Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 23 af 23 FørsteFørste ... 3131920212223
Viser resultater 221 til 229 af 229

Emner: Strik sammen FLETTE SJALET.

  1. #221
    Tilmeldingsdato
    02 Jun 2008
    Geografisk sted
    9740 Nordjylland
    Indlæg
    240
    Mange tak..

    Nu må vi se hvor hurtigt det går ;O)
    Marianne

  2. #222
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546

    hjæææææælp........!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ihhhh..... hmmmghhh....suk..!!

    Kan ikke finde ud af at strikke de "tråde" der skal flettes, så nu går jeg over til at hækle dem..

    Men men men.! Skal der lukkes 1 maske I MELLEM de to tråde? For jeg har lukket masken fra 1.tråd til 2. tråd og og så hæklet videre derfra..


    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  3. #223
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af minda Se meddelelser
    Ihhhh..... hmmmghhh....suk..!!

    Kan ikke finde ud af at strikke de "tråde" der skal flettes, så nu går jeg over til at hækle dem..

    Men men men.! Skal der lukkes 1 maske I MELLEM de to tråde? For jeg har lukket masken fra 1.tråd til 2. tråd og og så hæklet videre derfra..


    prøver om jeg kan hjælpe dig til at få dem strikket, for jeg synes nu det vil være synd at hækle dem.

    jeg er selv igang med mit 5. flette sjal/tørklæde.. men er dog ikke nået til fletningerne endnu. når vil jeg prøve at lave en lille foto serie til dig.
    Er problemmet at du ikke ved hvad s opslag er ? her er min foretrukne måde, http://www.youtube.com/watch?v=XFkYejFGwsI der findes flere forskellige måder at gøre det på, det har værret oppe flere gange her inde på rokken. her er en anden http://www.youtube.com/watch?v=g20Wq...eature=related
    når du så har de 16 masker lukker du dem helt alm. af igen,og
    der lukkes 2 masker af imellem, hver fletning, det er en pind der tager l a n n n g g g tid, men resultatet bliver godt.

  4. #224
    nette strik Gæst
    Mit 5. sjal/tørklæde har disse farver.Flette sjalet nr. 5 001.jpg
    Rigtig godt motor vejs strikketøj. fast immer gerade aus.

  5. #225
    drebis Gæst
    start flettesjal1.jpg

    Så fik jeg endelig begyndt på sjalet her i dag mens "biksen" var åben
    Jeg laver det i Formosa, men jeg er spændt på hvordan det går når jeg kommer til det, der skal flettes

  6. #226
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Mit 5. sjal/tørklæde har disse farver.Flette sjalet nr. 5 001.jpg
    Rigtig godt motor vejs strikketøj. fast immer gerade aus.
    Jeg strikker altid, når vi kører

    Det første af sjalet kan jo næsten strikkes uden at kikke på pindene, nu hvor der skal strikkes frynser, slås masker op lukkes masker af hele tiden, er blikket rette mod strikke tøjet. Jeg har lavet en lille foto serie.

    jeg gør noget som ikke står i opskriften: de tre kant masker lader jeg ved med at være kant masker. dem har jeg her sat på en tråd, det kunne også være en sikkerhedsnål, det har jeg dog ikke med på denne tur.
    De første 10 frynser skal der kun lukkes 1 m af mellem hver fryns. derefter 2 masker mellem hver fryns, indtil der igen skal lukkes af med 1 masker de 2o miderste frynser,
    Flette sjalet nr. 5 008.jpg
    de 3 masker er sat på en snor.

    Flette sjalet nr. 5 011.jpg
    strik 1 maske ret, s opslå 15 nye (igen laver jeg lidt om har nemlig 18 m)

    Flette sjalet nr. 5 013.jpg
    lukker masker af, strikker 1 ret lukker den af. fortsætter

    Flette sjalet nr. 5 014.jpg

    Flette sjalet nr. 5 016.jpg

    Flette sjalet nr. 5 017.jpg

    Flette sjalet nr. 5 019.jpg
    flette sjal frynser.jpg

  7. #227
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Nå, det er sådan "snorene" skal strikkes.
    Jeg laver altid håndarbejde, når jeg sidder i en bus eller et tog. Ikke så tit i en bil.
    Da min mor havde bil og jeg kørte med hende, sagde hun altid, at det var farligt at strikke i en bil (hvis chaufføren pludselig bremser). Så kan man godt stikke sig på strikkepindene. Jeg ville smide dem fra mig i sådan et tilfælde. Min mor ved heller ikke, at jeg strikker i tog og busser. Selv på en færge strikker jeg.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  8. #228
    nette strik Gæst
    Flette sjalet mit nr. 5 er færdig. mangler blot at hæfte ender og skylle det op.
    Flette sjalenr. 5 færdig.jpg farven er lidt mere klar i virkeligheden.

  9. #229
    Nora Gæst
    Nu vil jeg også være med.
    Jeg har købt Geilsk bomuld og uld garn i mos grøn i dag. Jeg har lige et par andre projekter som jeg har gang i, men må jo lige sørge for at have et ferieprojekt klart til ferien.
    Jeg har strikket et i Kauni (som jeg ikke har fået taget foto af inden min veninde fik det) men glæder mig til at strikke det igen og denne gang til mig selv i et super lækkert garn.
    Nora

Side 23 af 23 FørsteFørste ... 3131920212223

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •