Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: hjælp til oversættelse

  1. #1
    marion Gæst

    hjælp til oversættelse

    og måske også lige lidt forståelse

    tænker jeg heller må stoppe med at spame daisys pk boks så spørger lige her i det åbne rum

    jeg sidder og er igang med at prøve at forstå den opskrift jeg har fået på en kjole af daisy den er så på engelsk

    men her kommer det som jeg ikke er helt sikker på at jeg forstår

    der står

    row 1; work in lacy knots(som er mønstret det har jeg fattet ;-) ) pat as foll
    k1, work o(4,2) sts in St st, work 16 st rep 18 (19, 22) times work St st, k1 cont in pat as established until 16 rows have been worked 3 times, then work the first 6 rows once more

    altså

    det jeg har forstået er jeg skal starte med at lave mønsteret (selvom det undre mig at jeg ikke lige skal strikke et par pinde glatstrik først men måske det jeg ikke kan forstå af det næste)

    en kantmaske er jeg også med på... der hvor der står work o(4,2) sts in St st forstår jeg det sådanne at jeg skal øge med 2 masker i glatstrikken.... men så er jeg også tabt.....

    forstår godt jeg skal gentage mønstret 3 gange i højden... men der hvor jeg skal øge med masker det forstår jeg altså ikke helt, så håber der er en der kan hjælpe..


    dec row.... hvad betyder det forresten for det er så det der står på næste linie...

    hmm ved ikke om jeg har taget munden for fyldt synes godt nok det er lidt svært med det engelske.....

    marion

  2. #2
    lis ai Gæst
    Jeg ved ikke om jeg er til meget hjælp Marion, for jeg skal jo helst se hele opskriften for at forstå meningen.
    Men dec row betyder indtagnings omgang.
    Og som jeg forstår denne linie
    .k1, work o(4,2) sts in St st, work 16 st rep 18 (19, 22) times work St st, k1 cont in pat as established until 16 rows have been worked 3 times, then work the first 6 rows once more
    1 r, strik 0 (4,2) i glatstrik, 16 m mønster gentages 18 (19, 20) gange, glatstrik ligesom i begyndelsen af p, 1 r.
    Fortsæt mønster indtil de 16 p er gentaget 3 gange. Strik de første 6 pinde en gang til.
    Der hvor der står 0(4, 2) er efter hvilken størrelse du strikker.

  3. #3
    marion Gæst
    ahaaaa det lysner for mig... du er simpelthen bare en skat ;-) så kan jeg finde ud af det og det gir godt mening med dec row.,..... har lige fundet den på min overstættelse liste har nok været blind første gang jeg kiggede ;-)

    men tusinde tak er så glad

    kan skam sagtens sende opskriften til dig ;-) hvis det er (mest ment som en joke) med mindre du selvfølgelig er interesseret i kjolen billedet af den ligger under et andet indlæg hvor oveskriftern hvordan strikker jeg dette hulmønster ;-)

    marion

    og igen tusinde tak.....
    elsker det her forum

  4. #4
    lis ai Gæst
    Selv tak. Er glad hvis du kan komme videre.
    Ja jeg har set kjolen. Den er rigtig fin; Men jeg passer ikke lige til den model, så med mindre du går i stå igen behøver jeg ikke opskriften.

  5. #5
    marion Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Selv tak. Er glad hvis du kan komme videre.
    Ja jeg har set kjolen. Den er rigtig fin; Men jeg passer ikke lige til den model, så med mindre du går i stå igen behøver jeg ikke opskriften.

    håber jeg skam at jeg gør ;-) har taget nogle kg på på det sidste... men den har bare at sidde godt..

    ellers må jeg tage mig sammen og gå på den kur jeg hele tiden tænker på ;-)

    men mange tak dejligt du gider hjælpe mig...

    marion

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •