Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: hjælp til opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vanløse
    Indlæg
    117

    hjælp til opskrift

    sidder med denne opskrift:http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...d_id=2&lang=dk

    og strikker den i str medium. (til dem der så min anden tråd, så fandt jeg str nederst på siden :))

    er kommet til der hvor man skal begynde og strikke mønsteret, men aner ikke hvordan jeg skal strikke efter et diagram... eller jeg tror man strikker fra nederste højre hjørne mod venstre, men er stadig i tvivl om hvordan første pind skal strikkes efter mærketrådene er sat, er der evt en der gider oversætte diagrammet til tekst?

  2. #2
    nette strik Gæst
    Rigtig du læser fra højre mod venster, kik i forklaring til diagram hvad de forskellig tegn betyder, gør et forsøg med at lære at læse et diagram, det vil du blive rigtig glad for frem over, hvis hele diagramet skal omskrives til tekst, bliver det jo en hel " roman" der skal skrives, blot første pind, fylder jo flere linier

    for at øve dig kan du lave en lille strikke prøve med 9 m svarer til M.1

  3. #3
    Fedania Gæst
    Første pind skal strikkes sådan her:
    1 m retstrik, 5 m glatstrik, 4 m vrang, slå om, 1 m ret, slå om, 4 m vrang, 72 m glatstrik, 4 m vrang, 1 slå om, 1 m ret, 1 slå om, 9 m vrang, 1 slå om, 1 m ret, 1 slå om, 4 m vrang, 72 m glatstrik, 4 m vrang, slå om, 1 m ret, slå om, 4 m vrang, 5 m glatstrik og 1 m retstrik.

    Håber det giver mening :)

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2010
    Geografisk sted
    Vanløse
    Indlæg
    117
    Super tak :0) det var præcis det jeg selv har fundet mig frem til...

    Og ja kæmper da os for at lære at læse diagrammer, syntes bare det er meget nemmere når der står præcis hvad jeg skal gøre

  5. #5
    Fedania Gæst
    Det bliver bare sådan nogle lange linjer, hvis hele opskriften skal skrives ud på den måde.

    Men når først man har lært at læse sådan et diagram, så kan man slet ikke forstå, at man engang synes det var svært

  6. #6
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Fedania Se meddelelser
    Det bliver bare sådan nogle lange linjer, hvis hele opskriften skal skrives ud på den måde.

    Men når først man har lært at læse sådan et diagram, så kan man slet ikke forstå, at man engang synes det var svært

    så tålmodighed, og pindene i sving så kommer det, og husk her på siden er der altid hjælp at hente,
    god strikke fornøjelse.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •