Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 35 af 35

Emner: Efterlyses! uld ble underbukser

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2009
    Geografisk sted
    Farum
    Indlæg
    84
    Mht blebukser er der opskrift på denne side: http://ibirk.dk/
    go fornjelse med strikkeriet og syningen

    Og mange gange tillykke med graviditeten
    Hilsen Katharina

  2. #32
    Angelmom Gæst
    Jeg kan lige hilse og sige at pampers og libero er der så meget perfume i at tror det er lyv og så meget andet skidt og kanel!
    Der ud over k unne min søn ej heller tåle de billige hverken fra brugsen af, eller fra bilka/føtex og ej heller fra aldi/netto/fakta af, så jeg måtte ud og ligger det dobbelt til økologiske bleer..
    Og der udover ville jeg ofre meget for at få lov til at amme, men jeg har intet i mine bryster!
    Og derud over bliver det osse økologiske modermælks erstatning..
    Engangs bleer er generalt meget usundt for miljøet!
    Også er tiden fra 70 erne og 80 erne meget forandret men desværre ikke for engangs bleer, da der bliver puttet mere og mere kemikalier i!
    Min slog i den forstand helt ud af det.. så jeg måtte skifte over til økologiske.. og den der med vasketøjet..hmm jeg har nu ikke lige just tænkt mig at sidde og glo på maskinen når den vasker!
    Sidst redigeret af Angelmom : 13-02-2010 kl. 18:44 Årsag: glemte at tilføje noget!

  3. #33
    Angelmom Gæst
    Orv forresten tak skal i alle have sammen for at sende strike opskrifter på undertøj til mig!

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    16 Jul 2009
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    71
    Tager jeg fejl, eller er du ikke også medlem på slyngebarn?
    Hvis ikke, syntes jeg klart du skulle kigge ind og blive medlem i deres stofble-forum. Der kan du få alt den hjælp du har brug for...

  5. #35
    JanJac Gæst
    Hjertelig tillykke med graviditeten.

    Der er rigtig mange fine argumenter for det ene og andet i denne tråd, men jeg mangler et som er meget væsentligt for mig. Hvad er mest behageligt for barnet, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er engangsbleerne og helt sikkert dem i den dyre ende. Jeg tror ikke der er så stor forskel på bleer og hygiejnebind og i dag suger hygiejnebind blodet ned i bindet under en membran som fortsat er tør.

    Hvad med at prøve de forskellige bleer af på jer selv? En lille tissetår i bleen og gå med den i en times tid, så ved I hvordan det føles for jeres barn, og er ikke et sekund i tvivl om hvad I skal vælge.

    Skal lige tilføje at jeg selv startede med stofbleer og lanolinbukser til min søn for 20 år siden. En uge efter måtte vi investere i en tørretumbler for vi kunne ikke få bleer og tøj tørt i samme tempo som det blev brugt - og det var sommer om end regnfuld. Heldigvis for knægten blev jeg hurtigt klogere og han fik engangsbleer på. Mit argument for stofbleerne var mine egne hudproblemer. Det samme som i dag får mig til at argumentere for engangsbleerne og foreslå at afprøve dem på sig selv. Der er stor forskel på dem.

    Jeg ville vægte hensynet til barnet mere end hensynet til miljø og økonomi. Hvor ofte sætter vi ikke hensynet til os selv før hensynet til miljø og økonomi?

    Janne

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •