Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Super Karla poncho - til børn

  1. #1
    Isanna Gæst

    Super Karla poncho - til børn

    Måske denne skulle i KAL'en, men jeg prøver lige:

    Jeg har givet min mellemste datter et gavekort på Super Karlas poncho. Jeg har opskriften, men den er jo beregnet til voksne.

    Hvis jeg nu skal strikke den til hende - hun er 7 - kan jeg så ikke "bare" formindske firkanterne på begge ledder og ende ud med en barnestørrelse?

    Er der nogen af jer, der har strikket ponchoen, der vil give et godt råd til en ambitiøs mor?


  2. #2
    lis ai Gæst
    Hej Isanna.
    Jeg har en opskrift fra Karen Noe (du kan se den på hendes hjemmeside) på en lukket poncho (hun kalder den stola) og her bruges der dobbelt så mange masker i firkanterne til en voksen.
    Så jeg vil da mene, at hvis du formindsker firkanterne som du selv er inde på, vil du komme ned i pigestr..

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.850
    Du må kunne tælle dig frem i diagrammerne og finde ud af, hvor mange færre masker, du kan bruge. De må kunne lade sig gøre, også at lave et børnesjal.

    P.S. Jeg kørte forresten forbi dig i x-bussen til Thisted i fredags.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    ingeborg Gæst
    Du må igang med en strikkeprøve, så du kan finde ud af hvor små firkanterne skal være.
    Men vær opmærksom på at ikke alle mønstre kan formindskes med lige mange masker.
    Nogle af mønstrene er delelige med 3 masker, andre med 8 masker.
    Nogle af mønstrene går over 4 pinde og andre over 16 pinde.

    Men du kan jo selv bestemme hvilke mønstre der skal være i ponchoen.

    God fornøjelse

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    14 Jun 2011
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    1

    Flettede tasker

    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Hej Isanna.
    Jeg har en opskrift fra Karen Noe (du kan se den på hendes hjemmeside) på en lukket poncho (hun kalder den stola) og her bruges der dobbelt så mange masker i firkanterne til en voksen.
    Så jeg vil da mene, at hvis du formindsker firkanterne som du selv er inde på, vil du komme ned i pigestr..

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •