Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: opskrift/mønster på cardigan....

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2010
    Geografisk sted
    Stouby
    Indlæg
    146

    opskrift/mønster på cardigan....

    Min veninde har set denne cardigan/trøje ting i et blad og er heeelt vild med den.... Nogen der ved hvor jeg kan lurer/købe en opskrift på den?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Hvilket blad er det fra?

    Umiddelbart ser det ud til, at ribkanten er lavet først, dette gøres ved at hækle frem og tilbage KUN i bagerste maskeled.

    Derefter ser det ud til, at det er "granny stripes", dvs. du hækler det samme mønster, som hvis du skulle lave oldemorsfirkanter.

    Hmmm...giver dette overhovedet mening? Møgsvært at forklare hvad jeg mener, men mine arme og hænder tegner og fortæller
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2010
    Geografisk sted
    Stouby
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Hvilket blad er det fra?

    Umiddelbart ser det ud til, at ribkanten er lavet først, dette gøres ved at hækle frem og tilbage KUN i bagerste maskeled.

    Derefter ser det ud til, at det er "granny stripes", dvs. du hækler det samme mønster, som hvis du skulle lave oldemorsfirkanter.

    Hmmm...giver dette overhovedet mening? Møgsvært at forklare hvad jeg mener, men mine arme og hænder tegner og fortæller
    Hun har self kun mailet mig billed Ikke skrevet hvor hun har set den... Har spurgt efter hvor det er fra....

    Altså ribkanten er jeg med på Granny stripes kan jeg vel så google, for det forstår jeg vist ikke helt

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Ja, der er masser af google-resultater. Men det er bare 3 stangmasker i samme maske, 1 luftmaske, 3 stangmasker i næste osv osv.

    Rækken vendes med 3 lm (disse gør det ud for en stangmaske)

    Rækken ovenover skal du lave 3 stangmasker i den lm-bue du lavede i forrige række....og så er det bare derudaf.

    Forkanterne er bare et par rækker fastmasker.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2010
    Geografisk sted
    Stouby
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Ja, der er masser af google-resultater. Men det er bare 3 stangmasker i samme maske, 1 luftmaske, 3 stangmasker i næste osv osv.

    Rækken vendes med 3 lm (disse gør det ud for en stangmaske)

    Rækken ovenover skal du lave 3 stangmasker i den lm-bue du lavede i forrige række....og så er det bare derudaf.

    Forkanterne er bare et par rækker fastmasker.
    Altså det er jeg med på

    Men jeg er lidt i tvivl omkring hvordan den er sat sammen ved ærmet

    Den skulle forresten have været i enten femina eller alt for damerne for en eller to uger siden....

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Tja, det kan jeg selvfølgelig godt se for mig, men jeg kan ikke forklare det på skrift.

    For det er jo noget med, at man laver nogle indtagninger, så der kommer et ærmegab, og så hækler man også bare et ærme, hvor du laver en ærmekuppel.

    Det her giver ikke mening på skrift, men det giver rigtig god mening inde i mit hoved
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •