A própos halstørklæde! Så er det 2-trådede nu over 1 meter langt. Men det skal være længere endnu inden jeg lukker af.
|
A própos halstørklæde! Så er det 2-trådede nu over 1 meter langt. Men det skal være længere endnu inden jeg lukker af.
Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!
Nu har jeg fået den ide, at min mor skal være prøvekanin. Jeg er ved at strikke en halsedisse (halsrør) med en stump halstørklæde ned foran og bagved. Jeg har strikket 5 cm frem og tilbage i 2 stykker (på de 2 halvdele af strikkeringen). Nu strikker jeg det runde halsrør. Bagefter vil jeg samle maskerne op på en pind 9, tage lidt ud og strikke frem og tilbage til stykkerne er lange nok. Det er fordi, min mor gerne vil have noget, der varmer foran på kroppen og bagpå ned ad ryggen.
Jeg har ca. 8 strikkeringe lige nu.
Men jeg har lidt mod på den i Kigkassen. Jeg skal bare lige spørge min søster, om hun vil give mig den i julegave. Den ser ud til at være større end den lilla aflange/rektangulære, jeg her.
Det kan godt lade sig gøre, at lave en masse ting på en strikkering uden at have en opskrift. Jeg bruger bare den indvendige side af mit hoved.
Jamen vi ved jo godt, hvordan en hue (grundformen), en halsedisse, vanter, sokker osv.. skal se ud.
Hvis I har en strikkering, så skal I bare øve jer. Jeg har også engang for et par år siden været nybegynder på mine strikkeringe.
jeg kunne da godt tænke mig at se nogle flere billeder af det du laver
Lyder spændende med de ringe
Se mere på min hjemmeside/blog
At skabe lykke for andreer at skabe lykke i livet
Du kan se mit sidste sæt her.
http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=28255&page=8
Det er besked nr. 79.
Jeg lægger billeder af tingene ind efterhånden som jeg bliver færdig med dem.