Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Udendørs potter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Udendørs potter

    Zephirine
    Jeg har en hængepotte, som nu siden efteråret har fået fast plads på stubben, som jeg har udsigt til her fra mit vindue. Sidste forår satte jeg slet og ret Hornviol i den og i efteråret kom den til at se ud som på billedet.

    Det er et syn, der har glædet hele januar med. Men nu er glansen mere end gået af Sct. Gertrud Der skal nyt til...

    Hvad ville du plante i den på denne årstid, hvis det var din?
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    • Filtype: jpg 1.jpg (15,1 Kb, 8 visninger)
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kvikkevik

    Hmmmm jeg arbejder med blomster hos købmand FOG i præstø, jeg ville nok skifte plasticpotten ud med noget mere naturligt det ville klæde træstubben mere men jeg ville absolut vælge hornvioler eller tet a´tet påskeliljer.
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Jytte Molin Jensen

    jeg ville nok skifte potten med en lerpotte, den hvide skriger langt væk og det er den man ser først så ville jeg plante mini påskeliljer i midten og stedmoder uden om, som tåler frost, de kommer til at hænge lidt i frost, men retter sig op igen. ellers en meget flot dekoration
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Zephirine

    Jeg vil skynde mig at forsvare potten en smule... Den er ikke hvid, men stilfærdigt grå - det er blitzen på cameraet, der får den til at træde så tydeligt frem sammenholdt med vinklen.

    Men når det er sagt, så er jeg da ikke uenig i, at det ville klæde stubben med et mere naturligt forekommende materiale. Dén potte er jeg bare ikke faldet over endnu.

    Mange lerpotter er ikke frostsikre og det er et must, da jeg også bruger den om vinteren. Sammenholdt med min smag er det ikke lykkedes at finde det rigtige endnu. Desuden må jeg tilstå, at når jeg nærmer mig noget, jeg synes om, så er prisen lidt vel pebret i.f.t. , hvad man får...

    Så den bliver indtil videre...
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet hundeuld

    Vi "stoler" i rigtig på vejr guderne endnu, så jeg ville gå ud med gren saksen og finde nogle sjove krøle grene og sætte ned, og du havde jo en del æg den anden dag, dem ville jeg hård koge, og få pigerne til at male dem, hænge dem på grene og læg dem rundt i bunde på noget mos, æggen vil nok forsvinde af sig selv hen af vejen ( dyrene sulter også ), men så er det da pænt så længe det varer, og der kommer vel varme igen engang.
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet bettevibsen

    Fin ide Hundeuld

    Med hensyn til potten, så kan du camuflere den ved at tage et stykke hønsenet og forme efter skålen (udvendigt),læg lidt til, og stop så mos mellem potte og net
    Venlig hilsen
    Rokken

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Zephirine

    Jaaaah nu begynder der at danne sig et spændende billed i hovedet på mig...

    Næh vejrguderne er ikke helt i vårens hjørne endnu... Ganske vidst slog Lærken de skønneste triller i formiddags - men for bare en time siden var her sneflokke og kulden er vi vel heller ikke fri for endnu...

    Men jeg sidder og komponerer noget med en blanding af de fleste forslag, der er kommet. Så jeg må vist hellere en tur omkring en plantepusher her en af dagene...
    Venlig hilsen
    Rokken

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kvikkevik

    Med hensyn til at gøre de flotte ler krukker man kan få nu om dage frostsikre skal man gøre følgende.
    Man kan hos evt. matas købe en flaske vandglas og opskriften er som følger

    Tætningsmiddel: Til Keramik, krukker, vaser, lertøj og lig.
    DOSERING: 1 Del vandglas 10 dele vand
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •