Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Forstå ikke helt opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    22 Sep 2011
    Geografisk sted
    Herning
    Indlæg
    42

    Forstå ikke helt opskrift

    Hej til alle jer rare mennesker herinde

    Vil være rigtig taknemlig for lidt hjælp

    Jeg skal prøve min første hækle opskrift, en nem hagesmæk, jeg fandt herinde. Jeg har slået 48 lm op, er ret siden. Hækl 23 fm. hvordan tæller jeg fm ( skal starte den første fm i anden lm )

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    13 Jan 2011
    Geografisk sted
    Kappendrup-Langeskov
    Indlæg
    137
    Prøv at kigge på Hendes verden håndarbejde-Hækleskolen der er god vejledning.
    God fornøjelse

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Citat Oprindeligt indsendt af Steph Se meddelelser
    Hej til alle jer rare mennesker herinde

    Vil være rigtig taknemlig for lidt hjælp

    Jeg skal prøve min første hækle opskrift, en nem hagesmæk, jeg fandt herinde. Jeg har slået 48 lm op, er ret siden. Hækl 23 fm. hvordan tæller jeg fm ( skal starte den første fm i anden lm )
    Hagesmækker er hæklet oppefra og ned. (når du kigger på billederne)

    Du tæller fastmaskerne efterhånden som de er hæklet, og efter 23 fm er du midt i arbejdet, her hækler du 1 fm, 2 lm, 1 fm i samme maske, derefter 23 fm til enden af opslagsluftmaskerne.

    Sådan hækler du 6 rækker, men på hver ny række får du så i hver side 1 fastmaske mere.
    Altså 2. række vend med en luftmaske, hækl 24 fm, 1fm,2lm,1fm, 24 fm
    Og 3. række vend med en luftmaske, hækl 25 fm, 1fm,2lm,1fm, 25 fm osv på 4.5.6. række

    Når du har hæklet 6 rækker således, har du 29 fastmasker på hver side af de midterste 2 luftmasker.

    De næste 4 rækker skal hækles anderledes. Hvis du er interesseret vil jeg gerne fortsat forklare, det er nemlig ikke den letteste opskrift at forstå
    Sidst redigeret af daisy : 06-03-2012 kl. 14:19 Årsag: udvidelser
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  4. #4
    nette strik Gæst
    Et kik på http://www.garnstudio.com/lang/dk/sk..._fastmaske.php der er mange gode sider om hækling. dog uden lyd.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •