Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 13 af 13

Emner: æbletærte til fryseren

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700

    når grisen ikke engang kan tygge sig igennem det gode æbleår

    Så er min fryser næsten stoppet til med æblegrød, æbleskiver og en opskrift jeg er blevet meget glad for!

    Æbletærte

    1,5 dl letmælk
    2 tsk bagepulver
    150g hvedemel
    30g smør
    150g rørsukker
    1 spsk kanel
    3 stk æbler

    Æblerne skrælles - og skæres i både. Bland mel og bagepulver, smulder smøret i. Tilsæt derefter sukker og mælk. Saml dejen til en lind konsistens.

    Tilberedning

    Kom dejen i en tærteform, der er smurt godt med smør. Læg æblebådene i og tryk dem let ned i dejen og drys med kanelsukker.

    Bag æbletærten ved 220 grader i ca 20-25 min.

    "Jeg gemmer lidt af dejen og hælder den ovenpå, derefter pakker jeg tærteformen ind og lægger den i fryseren. På den måde kan jeg altid serverer en friskbagt æbletærte... mums!"

    Æbletærten kan serveres med cremefraice, flødeskum og eller vanilieis.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  2. #12
    nette strik Gæst
    Ja der er meget frugt i år, så det er om at få det brugt. kender du denne opskrift http://www.slagtenhelligko.dk/2005/09/11/aeblechutney/ den har jeg lavet i flere år, vi er vilde med den, og en god ting er jo at den kan holde sig i et køligt rum, så den fylder ikke i fryseren.

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700

    Tak!

    Nej den kender jeg ikke tror jeg. Men den vil jeg lave i morgen Sandheden er at når jeg går og samler nedfaldsfrugter, vælter æblerne ned over mig. Jeg har aldrig set det træ bære så meget frugt. Desværre er de ikke særlige holdbare - og grisen er et hængebugsvin, der skal være på lidt af en kontroleret kost, for ikke at få slæbesår på bugen.
    Spelsauen
    varmestuestrikker

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •