Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Vanter uden fingre - med snoninger.. Hjælp til opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238

    Vanter uden fingre - med snoninger.. Hjælp til opskrift

    Jeg er totalt vild med disse her:

    http://www.ravelry.com/projects/lteg...y-wristwarmers

    Men har opgivet at finde ud af at oversætte opskriften. Er ellers rimelig god med snoninger mm, men det her går helt galt for mig...

    Er der nogle som ved, hvor der findes en lignede opskrift på dansk, og med samme garntykkelse...

    Har købt det mest lækre regnbuefarvede strømpegarn, som gerne skulle bruges til lidt forkælelse til mig selv..

  2. #2
    Nette Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af cristina Se meddelelser
    Jeg er totalt vild med disse her:

    http://www.ravelry.com/projects/lteg...y-wristwarmers

    Men har opgivet at finde ud af at oversætte opskriften. Er ellers rimelig god med snoninger mm, men det her går helt galt for mig...

    Er der nogle som ved, hvor der findes en lignede opskrift på dansk, og med samme garntykkelse...

    Har købt det mest lækre regnbuefarvede strømpegarn, som gerne skulle bruges til lidt forkælelse til mig selv..
    Hvor er de flotte. Dem må jeg også lave!

    Hvor går det galt for dig? For mig at se, er den lige ud af landevejen?
    Der er to forskellige snoninger, en med 2x2 masker og en med 3x3 masker.

    Nette

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238
    Jeg tror bare det er selve det at oversætte, jeg går i stå i... Og så har jeg læst frem til at skulle tage ud til tommel, og det virker totalt ulogisk for mig...

    Hmm... Måske jeg bare skal gå i gang i aften, når mit lækre garn forhåbentlig er kommet, og så tage det pind for pind....

  4. #4
    lkannik Gæst
    strik 50 omgange i mønster
    start tommelfinger
    strik 11 m - "make one"/ jeg tager normalt 1 drejet op i lænken under, 1 ret, "make one"/ jeg tager normalt 1 drejet op i lænken under, strik omgangen ud i mønster

    næste omgang: strik 11 m - 1 vrang - maskemarkør, 3 ret - maskemarkør, 1 vrang - fortsæt i mønster.
    Maskerne mellem maskemarkørerne er tommelen og skal alle være ret - med en vrang på hver side

    Håber det hjælper
    bedste hilsner - Liselotte

    Citat Oprindeligt indsendt af cristina Se meddelelser
    Jeg tror bare det er selve det at oversætte, jeg går i stå i... Og så har jeg læst frem til at skulle tage ud til tommel, og det virker totalt ulogisk for mig...

    Hmm... Måske jeg bare skal gå i gang i aften, når mit lækre garn forhåbentlig er kommet, og så tage det pind for pind....

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    15 Apr 2008
    Geografisk sted
    Sydsjælland
    Indlæg
    238
    Citat Oprindeligt indsendt af lkannik Se meddelelser
    strik 50 omgange i mønster
    start tommelfinger
    strik 11 m - "make one"/ jeg tager normalt 1 drejet op i lænken under, 1 ret, "make one"/ jeg tager normalt 1 drejet op i lænken under, strik omgangen ud i mønster

    næste omgang: strik 11 m - 1 vrang - maskemarkør, 3 ret - maskemarkør, 1 vrang - fortsæt i mønster.
    Maskerne mellem maskemarkørerne er tommelen og skal alle være ret - med en vrang på hver side

    Håber det hjælper
    bedste hilsner - Liselotte

    Tusind tusind tak.. Nu er det vist bare at kaste sig over pindene... Skal nok lægge billede ind af det færdige resultat..

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Jeg så lige dit indlæg og kom til at tænke på dem her http://knitty.com/ISSUEsummer06/PATTfetching.html . Jeg ved godt det ikke er den rigtige pindestørrelse, men om ikke andet så lidt inspiration. De er super nemme at strikke og jeg fandt en dansk oversættelse http://www.slagtenhelligko.dk/2006/1...gge-paa-dansk/ . Jeg har strikket et par stykker og man kan selv justere hvor lange de skal være.

    Vh. Jeanet

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    kunne også tænke mig at lave dem, og er der nogen der ved hvad dette betyder :
    Twisted rib :k1 tbl, p1 ????
    Round 1 : work 11 sts twisted rib, p2,k4,p2,k1tbl,p2,k6,p2,k6,p2,k4,p2,12 sts twisted rib ???

    jeg ved godt at k betyder ret og p betyder vrang, men hvad søren betyder tbl ??
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    oversættelse

    Tbl betyder truth back loop, dvs. gemmen bagerste maskelænke altså en drejet ret.

    Hvis nogen er interesseret har jeg oversat opskriften.
    Kh bstorm.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    viby sj
    Indlæg
    286
    jeg er MEGET interesseret, da jeg synes det er svært på engelsk
    hilsen Tina

    hvad skal jeg nu finde på

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •