vi alle til at høre hver vores favorit julesang? Foreslog den lille nissepige.
    Jow jow da, jeg sætter den gode gamle pladespiller på, men så vil jeg altså også se kosten feje og støvet forsvinde, så vi kan nå at blive færdige inden Nissemor har aftensmaden klar, sagde Nissefar formanende.
    Jubiii, jublede nissepigen og nissedrengen og så kom de ellers igang. https://www.youtube.com/watch?v=V73ywXpPkis

    Der havde lagt sig en hel masse støv og var fyldt med spindelvæv. Det var jo også 11 måneder siden de havde været her sidst, så det var vist på tide at der blev gjort rent.
    Næste år må vi altså tage afsted lidt før tid, mente Nissemor. Du ved så vi kan nå at få gjort rent og falde godt til før vi skal igang med at sprede julehygge her I huset.
    Jow jow, det ser vi på, sagde Nissefar. Nu er vi jo fremme, så den må vi tage til næste år.
    Nissemor var enig og nikkede.



    I dag da Mads kom forbi, var Mormor rigtig igang med strikkepindene.
    De havde fået en ekstra ansøgning, fortalte Mormor.
    Et nyt ansøgningssted. Et værested havde lige hørt om dem. Altså os varmestuestrikkere, fortalte Mormor, og fortsatte. Ja de får ca. 250 mennesker I løbet af et helt år.
    Mads spærede øjnene op. Det var mange. Mads var stolt af at hans mormor var med til at hjælpe de socialt udsatte og hjemløse her I Danmark. Hun var en slags superhelt. Ligesom alle de andre helte I eventyr og film, som hjalp de fattige.
    Ja og de havde været lidt sent ude med at få skrevet ansøgning, for selvom Mormor havde været varmestuestrikker I mere end 10 år, ja så havde det værested først hørt om dem nu.
    De havde nok strømper på lager, men luffer kneb det med, så derfor havde de sat turbo-strikning igang. Og det ville da heller ikke gøre noget, fortalte mormor, hvis de kunne slå sidste års luffemarathon med et par luffer eller to, så mormors strikkepinde var rødglødende, selv nu her mens hun forklarede det hele til Mads og Morfar.
    De var nu nået op på 713 par luffer/håndledsvarmere og sidste år sluttede marathon strikken på 755 par luffer/håndledsvarmere.
    Det hele blev nøje overvåget af Strikkelene, som havde startet for marathon’en.
    Hun har efterhånden stået for luffe/håndledsmarathon i 5 år. Tænk er det virkelig så længe. Flot at Strikkelene har haft tid og især lysten til at holde os andre til ilden med sin opmuntren og heppen. Det er det sammenhold vi har herinde på Rokken, der får os til at have lyst til at blive ved og gøre en ekstra indsats, når vi også ved de andre rundt omkring I hjemmene strikker og også turbohækler – ja se nu bare på Ullatobiesen, hendes hæklenål er på arbejde I døgndrift. Om jeg begriber hvordan hun kan få den ene luffe efter den anden til at hoppe af hæklenålen I sådan en turbo-fart.
    Hvordan Mormor kunne snakke og strikke på samme tid og endda uden at kigge på pindene samtidig, ja det var en gåde for Mads, eller også var Mormor bare super dygtig. Ja det måtte være det sidste, for Mormor var super dygtig.
    Ja men det gør du da også Mormor, sagde Mads stolt. Og du når også samtidig at strikke eller hækle lidt til mig og Mille udover alt det du strikker til de hjemløse. Mads kiggede stolt på Mormor, og det samme gjorde Morfar ovre fra gyngestolen.

    I det samme lød der et bump oppe fra loftet…

    Fortsættelse I morgen...
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Endnu mere spændende.

    Men jeg overtog Vante/luffe/håndledsvarmer tråden fra en anden. Muligvis Minda. Det skal jeg lige undersøge. Nej, det var Bente (Hundeuld) i 2009. Se her: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...-luffe-maraton

    Jeg har læst/set i min face book gruppe, at der er flere børn, der strikker på strikkeringed. Mon ikke Mads kunne strikke nogle huer, halsedisser eller halstørklæder for sin mormor.

    Ja. plader. Vi har/havde den juleplade, der hedder: "Susse og Peters Jul", hvor Susse Wold synger sammen med en Peter ? (musiker og sanger). Den hørte vi altid, da vi var børn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •