Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 43

Emner: VKI Suttetræ

Hybrid View

Foregående indlæg Foregående indlæg   Næste indlæg Næste indlæg
  1. #1
    Nette Gæst
    Vi har tre stykker eller måske mere her i Århus. Vi bruger nu haven, hvor vi har en suttetrold, der snupper suttern fra træet, og efter en uge stiller den en gave ud i stedet for.
    Sidste år var det mindstemandens tur til at smide sutterne.
    Synes lige I skal se et gribende billede af det sidste sut. Heldigt jeg havde kameraet klar....

    Selv i dag kan jeg stadig få tårer i øjnene over den afsked...

    Nette
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.077
    Å Nette hvor gribende....

    Der findes også et sutte træ i Egebæksvang skov i Espergærde her i nordsjælland.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    rumlebumle Gæst
    Her er så lige billedet af suttetræet idag.. Der bliver kigget intenst på alle sutterne..
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  4. #4
    Mosterkoster Gæst
    I den vuggestue, hvor jeg var leder, har de også et suttetræ.
    Mon ikke det er almindeligt at der er suttetræer rundt om til alle de stakkels forældre.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Da min datter sidste sommer lagde sutterne fik hun lov at bestemme hvem der skulle have dem og hun valgte Julemanden. Da det så blev december og Pyrus kom i tv var hun fast besluttet på at det var ham der skulle have hendes sutter, som nu bare lå og ventede på at blive afleveret. Og søreme om hun ikke var heldig at få lov at overrække sin kæde af sutter, personligt til selveste Pyrus, som selvfølgelig blev rigtig glad for dem Det var en kæmpe oplevelse for både barn OG forældre
    - Carpe Diem! -

  6. #6
    Mosterkoster Gæst
    Nej hvor dejligt at høre, og hvor heldigt at kunne give dem til ham personligt.
    Det er lidt surt, hvis man bare skal sende dem.


  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Dec 2007
    Geografisk sted
    Midt 8620Kjellerup
    Indlæg
    217
    kan jeg ikke få den adresse på den julemand i grønland. min kærestes datter mener vi skal sende hendes sutter til ham så hun kan få en ny cykkel af sin far. men hun mangler lige det sidste at se at det kommer afsted måske skulle man prøve, "har ingen børn selv desværrer. så nyder min kærestes datter på 3år"

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Der er et suttetræ i Hammerbakker ved Vodskov i Nordjylland..Meget velhængt eksemplar..

    Meget sødt med Nettes lille purk, man fornemmer helt det sidste blive trukket ud af sutte-lasen...
    Marianne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    En sutteskov kender jeg ikke, men jeg hørte en dag i radioen om en "urskov" i landsbyen Østerballe (nordvest for Aalestrup), hvor folk hænger deres brugte armbåndsure op. Det var en journalist fra Nordjyllands Radio, der engang i august besøgte manden, der ejer "urskoven". Det lød sjovt!
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.077
    Vi må da have kort lagt hvor alle de sutte træer er i Danmark , er der nogen der kender flere
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •