Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: Julens mystik...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Julens mystik...

    Er det nu noget at forberede sig på - Julens mystik, kan man nok tænke i vores oplyste og meget konkrete verden?!

    Sidste år blev både julemand og nisser "disset" her i huset. "De findes jo ikke mor. Det er noget du bilder os ind". Nuvel. Reultatet af det var, at der så heller ikke blev hængt sokker op for at bilde dem adventsgaver eller kalendergaver fra nissen eller en ekstra gave fra julemanden juleaftens morgen ind. Og jeg tror, de fattede, at det var et tab... Det var det helt klart for mig ihvertfald.

    Idag møder jeg meget ofte mennesker, der ikke orker julen, fordi det i deres øjne er overforbrug og intet andet. Og det klarer de såmænd også snildt midt på sommeren, hvor der ikke render fede mænd rundt i hjerterøde dragter med hvidt skæg.

    Så JO, JO og atter JO, der skal forberedes mystik! Og det bliver der ved grød også her i huset i år. At det er mig, der tilrettelægger det meste, det gør det altså ikke mindre ægte! Vi har alle brug for noget, der er lidt uforklarligt. Noget, der sker, mens skyggerne er meget lange. Noget, der viser, at det at give ikke handler om, at giveren skal takkes, men at modtageren bliver overrasket og glad. Vi trænger til stof til fantasien, hvis ikke den skal dø helt og aldeles - og JULEN er den mest oplagte tid at gøre det på.

    Den gamle havestue her, som egentlig skulle have været skiftet ud for længe siden og hvor jeg må sætte plastik og for at holde vinden ude til venter, den skal danne rammen her om den mystik jeg leverer. Resten må de må nisser og andet godtfolk sørge for, hvis ikke mine piger har skræmt dem for langt væk
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    25 Mar 2010
    Geografisk sted
    8700 Horsens
    Indlæg
    397
    Hørt Zep - det er nemlig sådan det skal være. Forventningens glæde.........
    Husk at smile til verden - så smiler verden til dig.
    Medlem af føs'dags-gruppe 2

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •