Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Hjelp til Lilleprinsens svøb

  1. #1
    Pusur Gæst

    Hjelp til Lilleprinsens svøb

    Hei. Har nå strikket 35 spidser på yderborten og lurer på hvordan jeg skal fortsette neste bortsektion.

    Har forstått at jeg skal avslutte den siste spidsen med å luke 5 løst af, 13 r, slå om 2 rsm, men så lurer jeg på 3r sm? hvor tar man den siste maska fra? Er det i fra den neste bortsektionen?
    Tror det blir et nydelig svøb, men det tar mye tid å strikke det.

    På forhånd takk for all hjelp.

  2. #2
    Isanna Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Pusur Se meddelelser
    Hei. Har nå strikket 35 spidser på yderborten og lurer på hvordan jeg skal fortsette neste bortsektion.

    Har forstått at jeg skal avslutte den siste spidsen med å luke 5 løst af, 13 r, slå om 2 rsm, men så lurer jeg på 3r sm? hvor tar man den siste maska fra? Er det i fra den neste bortsektionen?
    Tror det blir et nydelig svøb, men det tar mye tid å strikke det.

    På forhånd takk for all hjelp.
    Det er ved at være lang tid siden, jeg strikkede det sidst, men kan huske at jeg tænkte noget lignende. Ja, jeg mener du har ret. Da jeg allerførste gang strikkede svøbet, havde jeg for mange masker, da jeg nåede til andet hjørne. Så nærlæste jeg opskriften og fandt ud at, at på sidste spids skuller der strikkes 3 m sammen.

    Strik 3 r sm og fortsæt roligt videre. Du kan selvfølgelig eksperimentere og kun strikke 2 r sm - for at finde ud af at, der er for mange masker ved næste hjørne

    (Det synes jeg selvfølgelig ikke du skal gøre - der er ikke noget mere træls end at skulle strikke baglæns)

    Knus

  3. #3
    Enaj Gæst
    Du gør nøjagtig det samme som du har gjort ved de øvrige 34 spidser, forskellen er bare at istedet for 2 masker sammen så strikker du 3 masker sammen. Altså er den 3. maske den der ligger lige efter nr 2 maske.

    Hmm håber du forstod forklaringen. Jeg synes faktisk det er lidt svært at forklare, men det er meget nemt at strikke det

  4. #4
    Pusur Gæst
    Takk for svarene. Hvis jeg forstod dette rett så skal jeg gjøre meg ferdig med alle maskene på hver side. Og så bare fortsette som normalt med neste spiss.
    Synes det er veldig artig teppe å strikke, men veldig tidkrevende.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •