Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Hjælp til måling af % i lycra

  1. #1
    Pia.a Gæst

    Læs her Hjælp til måling af % i lycra

    Jeg har et mønster hvor der står jeg skal bruge lycra med 5% stræk. Hvordan måler jeg det Jeg har noget lykra men husker ikke hvordan jeg skal måle det. Ved jeg har set det et sted
    Håber en kan hjælpe mig hurtigt
    Kram Pia

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2009
    Geografisk sted
    Gudumholm
    Indlæg
    33
    Alså så længe du bruger stræk stof til mønstre hvor der står det skal være stræk, så er der alså ingen ko på isen.. Du kan ligge stoffet udbredt, langs et målebånd, og se hvor meget du kan strække det, ude at bruge vildt mange kræfter, og så omregne cm i % så må du vel ha et ca .. Eller kan jeg ikke lige se hvad du skal bruge stræk % til, er det gamacher du skal sy, som skal sidde helt tæt, må du måle dig lidt frem, mellem mønster og hvor meget du syntes stoffet skal gi sig, for stadig at være pænt..

  3. #3
    Pia.a Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Mivs Se meddelelser
    Alså så længe du bruger stræk stof til mønstre hvor der står det skal være stræk, så er der alså ingen ko på isen.. Du kan ligge stoffet udbredt, langs et målebånd, og se hvor meget du kan strække det, ude at bruge vildt mange kræfter, og så omregne cm i % så må du vel ha et ca .. Eller kan jeg ikke lige se hvad du skal bruge stræk % til, er det gamacher du skal sy, som skal sidde helt tæt, må du måle dig lidt frem, mellem mønster og hvor meget du syntes stoffet skal gi sig, for stadig at være pænt..
    Hejsa Mivs
    Ja det har du nok ret i, men jeg er lidt på glat is. Hm forstår det ikke Har lavet så mange udregninger før hen omkring dette. Hukommelsen er bare pst væk.
    Jeg skal bruge noget som har stræk på 5 % Mit stof er 130 bredt Vil det sige jeg skal regne det ud 130 - 5 %. Det giver 6.5 cm Er det den måde man regner det ud på At på de 130 cm brede skal/kan give sig 6.5 cm. Eller hvordan gør jeg.
    Frygteligt at man bare ikke kan huske det.
    Kram Pia

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2009
    Geografisk sted
    Midtjylland
    Indlæg
    1
    Lige præsis sådan :-)

  5. #5
    Pia.a Gæst
    Hejsa may
    Først undskyld jeg først svare nu... mine ram i pc driller og gør det stadig ind imellem
    Mange tak.... Nu kommer jeg så i tvivl for nogen siger jeg skal gøre det på en m i stedet for den fulde bredde. Skal jeg holde mig til den beskrivelse som jeg selv skrev eller skal jeg gøre det med en m
    Undskyld hvis jeg lyder tungnem. Det er bare så ærgeligt at lave noget som ikke lhelt passer når det er færdigt.
    Kram Pia

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •