Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: lagkage til diabetiker

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    22 Jun 2008
    Geografisk sted
    8260 Viby J.
    Indlæg
    126

    lagkage til diabetiker

    Jeg har fået til opgave at lave lagkager til gode venner.
    En af dem er diabetiker.

    Er der en der har opskrifter på bunde creme osv.

    Hvad ligger man mellem æblegrøden til en diabetiker?
    Hvis du tænker positive tanker, vil du også skabe positive vibrationer, og det vil hurtigt brede sig til dine omgivelser.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    13 Feb 2007
    Geografisk sted
    dalby , 4690 haslev
    Indlæg
    703
    Prøv at kigge på :http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2...diabetes-1.php, der er mange opskrifter ..

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.077
    Når jeg laver æblekage til folk med sukkersyge, så er det bare ren æblegrød med flødeskum ved siden af, så afgør dem der skal spise det om de vil "synde" eller ej.
    Lagkage der kommer kun frugt imellem lagene pyntes med ren mørkt chokolade.

    De fleste med sukkersyge om det er den ene eller anden type ved udmærket godt hvad de kan spise, og tager højde for det, det er ikke som i gamle dage hvor den kun stod på ostemadder til dem
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Jan 2009
    Geografisk sted
    Langå 5874 Hesselager
    Indlæg
    443
    Fra bogen: Moderne sukkersygekost(1955)
    Lagkage.
    50 g smør
    5 crystallosetter
    5 æg
    vanille
    smørret røres hvidt med de knuste crystallosetter. æggeblommernerøres i en af gangen, smages til med vanille. til sidst vendes de stiftpiskede æggehvider i dejen, som bages i rundt gratinfad ca ½ t. Flækkes og lægges sammen med creme eller flødeskum og frisk frugt.

    Har aldrig prøvet denne opskrift, så jeg ved ikke om den er god.
    I dag bruger man nok ikke crystallosetter men et af de nyere sødestoffer der er kommet.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.855
    Min far var diabetiker og en meget stædig én! Når min mor lavede desserter med sødemidler i, så var det for det meste os andre, der måtte spise det. Min far kunne ikke lide det. Der blev ikke lavet speciel lagkage til ham. Han spiste ganske alm. menneskelagkage (min mor kom ikke så meget sukker i). Men med flødeskum ovenpå i modsætningen til andre, der kommer det hvinende søde glasur på (puha, det bliver bare for sødt til mig).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •