Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emner: Dominostrik i farver og form

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Citat Oprindeligt indsendt af LIAC Se meddelelser
    Tak fordi du deler Strikkelene - jeg har længe villet snuse til hvordan man strikker dominostrik, men er endnu ikke kommet igang - så dette var måske det skub der skulle til for at jeg ser at få set hvordan man gør
    Jeg synes, du skal prøve, Lone Ida. Det er ikke et stort og tungt strikketøj, da du ikke har mange masker på pinden samtidig (jeg bruger en rundpind - det synes jeg er nemmest for mig). Jeg ved godt, at andre bruger strømpepinde (eller specielle dominopinde). Der skal bare være en spids i begge ender som en strømpepind eller rundpind. Jumper pinde kan ikke bruges.

    Du strikker hele tiden frem og tilbage med det samme antal masker (med mindre du strikke noget med forskellige størrelser firkanter. Og du strikker firkanterne sammen samtidig med at du strikker dem. Evt. kan du også strikke 2 løse og strikke dem sammen med en 3. firkant imellem dem.

    Søg i "Håndstrik" i vores eget forum her i Rokken. Skriv "Dominostrik" i søgefeltet.

    Når du først får prøvet det, så bliver du "bidt" af det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Lissis poncho er SÅ flot. Hun forstår at sætte farver sammen så man bliver glad i låget og så er hun god til at lave opskrifter.
    En stor del af opskrifterne i https://varmestuestrik.dk/opskrifter/ er hendes værk

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg synes, du skal prøve, Lone Ida. Det er ikke et stort og tungt strikketøj, da du ikke har mange masker på pinden samtidig (jeg bruger en rundpind - det synes jeg er nemmest for mig). Jeg ved godt, at andre bruger strømpepinde (eller specielle dominopinde). Der skal bare være en spids i begge ender som en strømpepind eller rundpind. Jumper pinde kan ikke bruges.

    Du strikker hele tiden frem og tilbage med det samme antal masker (med mindre du strikke noget med forskellige størrelser firkanter. Og du strikker firkanterne sammen samtidig med at du strikker dem. Evt. kan du også strikke 2 løse og strikke dem sammen med en 3. firkant imellem dem.

    Her er flere tråde om emnet: http://rokken3.dk/forum/search.php?searchid=79253

    Når du først får prøvet det, så bliver du "bidt" af det.
    Ja jeg har flere gange set en af mine strikkere som er rigtig god til at strikke dominostrik, være igang med dominostrik projekter, hun har blandt andet fået strikket mange flotte veste på den måde - hun har også sagt jeg skulle prøve, så nu skal jeg bare lige tage det sidste lille spring - enten låne/købe en bog om dominostrik eller se om der er nogle som viser teknikken på youtube med dominostrik så jeg kan se om det ser ud til at være noget jeg også kan hitte ud af
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Citat Oprindeligt indsendt af LIAC Se meddelelser
    Ja jeg har flere gange set en af mine strikkere som er rigtig god til at strikke dominostrik, være igang med dominostrik projekter, hun har blandt andet fået strikket mange flotte veste på den måde - hun har også sagt jeg skulle prøve, så nu skal jeg bare lige tage det sidste lille spring - enten låne/købe en bog om dominostrik eller se om der er nogle som viser teknikken på youtube med dominostrik så jeg kan se om det ser ud til at være noget jeg også kan hitte ud af
    Jeg kan anbefale alle Vivian Høxbros bøger. Det er dem, jeg har lært det efter. En god måde at øve sig i de forskellige teknikker er at strikke grydelapper, vaskeklude, håndklæder, dækkeservietter, pudebetræk (brug din fantasi til flere ting). Der findes også folk, der strikker domino strømper.

    Maskeantallet bliver mindre efterhånden som man tager ind (strikker sammen). Og man skal helst have et ulige antal masker på strikkepinden.

    Denne pude har jeg dominostrikket for flere år siden. Det er for- og bagstykke af samme pude.

    Dominopude 001 (640x595).jpg

    Dominopude 002 (640x609).jpg

    Jeg har hæklet kant udenom (den lys beige), hæklet det sammen og strikket bindebånd til.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Det giver en utrolig flot effekt med domino - jeg skal lige have vores yngste helt rask så der er tid til at fordybe sig lidt mere i teknikken og så må jeg se om jeg kan komme igang
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg synes, du skal prøve, Lone Ida. Det er ikke et stort og tungt strikketøj, da du ikke har mange masker på pinden samtidig (jeg bruger en rundpind - det synes jeg er nemmest for mig). Jeg ved godt, at andre bruger strømpepinde (eller specielle dominopinde). Der skal bare være en spids i begge ender som en strømpepind eller rundpind. Jumper pinde kan ikke bruges.

    Du strikker hele tiden frem og tilbage med det samme antal masker (med mindre du strikke noget med forskellige størrelser firkanter. Og du strikker firkanterne sammen samtidig med at du strikker dem. Evt. kan du også strikke 2 løse og strikke dem sammen med en 3. firkant imellem dem.

    Her er flere tråde om emnet: http://rokken3.dk/forum/search.php?searchid=79253

    Når du først får prøvet det, så bliver du "bidt" af det.
    Jeg ville lige kigge på det link du har sat ind Strikkelene, men den virkede ikke hos mig?
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Det er bare nogle, jeg fandt under håndstrik. Jeg skrev "dominostrik" i søgefeltet og så kom alle trådene frem. Det er i vores eget forum her på Rokken.

    Jeg kan heller ikke få det til at virke nu. Jeg sletter linket igen.

    Vivian Høxbro har også lavet nogle grydelapper, hvor hun har vendt dominoternene hver sin vej, så det ligner en stjerne.

    Jeg har også en bog, der hedder: "Sjaler i dominostrik" af P.E. Nikolajsen. Han var bror til hende, der udgav bladet: "I tråd med tiden". Hun blev syg og døde og efterlod sig nogle skitser til nogle sjaler. Han fandt nogle damer, der kunne strikke sjalerne for ham.

    Her er bogen: download (2).jpg

    Men man skal være øvet dominostrikker, for at kunne strikke dem. Mange af dem er lige så flotte som Lissis poncho.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    21 Jan 2011
    Geografisk sted
    Esbjerg V.
    Indlæg
    2.733
    Jeg har lige været inde og se en youtube-video med dominostrik - og det er godt nok spændende - så det skal jeg helt sikkert igang med - det bliver nok en vest jeg vil forsøge med til at starte med - men nu ser jeg lige hvad jeg finder ud af - skal også lige have rundpinden frem og fundet garn - så tak fordi du inspirerede med denne tråd Strikkelene
    Tovholder Sønderjylland og Fyn
    Bramming Depot/Garncentral Esbjerg V.
    Strikkeklub Esbjerg/Strikkeklub Bramming
    Nørklegruppe Hjerting Kirke

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.832
    Lone Ida!

    Mon ikke vi skulle flytte al strikkesnakken over i "Håndstrik". Denne tråd er jo til at anbefale nye håndarbejdsbøger.

    Det kan du nok finde ud af.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •