Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Genbrug af sæbe?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2007
    Geografisk sted
    Langeskov, Fyn
    Indlæg
    22

    Genbrug af sæbe?

    Jeg har en masse fast håndsæbe, som vi ikke bruger her i huset. Kan jeg "bare" blende det med vand og vupti så er der flydende sæbe eller bliver det noget værre noget?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.853
    Ja, det er minusset ved at bruge gammeldags håndsæbe. Men jeg kan ikke tåle den flydende håndsæbe. Der er noget i, som giver mine hænder og underarme kløende knopper.

    Jeg kan huske, at min far pressede sæbestumper sammen og fik et nyt stykke sæbe ud af det. Men når jeg gør det samme, så går stumperne bare endnu mere istykker.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af pepese Se meddelelser
    Jeg har en masse fast håndsæbe, som vi ikke bruger her i huset. Kan jeg "bare" blende det med vand og vupti så er der flydende sæbe eller bliver det noget værre noget?
    Hvis det er små stykker sæbe tilbage, kan man putte dem ind i en gammel nylon sok, og en knude på.

    Så er det jo lige til at bruge
    supersine669

    carpe diem

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Det kan man da kalde "Den kloge kone" råd!
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    31 Jan 2012
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    16
    Man kan godt fremstille sin egen flydende sæbe, men det er for hård kost for din blender. Riv sæben på et gammeldags rivejern, tilsæt ikke for meget vand, der kan altid tilsættes mere ;) put det i en bøtte med låg og ryst af og til. Når al sæben er opløst, kan man så tilsætte vand til konsistensen er efter ønske.
    Hvad er det værste der kunne ske? ... Hvorfor ikke bare prøve

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    31 Jan 2012
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    16
    Sæberester kan også støbes til nye sæber ved at skære dem i småbidder og varme dem i vandbad. Stænkes eventuelt med vand, hvis det er meget hårde sæber. Det kan der komme nogle helt fantastisk flotte marmorsæber ud af, men strømpen er naturligvis nemmere. Man kan også lave et filtet sæbe-etui, der krymper sammen med sæben. Mulighederne er mange.
    Hvad er det værste der kunne ske? ... Hvorfor ikke bare prøve

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •