Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Usynlig lynlås - valg af trykfod???

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347

    Usynlig lynlås - valg af trykfod???

    Som overskriften antyder, så er jeg i tvivl om jeg kan sy en usynlig lynlås i en kjole med den alm. lynlåstrykfod? Har kun den nemlig.... Det er en brudekjole jeg er ved at sy, så det skal være 110% i orden :o)
    - Carpe Diem! -

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Prøv at se om du kan stille din nål HELT ud i siden af trykfoden, så kan du nok godt, med lidt snilde og forsigtig tråd på speederen...
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  3. #3
    klasus Gæst
    Sy sømmen sammen, der hvor lynlåsen skal sidde med så lange sting din maskine kan klare. Pres kanterne, og nål/ri så lynlåsen på, ved ligesom at rulle den fra neden og op, sådan at du hele tiden sikre dig, at midten af tænderne ligger i midten af sømmen. Derefter syr du lynlåsen på med din lynlåsfod, ganske som du plejer, og derefter fjerner du din rining i sømmen. Voila nu har du en skjult lynlås som sidder hvor den skal.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Tak for svar - lynlåsen er nu isyet og resultatet blev rigtig godt - lynlåsen er fuldstændig skjult som den skulle være :o)
    - Carpe Diem! -

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    19 Apr 2008
    Geografisk sted
    Næstved
    Indlæg
    115
    Citat Oprindeligt indsendt af klasus Se meddelelser
    Sy sømmen sammen, der hvor lynlåsen skal sidde med så lange sting din maskine kan klare. Pres kanterne, og nål/ri så lynlåsen på, ved ligesom at rulle den fra neden og op, sådan at du hele tiden sikre dig, at midten af tænderne ligger i midten af sømmen. Derefter syr du lynlåsen på med din lynlåsfod, ganske som du plejer, og derefter fjerner du din rining i sømmen. Voila nu har du en skjult lynlås som sidder hvor den skal.
    Jeg burde nok ha vidst at du ville komme med det svar - det er en helt vildt god og nem måde og den jeg bruger. Jeg er ikke glad for lynlåse, men det bliver altså altid godt på den facon.
    KH Lene Gammelmor

  6. #6
    beta Gæst
    Det er også den metode jeg bruger, nem måde at sy lynlås i tøj, og det bliver meget flot

    Men, men hvad gør i når i skal sy en delbar lynlås i en strikketrøje,
    jeg har først riet den godt fast, og begyndte at sy den i med hånden, men opgav, da jeg synes nålen var svær at trykke igennem, det endet med jeg syede den på med maskine, og det ser pænt nok ud.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •