Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Hælp til forståelse af opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2009
    Geografisk sted
    Farum
    Indlæg
    84

    Hælp til forståelse af opskrift

    Hejsa

    Jeg er ved at strikke denne http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=38&lang=dk
    jeg er nu løbet ind i et problem med mønster:
    Rygstk: Slå 57-63-69-75 m op på p 5 med 1 tråd i hver farve. Strik retstrik til arb måler 3-3-1-1 cm. Derefter strikkes næste p således (fra retsiden): 4-5-6-7 m retstrik, * 4-5-6-7 m glatstrik, M.1 (= 11 m) * gentag *-* totalt 3 gange, 4-5-6-7 m glatstrik, 4-5-6-7 m retstrik.

    Jeg kan ikke få maskeantal til at passe...! (er det 3 eller 4 gange mønster 1 skal gentages) hvis det er 3 gange, skal jeg så bare fordele resten af maskerne mellem mønster, hvis det er 4 gange kommer jeg til at mangle en maske, og omskal bliver der så to af i træk...
    Håber der er nogle der kan komme men en hurtig assistence???

    Mvh
    Katharina

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Som jeg forstår det er det 3 gange ..

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2009
    Geografisk sted
    Farum
    Indlæg
    84
    jeg prøver med 3 gentagelser.. Tak for hjælpen

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    28 Jul 2007
    Geografisk sted
    4230 Skælskør
    Indlæg
    146
    Det er dettte ,der skal gent. 3 gange

    * 4-5-6-7 m glatstrik, M.1 (= 11 m) * gentag
    Fortsat god dag...
    Hilsen Lene.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2009
    Geografisk sted
    Farum
    Indlæg
    84
    Igen har jeg problemer ved at forstå opskriften... Jeg kan ikke få det til at passe ved at alle udt. skal ske fra retside, når det skal være hver 4. pind...? Bliver det så ikke hver 5.???


    Udtagningstips: Alle udtagninger gøres fra retsiden. I str S/M og M/L tages der ud indenfor første retstriksm (= 1 m pr udtagningspind).

    Når arb måler 10 cm tages der 1-1-2-2 m ud på hver 4.p totalt 3-5-5-7 gange – læs Udtagningstips

    Håber der er én der kan hjælpe..!?

  6. #6
    Mosterkoster Gæst
    Undskyld, jeg fik ikke læst ordentligt indenad. Så glem dette her.

  7. #7
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
    Igen har jeg problemer ved at forstå opskriften... Jeg kan ikke få det til at passe ved at alle udt. skal ske fra retside, når det skal være hver 4. pind...? Bliver det så ikke hver 5.???


    Udtagningstips: Alle udtagninger gøres fra retsiden. I str S/M og M/L tages der ud indenfor første retstriksm (= 1 m pr udtagningspind).

    Når arb måler 10 cm tages der 1-1-2-2 m ud på hver 4.p totalt 3-5-5-7 gange – læs Udtagningstips

    Håber der er én der kan hjælpe..!?
    Ja den er lidt speciel: Hvis du tæller pinde fra de 10 cm så bliver første gang du tager ud på p. 5; Men derefter er det på hver 4.pind.
    Det kan også være de har taget ud lige efter de 10 cm og så er det jo på hver 4. pind derefter.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    15 Oct 2009
    Geografisk sted
    Farum
    Indlæg
    84
    Det var nok lidt for avanceret at gå igang med denne vest, for synes jeg har svært ved at forstå opskriften,.. Men man lærer det jo også ved den "hårde måde"...
    Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg strikker dette stykke...

    Når arb måler 17-19-21-22 cm strikkes der således: * 2 p over de første 16-18-18-20 m (6-8-8-10 m retstrik, 2 m glatstrik med vrangen ud, 2 m retstrik, 2 m glatstrik, 4 m retstrik), 2 p over de første 27-29-29-31 m (6-8-8-10 m retstrik, 2 m glatstrik med vrangen ud, 2 m retstrik, 2 m glatstrik, 4 m retstrik, M.1 (= 11 m), 2 p over alle m *, gentag fra *-* til arb måler 29-32-36-39 cm – læs Måletips

    Er 2 pinde 1 ret + 1 vrang eller er det 1 ret + 1 vrang + 1 ret + i vrang???
    Jeg kan godt se at det sidste giver 4 pinde, men jeg tror ikke jeg får den bue, der er på sidestykkerne, hvis jeg strikker den som første??? (eller skal jeg bare være tålmodig?? har nu strikket til 22 cm og den er 3 cm længere i den anden side)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Hej Katharina.

    Jeg synes altid det er svært at hjælpe, når man ikke kan se det for sig. Men jeg tænkte på om en strikkecafe kunne hjælpe dig. Jeg kommer hos den sødeste dame der afholder en del strikkecafeer i og omkring københavnsområdet. Jeg kan se du bor i vanløse og så er der ikke så langt. Hende der står for strikkecafeerne er en super frisk dame som bare har tjek på det meste hvad angår strik, desuden kommer der som regel også en del yderst kvalificeret deltagere. Desuden er der rigtig hyggelig stemning. Hvis det lyder som noget du kan bruge kan du kigge her: http://www.kultunaut.dk/perl/arrlist...and+og+Falster

    Vh. Jonet

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •